• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • EnBlivandeWestring
    Jojjo92 skrev 2016-10-12 18:43:42 följande:
    Jag förstår precis hur du känner, är exakt likadan. Skönt att du får komma in på tidigt vul. Jag ska göra ett nästa vecka (6+2) men rädd att det kommer vara för tidigt för att se något.
    Jag fick välja att ha en tid när jag gått in i vecka 7 eller vecka 9. Jag ville vara säker på att jag ser något så väntar hellre två veckor extra :D
    Kärlek till er
  • Madde87

Grattis till alla som plussat! :) jag plussade igår på BIM är så lycklig! :)

• Crazy catlady

Någon som har svårt att sova tidigt i graviditeten?

Jag är alltid annars morgontrött, men senaste veckan vaknar jag alltid innan sju och kan inte somna om..

Kan det ha med graviditeten att göra?

• Oktober23

Hej hej. . Om någon timma ska jag iväg till barnmorskemottagningen och ta ett gravtest och hoppas på ett pluss! Jag har testat hemma med stickor som busar svagt positivt.

Att gå till bm och få det bevisat av de är lite extra och då kan jag ta det mer på riktigt. Hoppas på ett pluss hos de också. Fortfarande ingen mens ju. ..

• sk0rpan

Nu är jag jättenojig.. jag har fortfarande illamående och ömma bröst (plussade för en vecka sen, bim i söndags) men imorse tempade jag och såg att min temp återgått till det normala, från att ha legat högre senaste 1-2v. Åkte och köpte ett sånt dumt veckotest och det visade på 1-2v.. känns på tok för lite, eftersom det är 18 dagar sen ÄL?!

Stressar jag upp mig i onödan eller är det illavarslande? Har läst så mycket dumt om CBs veckoindikator, som stressat upp massor med folk i onödan så nu är jag mest irriterad på mig själv att jag köpte ett sånt och själv sitter och fasar inför det värsta... bläääääää!

Hade lite spotting tors-fre förra veckan men det var bara ljust-ljust rosa och endast på pappret när jag torkade mig (ursäkta för infot). Vad göra? ;(

• jessi84
    sk0rpan skrev 2016-10-13 07:25:19 följande:

Jaha ok :) Jag är 30, du då?

Jag är 32 år.
  • jessi84
    sk0rpan skrev 2016-10-13 08:49:20 följande:

Nu är jag jättenojig.. jag har fortfarande illamående och ömma bröst (plussade för en vecka sen, bim i söndags) men imorse tempade jag och såg att min temp återgått till det normala, från att ha legat högre senaste 1-2v. Åkte och köpte ett sånt dumt veckotest och det visade på 1-2v.. känns på tok för lite, eftersom det är 18 dagar sen ÄL?!

Stressar jag upp mig i onödan eller är det illavarslande? Har läst så mycket dumt om CBs veckoindikator, som stressat upp massor med folk i onödan så nu är jag mest irriterad på mig själv att jag köpte ett sånt och själv sitter och fasar inför det värsta... bläääääää!

Hade lite spotting tors-fre förra veckan men det var bara ljust-ljust rosa och endast på pappret när jag torkade mig (ursäkta för infot). Vad göra? ;(

Jag plussa i måndags morse och tog ett cb digitalt på kvällen som visa 1-2 veckor och det var då 12 dagar sedan Äl.

Är nog ingen fara med ditt men ring bm och kolla om du är osäker?
  • Gullios

Hej alla! Jag plussade igår på äl + 7, väldigt tidigt! Det är mitt första barn efter oj så många MF. Jag hoppas att detta foster håller sig fast, men jag tror det. Mitt illamående har redan slagit till med massiv kraft och jag har tur om jag får i mig någon form av mat. 

Jag är 26 år gammal och bor i Norrland, rättare sagt Härnösand. 

• Päärlan

Nån mer som är sjukt trött på dagarna? Sitter på jobbet o håller på att somna. Är i v 7. Beräknad 3 juni. Från gbg. Inget illamående än o inte ömma bröst.....

• The möther

Hej hej!

Är i v. 6+2, oplanerat gravid med tredje barnet. Har två pojkar, en på drygt 3 år och en som snart blir 8, så den här gången hoppas vi på en flicka :)) BF 6/6.

Har varit på första hälsosamtalet hos BM för ett par veckor sedan. Fått tid för kub 28/11, längtar :)

Illamåendet slog till för några dagar sedan. Och tröttheten är hemsk vissa dagar. Jobbar kvällar mest och är hemma med 3-åringen på dagarna, så man kan inte vila så mycket man önskar. Hoppas kommande veckor går fort så man förhoppningsvis kan få må bra.

Blir själv 30 i år och bor med min man, och som sagt två barn, i Örebro :)

Svar på tråden BF juni 2017