Ordet "Neger"
Det finns inget konspiratoriskt i detta alls.
Det finns inget konspiratoriskt i detta alls.
Har man någonsin sett upp på prostitution?
Samma sekund man valde kalla prostituerade för horor, var samma sekund som ordet blev nedsättande.
Och sällan använder någon hora i en positiv betydelse, eller får nog formulera mig dubbelt.
Och tillägga sällan till annat än som ett nedsättande.
Vilket inte neger för en hel del är, man säger inte neger för vara nedsättande.
Det är väl här det låser sig för er.
Exakt. Ordet är gjort till rasistiskt. Av de som myntade det och började använda det. Helt korrekt uppfattat.
Som någon (var det du?) skrev tidigare - ordet hora är ALLTID kränkande. Samma med detta ord. Att du och en vän kanske kan använda det skämtsamt, tja, jag kan använda ordet hora skämtsamt med någon väninna kanske, men inte FAN betyder det att ordet är okey för alla andra kvinnor, eller hur!
En sak kan JAG lova - rasisten jobbar hela tiden för att få spela offer för att hen är rasist.
Så du var med på 1600-talet och vet detta menar du?
Nej, neger har inte alltid varit kränkande, men många inbillar sig detta.
Vore intressant att höra hur en rasist är ett offer.
Eller var det ett förtäckt sätt att säga jag är en rasist?
Är det så, så kan jag säga det inte kan vara mer fel än så.
Alltså, dagens självmål i debatt.
För, du vet, "neger" har HELLER alddrig varit något man "sett upp" på. Neger, negro (om folkslaget), nigger, alla dessa ord var myntade och skapade enkom som nedsättande ord, och ingenting annat. De har ALDRIG varit eufemismer.
Det är EXAKT samma för ordet neger som för ordet hora. Du KAN använda dem till en vän/inna som kanske är okey med det, men att använda det om mörkhyade eller kvinnor generellt är inte, och har aldrig varit okey. Någonsin.
Nu är ju det så att neger härstammar ifrån Spanskan och negro, som än idag frodas i Spanien.
Och även för mig, då en bit pata negra är ljuvligt.
Det har inte varit någon större skillnad att säga svart och neger innan, det är detta jag delvis säger.
Men av någon anledning som blir du rosenrasande, över nått som inte varit rasistiskt ens innan.
Alltså, dagens självmål i debatt.
För, du vet, "neger" har HELLER alddrig varit något man "sett upp" på. Neger, negro (om folkslaget), nigger, alla dessa ord var myntade och skapade enkom som nedsättande ord, och ingenting annat. De har ALDRIG varit eufemismer.
Det är EXAKT samma för ordet neger som för ordet hora. Du KAN använda dem till en vän/inna som kanske är okey med det, men att använda det om mörkhyade eller kvinnor generellt är inte, och har aldrig varit okey. Någonsin.
Fantasier.
Antar du är på väg till närmaste charkdisk och be dom ta bort pata negra.
Rätt beskrivning gör ju så folk kan hålla koll på rätt personer, är inte det att föredra när man jagar folk för grövre brott?
Och om en liten enkel beskrivning plockar bort ~95% av befolkningen som misstänkta, är inte detta nått bra?
Sen behöver man ju inte säga neger, den saken är jag uppenbart klar med att man inte behöver.
Det är kusligt att vi har kommit in i ett samhälle kräver att man skyddar brottslingar till att bli identifierade.
Då det ska vara "rasistiskt" att göra ett korrekt beskrivning av gärningsman.
Men antar att våldtäkt inte är ett brott som är så noga med att lösa, annan förklaring är svår att hitta.
Nu är jag inte tjej, men jag hade skitit fullständigt om någon tycker det är rasistiskt och göra en korrekt beskrivning av utseendet, för jag som våldtäktsoffer så känns det nog viktigare att man plockar skräpet ifrån gatorna(med skräpet så menar jag våldtäktsmän oavsett om de är invandrar eller ursvenskar, då det finns säkert nån stackare som inbillar sig jag menade invandrare och inte våldtäktsmän).
Nä, dina svar mer reflekterar i hur du inte klarar av någon annan har en annan åsikt än dig.
Och låter detta få utfallet att du går svart och vitt på en, lägger ord i munnen osv.
Och du pratar om min okunskap, det i sig blir rätt humoristiskt och roande och läsa dina "påståenden" om mig.
Som samtliga är fel.
Det är inte mitt fel du inte har bättre koll på hur ordet har använts, och att det har funnits en tid där neger inte var värre än att säga svart eller andra milda ord till beskriva härkomst eller ursprung.
Och såna inlägg du gör där, bryr jag mig inte om som så.
Då jag vet att du inte pratar om mig, även om du tror och inbillar dig detta.
Det har ju dom sagt själva och deras rapporteringar av vissa brott.
Så man undrar ju vad propagandan kommer ifrån.
Antar SVT är extremhöger då eller?
www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polisen-morkade-overgrepp-pa-festival
"Poliser som tidningen har pratat med säger att myndigheten i vissa fall väljer att medvetet mörka händelser där misstänkta har utländsk bakgrund."
Finns mer fall.
Jag sorterar in rassen och antirassen i samma fack, de är faktiskt lika dåliga människor.
Då de bara klarar av att hantera världen i svart och vitt, tragik.
En annan som står i mitten och en mer objektiv syn på frågan, kan faktiskt se olika nyanser och ha en objektiv syn till ett ord.
Och som jag sagt innan, jag inser att neger idag är ett rasistiskt ord, men det har vi antirassen främst att tacka för.
Sen givetvis raseen också, som använde det mer och mer när h*n märkte antirassen blev upprörd.
www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polisen-morkade-overgrepp-pa-festival
"Poliser som tidningen har pratat med säger att myndigheten i vissa fall väljer att medvetet mörka händelser där misstänkta har utländsk bakgrund."
Så definiera extremhöger, är det alla som påstår annat än vad du vill ha sagt i världen?