• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Bellaas
    LinneaM93 skrev 2016-12-09 15:37:08 följande:
    Ja det är klart man får, men förstår inte befruktning augusti? Vecka 4+5? :D
    Haha menar såklart "beräknat födelsedatum" såklart haha :)
  • LinneaM93
    Bellaas skrev 2016-12-10 00:00:34 följande:
    Haha menar såklart "beräknat födelsedatum" såklart haha :)
    aaaa! Ojdå, då förstår jag :)
  • Terese86
    Hejsan! Alla ni som har BF i juni, juli eller augusti. Nu finns det en grupp på facebook för alla oss. Det finns säkert fler grupper, men är du intresserad av att gå med i gruppen så lägg till mig på facebook, sök på mailadressen [email protected]. Jag lägger sedan till dig i gruppen och tar bort dig som vän. Anledningen till att jag har valt att göra så här är för att gruppen ska hållas hemlig. Vore kul om vi blir ett gäng. Med vänlig hälsning, Terese
  • Gabbi91
    Estelle27 skrev 2016-12-09 14:19:25 följande:

Är det någon som redan har namn klara? Tänkte att de kunde vara kul att höra och samtidigt få lite inspiration :)

Hör har vi iaf kommit överens om att om det blir en pojke så ska han förmodligen heta Amadeus.

Flickan står det helt stilla på.

Sen är jag lite emot att bestämma namn innan den lille kommit till världen eftersom hela min förra graviditet va vi inställda på att dottern skulle heta Samantha men så fort hon låg på min mage första gången sa jag bara "nej? Detta är ingen Samantha. Hon ska heta Amelia!" Ett namn som inte alls varit tals om förr ^^ Så det blev det :)
  • BFjuni2017
    Päärlan skrev 2016-12-09 21:00:16 följande:

Vad kul!!!! I januari får jag veta kön. Längtar såååå.

Vi får också veta kön (rul) i januari.. 23:e :)
  • erica123456

Kommer ha BF runt 25 juni. (hyfsat exakt iaf, gjorde UL för ett par veckor sen :) )

2:a barnet med, den första är född 2010.
    Inte hängt här på fleeeera år men kände att det kan vara lite kul att känna gemenskap/följas åt med andra nu när man går in i gravidbubblan igen ;)

Hoppas alla mår bra! <3

• elyse
    erica123456 skrev 2016-12-12 12:22:07 följande:

Kommer ha BF runt 25 juni. (hyfsat exakt iaf, gjorde UL för ett par veckor sen :) )

2:a barnet med, den första är född 2010.

Inte hängt här på fleeeera år men kände att det kan vara lite kul att känna gemenskap/följas åt med andra nu när man går in i gravidbubblan igen ;)

Hoppas alla mår bra! <3

Kul, jag har 23:e som BF! Andra barnet för mig med, stora blir tre i april.
  • tjej1988

Hej alla fina. 6 december var vi på KUB och vårt första ultraljud. Allt såg jättefint ut och ett hjärta som slog. Sparkade för fullt och rörde på sig som bara den. Går in i vecka 15 på torsdag.

Illamåendet har inte försvunnit men är inte lika jobbigt som innan.. Magen syns redan och nu har den riktiga bebismagen kommit.

Hur går det för er andra?

• tjej1988
    Terese86 skrev 2016-12-10 11:37:45 följande:

Hejsan! Alla ni som har BF i juni, juli eller augusti. Nu finns det en grupp på facebook för alla oss. Det finns säkert fler grupper, men är du intresserad av att gå med i gruppen så lägg till mig på facebook, sök på mailadressen tachmud@hotmail.com. Jag lägger sedan till dig i gruppen och tar bort dig som vän. Anledningen till att jag har valt att göra så här är för att gruppen ska hållas hemlig. Vore kul om vi blir ett gäng. Med vänlig hälsning, Terese

Ja jag har skickat ????
  • EmmaCarlsson

hej hej

vi väntar vårt första barn, och gjorde KUB i förra veckan. Visade sig vara 2 små vilda krabater i magen.. något som vi inte var beredda på så vi fick oss en riktig chock.

BF 14 juni, dock igångsättning i slutet på maj/1 juni om inget kommit igång innan dess.

Det är lite meckigt att ställa om sig på 2, såhär första gången, när man redan känner att man har noll koll ändå.

Vi sitter och kikar på de olika alternativ av dubbelvagnar som finns nu, skulle vilja ha en som är smidig att fälla ihop och som klarar Traveling system.. kikade precis på Britax B-agile Double, någon som har erfarenhet av denna?