• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • enussune

Jag är i vecka 8 och mår verkligen bra. Så bra att jag undrar de är för fel på mig.

Så fort jag känner en ynka tillstymmelse till illamående så känner jag att "OKEJ KROPPEN kom igen nu!" Men det blir inget mer. Känns som jag vill må illa för att förstå att något händer och att en bebis skapas inom mig.

Jag kan bli lite trött och ha en liten dipp under dagen men de känns som det beror på att jag till 95% slutat med kaffe. Jag hade lite bruna flytningar i 3 dagar som slutat.

Det enda jag har är ömma bröst. Som blivit ömmare senaste dagarna. Men utöver det är jag pigg o glad..

O till detta kommer ju oron eftersom alla andra verkar må sådär.

Någon annan som känner samma?

• The möther
    enussune skrev 2016-10-14 13:07:53 följande:

Jag är i vecka 8 och mår verkligen bra. Så bra att jag undrar de är för fel på mig.

Så fort jag känner en ynka tillstymmelse till illamående så känner jag att "OKEJ KROPPEN kom igen nu!" Men det blir inget mer. Känns som jag vill må illa för att förstå att något händer och att en bebis skapas inom mig.

Jag kan bli lite trött och ha en liten dipp under dagen men de känns som det beror på att jag till 95% slutat med kaffe. Jag hade lite bruna flytningar i 3 dagar som slutat.

Det enda jag har är ömma bröst. Som blivit ömmare senaste dagarna. Men utöver det är jag pigg o glad..

O till detta kommer ju oron eftersom alla andra verkar må sådär.

Någon annan som känner samma?

Jag tror det är väldigt individuellt :) Vissa mår kanon och andra pest. Men du kanske kan ringa BM/kvinnokliniken och höra om du får göra ett vul med tanke på de bruna flytningarna? Är du i v.8 så slår ju hjärtat sedan ett tag tillbaka.
  • The möther
    sk0rpan skrev 2016-10-14 09:57:15 följande:
    Jag testade imorse igen, med morgonurin, och fick fortfarande bara 1-2v.. Samma bf som dig. Läser överallt att det kan stämma eftersom hcg-nivåerna är så olika för alla, men visst känns det lite märkligt?
    Den här gången dröjde det ganska länge innan teststrecket blev starkare än kontrollstrecket på mina teststickor. Andra graviditeter har jag kunnat få ett ljust streck redan på ÄL+7 och 8. Denna gång är det helt annorlunda med det mesta, även styrkan på testen. Hoppas verkligen det ökar såsmåningom så du kan känna dig lugn.
  • sk0rpan
    The möther skrev 2016-10-14 15:12:09 följande:

Den här gången dröjde det ganska länge innan teststrecket blev starkare än kontrollstrecket på mina teststickor. Andra graviditeter har jag kunnat få ett ljust streck redan på ÄL+7 och 8. Denna gång är det helt annorlunda med det mesta, även styrkan på testen. Hoppas verkligen det ökar såsmåningom så du kan känna dig lugn.

Jag får nog bara ta ett mentalt chillpill och sluta noja över allting :D Är så himla glad över graviditeten så jag måste sluta låta oron ta över den glädjen och bara hoppas på det bästa :)
  • mininiss
    cNtt skrev 2016-10-14 16:20:32 följande:

Jag plussade igår BIM-3 bf 22 juni :)

Grattis jag plusade också igår bf juni 22 :)
  • asmitterlof

Hej tjejer tänkte hoppa in här också :) är i v7 (6+2) tror jag :) än så länge beräknad 5/6 :) hoppas det håller sig nu för oss alla :D

• Hermelinien

Helt sjukt. Kan inte fatta. Vecka 4+1 enligt apparna jag har , håller tummar och tår att det håller i sig!!!

• ibis

Gjorde tidigt ultraljud i dag i v 8 (7+0) och visst pickade hjärtat på fint! Fick lyssna på det också :D Otroligt lättad!

• Cocostoffsan

Hur såg era test ut ? Lägg gärna ut bild. :)

Här är mitt test. Teststrecket dök nästan upp snabbare än kontrollstrecket. (Hoppas bilden kommer med, skriver från mobilen..)

Svar på tråden BF juni 2017