• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Jollefin

Är det många som har börjat äta järntabletter?

Andra barnet vecka 15 (14+0) började förra veckan fick papper av bm att mitt järnvärde var lågt och borde börja med det.

• Madde87
    Jollefin skrev 2016-12-19 20:30:28 följande:

Andra barnet vecka 15 (14+0) började förra veckan fick papper av bm att mitt järnvärde var lågt och borde börja med det.

Jag fick papper från bm idag och skulle börja nu och 1 tablett varannan dag. Detta är andra graviditeten och förra behövde jag inte börja förrän vecka 20 eller nåt sånt.
  • Sommarnatt10

Jag har ätit tabletter från början i alla mina tre grav. Första 1tabeltt/dag från v 10-12

Andra och nu tredje 1tablett varannan dag från v 10-12
  • elyse

Nej, inte ännu i alla fall. Hade bra värden i måndags. Första graviditeten började jag runt v 20.
  • Amewall

Hej jag hoppas in här jag med,

Är i v 15, och tredje barnet, gjort ett kub än så länge där allt såg bra ut,

Har känt bebis rörelser lite grann (de två gångerna innan känt först v 26/24) foglossning har nog med börjat komma, längtar till januari igen då de är dags för ultraljud igen :)

Är beräknad den 15/6 :)

• Tribus

Är 14+4 och har gått upp 4kg och magen börjar bli väldigt svår att dölja. Är tredje, så kroppen vet väl vad den ställer in sig på men vill kunna dölja ett tag till.
    Skönt att höra att fler har ökat i vikt och att era magar syns. Kändes som att jag var helt ensam. Fladder har jag också känt, först var det tveksamt men nu är det ingen tvekan om vad det är. Kommer dock väldigt sällan och bara när man är stilla. :)

• Strudel

Hej allihopa,

Tänkte också hoppa in lite här har mest smygläst hittills :) Är 13+5 idag, hade KUB testet förra veckan o då såg vi en aktiv liten krabat. 

Har någon av er försökt känna livmodern? Är väldigt orolig över missfall (har 4 tidiga MF i bagaget dock alla innan v 8) och tänkte det skulle vara ett smart sätt att hålla lite koll mellan ULen om saker o ting växer där inne som de ska :D På ett amerikanskt forum delades den här länken
    www.gynob.com/fh.htm
    där man i mitten ser att livmodern når ungefär till naveln vid vecka 20. Tyckte det var svårt att hitta livmodern först, med jag TROR att jag hittade min till slut (ska kännas ganska hård relativt till resten av magen, börja vid naveln och känn dig nedåt medans du ligger på ryggen). Den sitter väldigt långt nere fortfarande, bara två tre centimeter ovanpå blygdbenet nu i vecka 14. Nu blir jag nojig för att livmodern kanske borde ha kommit upp mer redan!

• Elvi1987

Hej! Jag är i vecka 15 (14+4), har ännu ingen mage (jag tycker själv att jag ser konstant mätt ut) men har gått upp ungefär 3 kg. Hur ser det ut för er andra?

Det var någon som frågade om järntabletter, jag äter inga, inte än i alla fall.

Jag är också nyfiken på hur länge folk vågar köra "vanlig träning" med hopp och utfall och sånt.

Det är jättekul att höra alla berättelser, fortsatt lycka till med era graviditeter allihop! :)

• Marbod
    MiniV skrev 2016-12-19 13:32:22 följande:
    Jag har inte gjort nåt. Ska få lyssna på hjärtat den 29:e annars är det RUL den 11 januari, precis som du! Känns tufft. Men jag växer och har känt lite fladder i magen, så jag litar på att det lever och frodas en liten där inne! 
    Vad kul att vi har samma dag :) Jag har nog lugnat mig lite nu, försöker tänka positivt. Sen har jag insett precis att min mage faktiskt har växt Tungan ute Och jag har fortfarande illamående och andra symptom plus att jag också har börjat känna något i magen, sen om det är bebis eller gaser återstår att se, haha :P 
  • Marbod
    mammasusan skrev 2016-12-05 19:53:33 följande:

När ni skickar vänfrågan skriv gärna förnamnet el initialer här så jag vet vem jag ska lägga till eftersom det inte går att skicka meddelande här....

Maria B Skickar en vänförfrågan till dig nu :)