• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • elyse
    Päärlan skrev 2016-12-09 10:15:28 följande:

Hej!

Har någon berättat för kollegor än? Är i v 16 och funderar på att berätta fastän man går igenom spökveckorna.. nästa UL är inte förrän i v 20.

Några. Men alla vet att det är något för jag har varit sjukskriven sedan november.
  • Estelle27

Är det någon som redan har namn klara? Tänkte att de kunde vara kul att höra och samtidigt få lite inspiration :)

• Sommarnatt10

Eftersom det är tredje (annars vet jag inte vad det beror på, lite "rädd" för tvillingar) så kan jag inte längre dölja det... alla på jobbet vet. Däremot bor mina föräldrar långt bort så dem ska vi berätta för vid jul när vi ses, då har vi hunnit göra kub oxå...

• Cacek

Fick idag tillbaka resultatet på NIPT och allt var normalt och vi fick reda på att det är en liten pojke vi väntar. Hela min familj blev överraskade då de trodde det skulle bli en flicka. Alla utom min lillebror som hela tiden har sagt med bestämdhet att det är en pojke. :)

• LinneaM93
    Estelle27 skrev 2016-12-09 14:19:25 följande:

Är det någon som redan har namn klara? Tänkte att de kunde vara kul att höra och samtidigt få lite inspiration :)

Jag vill att mitt flickbarn heter Juni, och pojke Adrian eller Hugo. :)
  • LinneaM93
    Bellaas skrev 2016-12-09 13:33:40 följande:

Hejsan!

Jag plussade igår det var dock inte planerat då jag bara är 17 år gammal.

Men nu när man har plussat och har en pojkvän som nästan blev glad över att jag + så är man ju själv ganska glad.

Vi tog beslut igår att vi förmodligen kommer behålla men de finns ju en massa att tänka på så man vet aldrig om han kommer ändra sig osv .

Som tur är så är vi inte mycket för o bråka , tvärtom så är vi väldigt förstående varandra osv.

Men nu när vi ändå bestämt oss så har jag gått in i hela "gravid" grejen.

Igår var det 5 dagar innan utebliven mens så jag + ganska tidigt . Stod på CB att jag är i vecka 1-2 men när jag kollar sista mensens första dag så är jag på 4+3 så jag är lite förvirrad dock så blir befruktningen någon gång i mitten av augusti.

Får man känna sig taggad och glad även fast man bara är 17 år?

Ja det är klart man får, men förstår inte befruktning augusti? Vecka 4+5? :D
  • elyse
    Bellaas skrev 2016-12-09 13:33:40 följande:

Hejsan!

Jag plussade igår det var dock inte planerat då jag bara är 17 år gammal.

Men nu när man har plussat och har en pojkvän som nästan blev glad över att jag + så är man ju själv ganska glad.

Vi tog beslut igår att vi förmodligen kommer behålla men de finns ju en massa att tänka på så man vet aldrig om han kommer ändra sig osv .

Som tur är så är vi inte mycket för o bråka , tvärtom så är vi väldigt förstående varandra osv.

Men nu när vi ändå bestämt oss så har jag gått in i hela "gravid" grejen.

Igår var det 5 dagar innan utebliven mens så jag + ganska tidigt . Stod på CB att jag är i vecka 1-2 men när jag kollar sista mensens första dag så är jag på 4+3 så jag är lite förvirrad dock så blir befruktningen någon gång i mitten av augusti.

Får man känna sig taggad och glad även fast man bara är 17 år?

Befruktningen är när barnet blev till. BF, beräknat födelsedatum, är när man beräknar att du varit gravid i 40 veckor.
  • elyse
    Estelle27 skrev 2016-12-09 14:19:25 följande:

Är det någon som redan har namn klara? Tänkte att de kunde vara kul att höra och samtidigt få lite tinspiration :)

När jag var gravid sist (och fick missfall) tänkte vi Lydia om det blev en tjej. När vi fick vårt första barn hade vi Dahlia och Darwin (Det blev en Dahlia). Vi har inte pratat så ingående om namn, men eventuellt Leopold om det blir en pojke.
  • Päärlan
    Cacek skrev 2016-12-09 15:24:11 följande:

Fick idag tillbaka resultatet på NIPT och allt var normalt och vi fick reda på att det är en liten pojke vi väntar. Hela min familj blev överraskade då de trodde det skulle bli en flicka. Alla utom min lillebror som hela tiden har sagt med bestämdhet att det är en pojke. :)

Vad kul!!!! I januari får jag veta kön. Längtar såååå.
  • Bellaas
    elyse skrev 2016-12-09 16:55:59 följande:
    Befruktningen är när barnet blev till. BF, beräknat födelsedatum, är när man beräknar att du varit gravid i 40 veckor.
    Haha oj måste ha blandat ihop , så mycket o tänka på haha .