• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • christinanieminen
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-15 10:58:44 följande:

Jag ruvar också blastocyst och är på ruvardag 10 idag. Officell testdag på måndag. Tog ett test i morse också, tydlig stegring så det får än ju i alla fall att tro på plusset <3

Jag är på ruvardag 8 idag testdag på fredag.. så vi ligger ganska lika :)
  • Thullyn
    christinanieminen skrev 2016-10-15 10:50:49 följande:
    Ja detta var vårar första FET syskonförsök sonen kom till på första insättningen.. vågar inte riktigt tro att det har lyckats jag plussade oxå i torsdags ruvar dag 6 med blastocyst. :) i morgon har jag bim..
    Spännande att du plussat! Grattis! 
  • LolloG
    Sassa4 skrev 2016-10-15 01:52:15 följande:

Jag har haft lite olika gravidsymtom det senaste som spända bröst, molande värk i magen, uppsvälld mage, lite illamående, tappat hungern. Men idag så poff allt borta? Är bara i vecka 5. Samma dag som bim så hade jag ljus ljus rosa flytningar, hade detta i ca 3 dagar. Knappt man såg det, så ljust var det röda. Men iom att jag egentligen skulle fått min mens då så tänkte jag att det säkert inte är ovanligt att det kommer lite ljusrosa flytningar. Jag har även dagligen tagit tempen på mig själv och legat stadigt på 37,2. Idag har jag gått ner till 36,9. Vad händer? Kan detta vara ett eventuellt ma? :( kan växtvärken bara försvinna på en dag såhär tidigt?

Jag har haft/har exakt samma känslor som du känner, fick i samband med plusset rosa flytningar men inget på hela veckan förutom lite i torsdags och igår, jag ringde därför å det är inte ovanligt att slemhinnorna blir sköra och då kan man få lite rosa (för mig är kombon att jag hade en jobbig förlossning med pojken och haft sköra slemhinnor sen dess, hormonerna med graviditeten och att jag precis blivit vrålförkyld) detta behöver inte va MA men jag förstår din oro, känner mig mycket mer orolig denna ggn än med pojken. Mina symtom har avtagit lite ett par dagar men tror säkert att de kommer blossa upp igen och hålla på så :)
  • jagblirgalen0203
    sweetcandy skrev 2016-10-14 23:35:05 följande:

Är det någon mer som ska göra moderkaksprov?

Jag kan inte riktigt greppa att jag är gravid!! Känns så overkligt!! Vi väntade eg på att få göra PGD/IVF eftersom jag och min man är bärare på en dödlig blodsjukdom, som vi förlora vår yngsta son i, i februari.. han skulle fylla 1år i morgon om inte sjukdomen hade tagit honom från oss!

Vi har 25% risk att denna bebis också är sjuk.

Usch, ursäkta deppigt inlägg. Har inte spec många fler än min man att prata med eftersom vi inte berättat för så många att jag är gravid.

Hej hej!

Vi står inför precis samma som ni. Vår dotter har en allvarlig genetisk sjukdom som är förenat med förkortat liv. Plussade för en vecka sen med bf 19 juni. Jag är jätte rädd och orolig inför moderkaksprov då vår dotter är vårt första barn så vi vet bara det "sjuka" att se oss själva med ett frisk barn känns omöjligt.
  • sweetcandy
    jagblirgalen0203 skrev 2016-10-15 15:56:40 följande:
    Hej hej!

Vi står inför precis samma som ni. Vår dotter har en allvarlig genetisk sjukdom som är förenat med förkortat liv. Plussade för en vecka sen med bf 19 juni. Jag är jätte rädd och orolig inför moderkaksprov då vår dotter är vårt första barn så vi vet bara det "sjuka" att se oss själva med ett frisk barn känns omöjligt.
    Så hemskt :/
    Hur stor risk har ni för att bebisen ska va sjuk?
    Vi har 1 på 4, så 25% då
    Vår äldsta son är frisk bärare som jag och min man. Vår yngsta son vart sjuk och överlevde inte :(

Har du/ni tänkt något på hur ni gör om moderkaksprovet visar att bebis är sjuk? <3
  • sweetcandy
    Thullyn skrev 2016-10-15 09:26:57 följande:

Vilka här bor i Stockholm?  Glad

Jag bor mellan Norrtälje och Åkersberga :)
  • jagblirgalen0203
    sweetcandy skrev 2016-10-15 17:57:56 följande:

Så hemskt :/

Hur stor risk har ni för att bebisen ska va sjuk?

Vi har 1 på 4, så 25% då

Vår äldsta son är frisk bärare som jag och min man. Vår yngsta son vart sjuk och överlevde inte :(

Har du/ni tänkt något på hur ni gör om moderkaksprovet visar att bebis är sjuk? <3

Vi har också 1 på 4 att mini år sjuk. Så 25% för oss med. Ja denna sjukdom är vidrig med följdsjukdomar. Vår dotter har hemsk epilepsi, börjat samla på sig vattenskalle. Sjukdomen gör att man inte vet hur mkt hon ser eller hör hon rör sig ingenting och hat aldrig fäst blicken. Så vi tänker oss i så fall att avsluta hemskt nog. Men det är så hemskt att se henne ha det så jobbigt, hon är som en docka som bara väntar ut tiden ungefär. Idag är hon 9 mån. Prognosen är att man inte blir mer än 2 år och då anses 2 år som mycket om man kommer dit. Ni?
  • MiniV
    Thullyn skrev 2016-10-15 09:26:57 följande:

Vilka här bor i Stockholm?  Glad

Jag bor i Stockholm!

• jessi84
    The möther skrev 2016-10-15 10:54:41 följande:

Jag är 30 :) Du?

Jag är 32 år.
  • jessi84
    mammasusan skrev 2016-10-15 10:52:41 följande:

Skapade en hemlig fb grupp: Bf Juni 2017, om någon vill vara med skicka mig ett privat meddelande här på fl med ert fb namn & beskriv er profilbild så lägger jag till er .

Tänker mig en lagom liten grupp på max 100 medlemmar.....

Hej.

Jag är gärna med i Fb gruppen :)

På Fb heter jag Jessica Suominen och profilbilden är på mig och min son.
Svar på tråden BF juni 2017