• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • The möther
    sk0rpan skrev 2016-10-13 08:49:20 följande:

Nu är jag jättenojig.. jag har fortfarande illamående och ömma bröst (plussade för en vecka sen, bim i söndags) men imorse tempade jag och såg att min temp återgått till det normala, från att ha legat högre senaste 1-2v. Åkte och köpte ett sånt dumt veckotest och det visade på 1-2v.. känns på tok för lite, eftersom det är 18 dagar sen ÄL?!

Stressar jag upp mig i onödan eller är det illavarslande? Har läst så mycket dumt om CBs veckoindikator, som stressat upp massor med folk i onödan så nu är jag mest irriterad på mig själv att jag köpte ett sånt och själv sitter och fasar inför det värsta... bläääääää!

Hade lite spotting tors-fre förra veckan men det var bara ljust-ljust rosa och endast på pappret när jag torkade mig (ursäkta för infot). Vad göra? ;(

Har du tagit något vanligt test och ser om det blir starkare?

Jag har också varit nojig den här gången för att strecken inte varit så starka i jämförelse med förra graviditeten med samma test. Men den vekar hålla sig svar, och testen har iaf ökat i styrka. Men ring BM om du är orolig <3
  • The möther
    Crazy catlady skrev 2016-10-13 08:07:28 följande:

Någon som har svårt att sova tidigt i graviditeten?

Jag är alltid annars morgontrött, men senaste veckan vaknar jag alltid innan sju och kan inte somna om..

Kan det ha med graviditeten att göra?[/quote

[quote=77047114][quote-nick]Oktober23 skrev 2016-10-13 08:40:53 följande:[/quote-nick]Hej hej. . Om någon timma ska jag iväg till barnmorskemottagningen och ta ett gravtest och hoppas på ett pluss! Jag har testat hemma med stickor som busar svagt positivt.

Att gå till bm och få det bevisat av de är lite extra och då kan jag ta det mer på riktigt. Hoppas på ett pluss hos de också. Fortfarande ingen mens ju. ..

Hur har det gått? :)
  • The möther
    melle90 skrev 2016-10-12 14:36:23 följande:

Tog detta nu mitt på dagen v3+5 bim-2

Trodde det skulle visa gravid 1-2.

Hoppas inte på tvillingar ????????

Vad spännande! :))
  • sk0rpan
    The möther skrev 2016-10-13 11:30:20 följande:

Har du tagit något vanligt test och ser om det blir starkare?

Jag har också varit nojig den här gången för att strecken inte varit så starka i jämförelse med förra graviditeten med samma test. Men den vekar hålla sig svar, och testen har iaf ökat i styrka. Men ring BM om du är orolig <3

Jag tog även ett vanligt test och visst är plusset svagare än förut ;( Ringde bm och hon sa att ett plus är ett plus oavsett styrka, hon verkade inte lägga någon vikt vid att jag plussade starkare för flera dagar sen utan sa att det beror på när på dygnet/hur utspätt urinet är etc etc.. så hon sa att jag ska ta det lugnt och gratulerade till plusset... känner mig inte direkt lugnare ;(
  • The möther
    sk0rpan skrev 2016-10-13 11:58:08 följande:
    Jag tog även ett vanligt test och visst är plusset svagare än förut ;( Ringde bm och hon sa att ett plus är ett plus oavsett styrka, hon verkade inte lägga någon vikt vid att jag plussade starkare för flera dagar sen utan sa att det beror på när på dygnet/hur utspätt urinet är etc etc.. så hon sa att jag ska ta det lugnt och gratulerade till plusset... känner mig inte direkt lugnare ;(
    Det stämmer ju det hon säger, men jag förstår verkligen din oro :( Vilken vecka är du i nu?
  • jessi84
    The möther skrev 2016-10-13 11:23:55 följande:

Hej hej!

Är i v. 6+2, oplanerat gravid med tredje barnet. Har två pojkar, en på drygt 3 år och en som snart blir 8, så den här gången hoppas vi på en flicka :)) BF 6/6.

Har varit på första hälsosamtalet hos BM för ett par veckor sedan. Fått tid för kub 28/11, längtar :)

Illamåendet slog till för några dagar sedan. Och tröttheten är hemsk vissa dagar. Jobbar kvällar mest och är hemma med 3-åringen på dagarna, så man kan inte vila så mycket man önskar. Hoppas kommande veckor går fort så man förhoppningsvis kan få må bra.

Blir själv 30 i år och bor med min man, och som sagt två barn, i Örebro :)

Hej.

Jag är i v 4+3. Bf 18/6. Bor också i Örebro :)
  • Marreparr3

Hello! Va på inskrivning idag på bm, är gravid i v7 (6+5). Ska på ett möte till om en månad för att ta blodprover, cellprov och tsh. Är väldigt illamående på morgonen och km inte äta förrän vid 17 tiden på kvällen oftast. Sover dåligt på natten, eller jag sover men är väldigt medveten om vad som sker runt om mig. Samt att jag är väldigt trött på dagarna också. Längtar tills det går över!

Grattis till er alla som blivit gravida! ????

• Fru89
    Crazy catlady skrev 2016-10-13 08:07:28 följande:

Någon som har svårt att sova tidigt i graviditeten?

Jag är alltid annars morgontrött, men senaste veckan vaknar jag alltid innan sju och kan inte somna om..

Kan det ha med graviditeten att göra?

Jag är kvällsmänniska och fruktansvärt morgontrött med världens sämsta morgonhumör. Men det har liksom vänt nu när jag blivit gravid. Vaknar också tidigt och känner mig dessutom utvilad då. Sen är jag galet trött strax efter lunch. Det är annars då min kropp brukar vakna till liv :P (går in i vecka 7 på lördag)
  • sk0rpan
    The möther skrev 2016-10-13 12:01:12 följande:

Det stämmer ju det hon säger, men jag förstår verkligen din oro :( Vilken vecka är du i nu?

Man blir ju så nojig! Jättetråkigt när man är sååå glad, men inte kan slappna av.. jag borde vara i v 4+4 idag. Har bokat ett privat ul/vul på måndag men vet inte om det stillar min oro ifall hjärtat inte börjat ticka på än.

Jag har inga erfarenheter av varken mf eller ma, med dottern blev jag gravid på första försöket och allt flöt på perfekt, så egentligen begriper jag inte varifrån denna oro kommer ifrån :/ Kanske läst för mycket här om mf/ma och fått tomtar på loftet....
  • hsk

Hej!

Jag är 35 och har precis plussat på BIM -5 (kvällsurin) och på BIM -4 (morgonurin). Mår illa och har lite ont i brösten samt blir jättehungrig helt plötsligt.
    Bor i Norrbotten och detta blir förhoppningsvis andra barnet. Haft ett MA för två år sedan.

Jag vet att man inte direkt kan göra något för att undvika missfall men ändå går jag och oroar mig, kanske är det oundvikligt? ;)

Lycka till allihop! :)

Svar på tråden BF juni 2017