• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • zion

Äntligen visar cb äl testet maximal fertilitet och jag ser en ökning på vanliga äl stickor. Plus att jag har äl smärta :) så glad att jag förmodligen får ägglossning denna månaden. Nu är det mys som gäller

• zion
    Malin 845 skrev 2016-11-10 11:58:22 följande:

Hej!

Är helt ny i detta med ägglossningsstimulerande medicin, och är inne på min tredje dag med letrozol :). Vad har ni för erfarenheter att dela med er av? Är som sagt helt ny med detta så vet inte alls vad jag har att förvänta mig, eller om det kan gå på första försöket :).

Jag och min sambo har försökt i 1,5 år, men jag har bara haft regelbunden cykel sen i våras.

Hej :) har ingen erfarenhet av just letrozol men dottern blev till med hjälp av pergotime ( pergotime är föregångaren till letrozol, så förmodligen är letrozol ännu bättre än pergotime) med henne tog det 3 försök. 2 st enkel doser och sist en dubbeldos. Nu är det syskon försök som gäller och har ätit första kuren (dubbel) pergotime och som jag skrev i mitt inlägg här över så misstänker jag att jag har ägglossning just nu. Så jag tror att det kan funka redan första gången. Håller tummarna om att det snart är eran tur och att allt går bra. :)
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-10 22:56:37 följande:

Äntligen visar cb äl testet maximal fertilitet och jag ser en ökning på vanliga äl stickor. Plus att jag har äl smärta :) så glad att jag förmodligen får ägglossning denna månaden. Nu är det mys som gäller

Åh vad kul! Får bli en riktig myshelg för er då med andra ord :) jag håller tummarna!
  • pimpim78

Halloj,
    Nu har jag precis kommit hem från sophiahemmet och vår insemination.
    Allt gick jättefint och smidigt.
    Efter hon sprutat in spermierna tittade hon på vul och såg då att ägget inte släppt riktigt ännu ??
    Hur har det varit för er ?
    Jag tog sprutan onsd kväll 20:30 och i dag fre lunch har det inte släppt ?
    Läkaren sa att det var normalt men jag känner mig lite oroligt ??
    Hur har det varit för er som inseminerats ?
    Har ni kunnat se ägget och att det inte släppt ?
    Hoppas Hoppas Hoppas nu att det tar sig för oss !!!

• Sofiatn
    pimpim78 skrev 2016-11-11 12:47:56 följande:

Halloj,

Nu har jag precis kommit hem från sophiahemmet och vår insemination.

Allt gick jättefint och smidigt.

Efter hon sprutat in spermierna tittade hon på vul och såg då att ägget inte släppt riktigt ännu ??

Hur har det varit för er ?

Jag tog sprutan onsd kväll 20:30 och i dag fre lunch har det inte släppt ?

Läkaren sa att det var normalt men jag känner mig lite oroligt ??

Hur har det varit för er som inseminerats ?

Har ni kunnat se ägget och att det inte släppt ?

Hoppas Hoppas Hoppas nu att det tar sig för oss !!!

Hej! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av insemination att förtälja, men säker läkaren att det är normalt bör man kunna lita på det! Det släpper säkert strax ska du se :)
  • pimpim78
    Sofiatn skrev 2016-11-11 18:53:04 följande:
    Hej! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av insemination att förtälja, men säker läkaren att det är normalt bör man kunna lita på det! Det släpper säkert strax ska du se :)
    Tack för svar.....
    Du har säkert rätt, tänk alla nojor man har över att få bli gravid haha.
    Nu sätter jag sikte mot Bim och att ovitrelle sprutan ska gå ur kroppen så man kan börja testa..... nästa noja !!
    Hur går det för dig ?
  • Sofiatn
    pimpim78 skrev 2016-11-11 19:41:06 följande:

Tack för svar.....

Du har säkert rätt, tänk alla nojor man har över att få bli gravid haha.

Nu sätter jag sikte mot Bim och att ovitrelle sprutan ska gå ur kroppen så man kan börja testa..... nästa noja !!

Hur går det för dig ?

Jag är precis lika nojig så du är absolut inte ensam!

Tycker man funderar över något nytt gällande bebisverkstaden varenda dag.

Jag tror att jag hade ägglossning igår, på dag 19.. lite sent men det var värk i äggstockarna hela förmiddagen! Så vi hoppas att det släppte och siktar mot ett plus inom någon vecka. Idag har jag extremt ömma bröstvårtor vilket jag alltid brukar ha dagarna/dagen innan mens, men än väntas ju ingen mens.. Får se inom en snar framtid vad det innebär :)

När kan du börja testa?
  • pimpim78
    Sofiatn skrev 2016-11-11 20:10:33 följande:
    Jag är precis lika nojig så du är absolut inte ensam!

Tycker man funderar över något nytt gällande bebisverkstaden varenda dag.

Jag tror att jag hade ägglossning igår, på dag 19.. lite sent men det var värk i äggstockarna hela förmiddagen! Så vi hoppas att det släppte och siktar mot ett plus inom någon vecka. Idag har jag extremt ömma bröstvårtor vilket jag alltid brukar ha dagarna/dagen innan mens, men än väntas ju ingen mens.. Får se inom en snar framtid vad det innebär :)

När kan du börja testa?
    Jag tog ju ovitrelle sprutan i onsdags och den gör att grav test visar positivt i ca 10 dagar, men jag har beställt hem ett storpack grav test så tänkte börja testa på typ dag 7 efter sprutan dvs på onsdag och sen följa och se om hcg försvinner ur kroppen och när jag kan börja testa för grav.......
    de sa på sophiahemmet att jag kunde testa om 2 veckor från i dag men jag kommer nog inte kunna hålla mig så det får bli på onsdag, så har man nåt att hålla sig sysselsatt med.........
    När tänkter du börja testa ?
  • Sofiatn
    pimpim78 skrev 2016-11-11 20:26:55 följande:

Jag tog ju ovitrelle sprutan i onsdags och den gör att grav test visar positivt i ca 10 dagar, men jag har beställt hem ett storpack grav test så tänkte börja testa på typ dag 7 efter sprutan dvs på onsdag och sen följa och se om hcg försvinner ur kroppen och när jag kan börja testa för grav.......

de sa på sophiahemmet att jag kunde testa om 2 veckor från i dag men jag kommer nog inte kunna hålla mig så det får bli på onsdag, så har man nåt att hålla sig sysselsatt med.........

När tänkter du börja testa ?

Godmorgon!

Okej okej , ja det låter ju som en bra idé att hålla koll både på när det går ur kroppen och eventuellt blir positivt igen!

Jag har inte tänkt så mycket på att testa utan känner lite att jag väntar till bim och ser om mensen kommer så jag inte blir så himla besviken, det är alltid trist när det blir negativa tester.. men får se om jag kan hålla mig! Annars provar jag kanske nästa fredag:)
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-10 22:56:37 följande:

Hej! Hur har det gått för dig?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera