• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide
    jonadav skrev 2016-10-16 10:44:37 följande:

Här är en till... :)
    Jag kommer att ta provera för att få min mens (har pcos så utan det kommer ingen mens) och om jag räknat rätt kommer jag att börja med letrozol ca 3-4 november. Detta upptar alla mina tankar just nu, längtar längtar...

Hoppas letrozol ger goda fina resultat. Förstår att du har nedräkning!
  • Orkide
    Sofiatn skrev 2016-10-17 09:14:02 följande:
    Åh! Tusen tack! Jag håller mina för dig med!

Okej, nej vi har inte planerat att jag ska ta någon spruta utan förhoppningsvis ska äggen släppa av sig själv när de vuxit till sig.. och gör dem inte det får vi gå vidare igen därifrån..

Har du tagit något äl-test denna månad?
    Ja jag tog äl test de tre dagarna efter sprutan. Andra dagen var den starkast
  • Orkide
    villblifler88 skrev 2016-10-17 13:28:50 följande:

Idag kom mensen så nu ska jag börja med Letrozole på fredag ??

Trist men skönt. För nu kan du räkna ner till letrozol.
  • villblifler88
    Sofiatn skrev 2016-10-17 20:47:01 följande:

Jaså? Båda skönt och lite trist förstås. Men nu kör vi på med letrozol och skaffar fram fina ägg ;) men på vilken dag ska du börja? Jag skulle ta på dag 3!

Jag ska ta på mensdag 5. Konstigt att alla verkar få olika!
  • Sofiatn
    villblifler88 skrev 2016-10-18 17:56:13 följande:

Jag ska ta på mensdag 5. Konstigt att alla verkar få olika!

Ja.. man undrar varför? Men det måste ju vara att det fungerar lika bra oavsett dag 3 eller 5 :)
  • Orkide

Hur går det för er? Här verkar mensen vara på gång. Bara menssymptom tyvärr.. Ska ringa gyn när mensen kommer igång så får jag hoppas på att fortsätta med letrozol!!

• jonadav

Har tjuvstartat med provera och räknar med att få mensen 31/10 eller 1/11. 
    Har sett att jag fått recept utskrivet på lutinus, letrozol och ovitrelle. Känns helt galet bara att ha fått det utskrivet. Närmaste 1,5 månaden kommer att bli spännande! 

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera