• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • MiniV
    Crazy catlady skrev 2016-12-13 16:06:44 följande:

Är i vecka 13 nu och jag tror fasen jag kände bebis fladdra till lite idag.. kändes lite tidigt men detta är mitt andra barn och jag har hört att man kan känna av det tidigare med andra barnet... Jag hoppas .. jag fick en sån mysig känsla i kroppen...

Jag kände nog också i vecka 13/14 (väntar också andra).
  • MiniV
    babyijuni skrev 2016-12-19 13:37:33 följande:
    Klart att där är små liv där inne <3 Förstår er oro och imponeras av att ni "står ut" jag har redan gjort 2 UL hehe.. 
    Jag kommer få ett tillväxtultraljud i vecka 32, och eftersom läkare inte är säkra på vad ultraljud kan ha för effekter på bebisen så vill jag inte göra fler än de två det blir. 

Min barnmorska sade till mig sist att jag skulle lita på att det finns ett barn där inne. Så det gör jag. Dessutom går jag ju ner i vikt men växer ändå och känner som sagt lite fladder. :)
  • elyse
    babyijuni skrev 2016-12-19 13:09:42 följande:

Haft väärldens drygaste morgon och förmiddag.

Vaknade gick på toa, pappret heelt rosa! 

PANIK!

ringde speciallist mödravården. De första hon fråga var om vi hade samlag igårkväll, ja de hade vi sa jag. Då kan du vara lugn, heelt normalt då vi är så sköra i en graviditet. Okej, sa jag och blev lite lugnare.

Sen var jag på toaletten här på jobb, ut kommer de en liiiten lite rosa klump o fortf rosa när jag torkar mig. Hände exakt samma gången efter. Blev livrädd för klumparna. Ringde gyn akuten. De sa sålänge jag inte har ont eller feber och att de blir mer som en blödning var inte de oroliga. Någon mer än jag som råkat ut för detta? Fine med de rosa, men just de där små små "klumparna". 

Allt var ju såå bra i fredes på KUB och där ligger en frisk bebis, så de ska väl mkt till för att de ska hända ngt nu liksom. Jag har verkligen pustat ut sen i fredes och kännt mig riktigt glad för första gången under hela graviditeten.

Kan tillägga att jag var på toa nu precis, ingen "klump" eller rosa. Hoppas nu det håller i sig <3 

Jag fick som en flytningar med strimlor av blod i en gång när jag var på toaletten. Ca en vecka efter fint VUL. Men man kan inte noja över allt. Det känns bra i kroppen och magen växer. Fick ett MF i juni och försöker att tänka att det blir ett barn den här gången.
  • babyijuni
    elyse skrev 2016-12-19 13:49:46 följande:
    Jag fick som en flytningar med strimlor av blod i en gång när jag var på toaletten. Ca en vecka efter fint VUL. Men man kan inte noja över allt. Det känns bra i kroppen och magen växer. Fick ett MF i juni och försöker att tänka att det blir ett barn den här gången.
    Kan lägga till, att nu är där inget rosa överhuvudtaget :) Så jag pustar ut, IGEN hehe ;) 
    Och de va sista gången mannen fick till det under denna graviditet ;) hehehe. 
  • babyijuni
    MiniV skrev 2016-12-19 13:45:34 följande:
    Jag kommer få ett tillväxtultraljud i vecka 32, och eftersom läkare inte är säkra på vad ultraljud kan ha för effekter på bebisen så vill jag inte göra fler än de två det blir. 

Min barnmorska sade till mig sist att jag skulle lita på att det finns ett barn där inne. Så det gör jag. Dessutom går jag ju ner i vikt men växer ändå och känner som sagt lite fladder. :)

Såklart :) Kul för dig att du går ner i vikt men ändå växer ;) 

Jag växer OCH går upp massa i vikt, hehe! men det är ett senare problem 

• Päärlan
    Madde87 skrev 2016-12-19 11:29:31 följande:

Jag funderar också på det är jättesvårt tycker jag!

Ja jag med! Tror jag kommer att hoppa det. Rekommendation att man tar de under perioden nov-jan.
  • Cacek
    babyijuni skrev 2016-12-19 13:09:42 följande:

Haft väärldens drygaste morgon och förmiddag.

Vaknade gick på toa, pappret heelt rosa! 

PANIK!

ringde speciallist mödravården. De första hon fråga var om vi hade samlag igårkväll, ja de hade vi sa jag. Då kan du vara lugn, heelt normalt då vi är så sköra i en graviditet. Okej, sa jag och blev lite lugnare.

Sen var jag på toaletten här på jobb, ut kommer de en liiiten lite rosa klump o fortf rosa när jag torkar mig. Hände exakt samma gången efter. Blev livrädd för klumparna. Ringde gyn akuten. De sa sålänge jag inte har ont eller feber och att de blir mer som en blödning var inte de oroliga. Någon mer än jag som råkat ut för detta? Fine med de rosa, men just de där små små "klumparna". 

Allt var ju såå bra i fredes på KUB och där ligger en frisk bebis, så de ska väl mkt till för att de ska hända ngt nu liksom. Jag har verkligen pustat ut sen i fredes och kännt mig riktigt glad för första gången under hela graviditeten.

Kan tillägga att jag var på toa nu precis, ingen "klump" eller rosa. Hoppas nu det håller i sig <3 

Under v6-10 så kom det blod efter varje samlag/orgasm (första gången var det blodklumpar). Var på kub och fick en sprattlande liten krabat i v13 så det blev inget missfall iaf.

Det har lugnat ner sig nu och kommer inte längre blod efter samlag. Vi hade inte så mycket samlag under de där veckorna för det var ju läskigt ifall något skulle hända men en dag så slutade det.

Så prova igen om ett tag, ni ska ju inte behöva leva i celibat resten av graviditeten, det är ju inge kul xD
  • babyijuni
    Cacek skrev 2016-12-19 17:35:30 följande:
    Under v6-10 så kom det blod efter varje samlag/orgasm (första gången var det blodklumpar). Var på kub och fick en sprattlande liten krabat i v13 så det blev inget missfall iaf.

Det har lugnat ner sig nu och kommer inte längre blod efter samlag. Vi hade inte så mycket samlag under de där veckorna för det var ju läskigt ifall något skulle hända men en dag så slutade det.

Så prova igen om ett tag, ni ska ju inte behöva leva i celibat resten av graviditeten, det är ju inge kul xD

jaså du hade klumpar också? skönt att läsa.

Vi har ju haft sex några få ggr tidigare under graviditeten men inget sån här har hänt då. Men nu är det iallafall helt borta :) 
    Fick tipset från en barnmorska att sätta i en binda för att se om de kommer något även när jag inte kissar, men de gjorde de inte. så de är ju nog väldigt "ytligt" o att de är slemhinnorna som är sköra. Vi får testa om någon vecka ;) efter v. 24 hahaha

• elyse
    babyijuni skrev 2016-12-19 15:14:16 följande:

Kan lägga till, att nu är där inget rosa överhuvudtaget :) Så jag pustar ut, IGEN hehe ;) 

Och de va sista gången mannen fick till det under denna graviditet ;) hehehe. 

Ha! Jag upplever att jag var känsligare i början, fram till v 11 ungefär. Men det kan nog ha att göra med att jag fick visst framfall efter förra graviditeten och nu har det liksom fyllts på och stabiliserats där inne.
  • Jollefin

[quote=77226326][quote-nick]Madde87 skrev 2016-12-17 08:33:45 följande:[/quote-nick]Hej alla! Vad roligt att se magbilder och ul bilder :)

Jag undrar om det bara är jag som redan gått upp 5-6 kg?! Är i vecka 14. Vill försöka hålla denna vikten ett tag nu för känner att jag lagt på mig lite onödigt mycket. Jag vet ju att det beror mycket på att jag har mått otroligt dåligt och varit sjukt trött och därmed inte rört mig så mycket på ett par månader. Men nu vill jag igång igen. Någon som har tips på nyttig lunch och middag? Med lite kalorier

Jag har oxå gått upp 5 kg. Mått illa och äter hela tidwn för att hålla det borta. Min bm sa att jag måste röra mig mer och inte gå upp mer. Förra grav vart nog 20 kg plus. Svårt att ta sig ork till att motionera när man är trött på kvällen när alla måsten är gjorda...