• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide
    zion skrev 2016-11-01 20:15:39 följande:

Första försöket med pergotime nu, fick inget vul denna omgången så har köpt hem ägglossningstest men vilken dag ska jag börja testa utan att missa en ev stegring

Börja från dag 9 eller 10 så är du säker på att du inte missat
  • villblifler88
    Orkide skrev 2016-10-31 16:29:48 följande:

Blä vad trist. Ingen stor blåsa alls?

Nej alla blåsor låg på 10 mm. Men en sak jag tänkte på var att innan började jag med letrozole på mendags 5. Denna gången tror jag hon sa att dubbelmoral på mendags 3. Måste ringaa och dubbelkolla.
  • Orkide
    villblifler88 skrev 2016-11-02 05:22:22 följande:
    Nej alla blåsor låg på 10 mm. Men en sak jag tänkte på var att innan började jag med letrozole på mendags 5. Denna gången tror jag hon sa att dubbelmoral på mendags 3. Måste ringaa och dubbelkolla.
    Hur går det med testerna? Blåsorna växer ju 2 mm per dag o hinner de bli 18 så finns ju chansen för att du ska bli gravid
  • Sofiatn
    hanna8911 skrev 2016-10-26 10:58:37 följande:

Hej!

Jag och min man har försökt bli gravida sedan förra sommaren utan lyckat resultat. Jag har haft regelbunden mens sedan jag slutade med p-piller men cyklerna är hyfsat långa på ca 38 dagar. Vi påbörjade vår utredning i september där det konstaterades att jag troligtvis inte har ägglossning trots regelbunden mens och en känsla av att ha ägglossning. Tog AMH blodprov som visade högt och läkaren kunde se med vul att jag hade mycket äggblåsor. Så nu testar vi Letrozole för första gången! Jag började äta på dag 3 och fem dagar framåt. Var på VUL i måndags (dag12) där han kunde se 2 mogna ägg på 12 mm vardera. Han tror att ägglossning kommer att ske nu på lördag så det håller vi tummarna för! Har inte fått någon spruta, har inte varit något han pratat om! 

Hej!

Välkommen! jag sitter just nu hos min gynekolog och väntar på att få göra VUL efter att ha tagit första omgången letrozol. Hoppas att det gick bra för dig med ägglossningen! Vi alla förtjänar att få till en liten frisk bebis nu efter alla försök. kramar
  • Sofiatn
    villblifler88 skrev 2016-10-31 15:09:57 följande:

Så besviken efter vul idag. Ingen ägglossning i sikte. Fastän jag har börjat få lite utslag på äl stickorna. Händer inget ska jag köra dubbel dos nästa månad.

Men vad trist :( stor styrkekram! Nästa månad kanske blir din månad!
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-01 20:15:39 följande:

Första försöket med pergotime nu, fick inget vul denna omgången så har köpt hem ägglossningstest men vilken dag ska jag börja testa utan att missa en ev stegring

Hej! Försök att börja så tidigt som möjligt, du vet du för egen skull att du inte missat stegringen!

Kram
  • Sofiatn

Hej alla fina här i tråden!

Nu har jag precis kollat mina äggstockar och det fanns ett ägg som vuxit till sig och er var idag 14mm på cykeldag 12. Så jag hoppas hoppas hoppas att det kan gå vägen denna månad! Nu blir det äl-tester denna helg och vecka, sedan återbesök på måndag för att följa upp ägget!

Kram

• zion
    Sofiatn skrev 2016-11-03 09:46:01 följande:

Hej alla fina här i tråden!

Nu har jag precis kollat mina äggstockar och det fanns ett ägg som vuxit till sig och er var idag 14mm på cykeldag 12. Så jag hoppas hoppas hoppas att det kan gå vägen denna månad! Nu blir det äl-tester denna helg och vecka, sedan återbesök på måndag för att följa upp ägget!

Kram

Håller tummarna att ägget växer till sig och släpper som det ska :)
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-03 18:07:01 följande:

Håller tummarna att ägget växer till sig och släpper som det ska :)

Tack! jag hoppas verkligen det jag med, vore skönt att veta att allt bara fungerar även om det inte blir någon grav. den här månaden. Men självklart hoppas man ju att det blir så!

Jag håller varenda tumme för er också!
  • villblifler88
    Orkide skrev 2016-11-02 06:48:09 följande:

Hur går det med testerna? Blåsorna växer ju 2 mm per dag o hinner de bli 18 så finns ju chansen för att du ska bli gravid

Ingen positiv äl test. Hon sa att jag bara ska testa 3 dagar efter vul. Men ska köpa mer test så jag kan testa mer nästa månad. Högg till så i äggstockarna igår så trodde nåt var på g men icke. Men jag är positiv ändå. Känns skönt att ha fått hjälp och övervakning
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera