• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • orzia1

Får jag vara med här trots vi ej har påbörjat vårt syskonförsök?

Har fått pergotime för att lyckas med mina två döttrar en 8 år och en 6 veckor. och nu fick jag läsa genom en annan tråd att pergotime kommer ersättas. Har fått ok av dr att börja med pergotime under amning men med dessa nya så står det ännu mer att man ska undvika, än det står under pergotime. Min dr sa att pergotime bara minskar mjölken ngt. Hon nämnde ej att det ska ersättas.

Har några kartor hemma av pergotime men vi har ej tänkt börja med de förrän efter nyår. Vill gärna följa och se hur dessa nya tabletter hjälper och om ni som tagit pergotime också upplever ngn skillnad.

Jag tog 3 tabletter per dag av pergotime för att få äl så jag hoppas kanske detta nya ger starkare ägglossning.

Kan man ta dubbeldos av Letrozol?

• Marie357
    orzia1 skrev 2016-11-14 15:01:49 följande:

Får jag vara med här trots vi ej har påbörjat vårt syskonförsök?

Har fått pergotime för att lyckas med mina två döttrar en 8 år och en 6 veckor. och nu fick jag läsa genom en annan tråd att pergotime kommer ersättas. Har fått ok av dr att börja med pergotime under amning men med dessa nya så står det ännu mer att man ska undvika, än det står under pergotime. Min dr sa att pergotime bara minskar mjölken ngt. Hon nämnde ej att det ska ersättas.

Har några kartor hemma av pergotime men vi har ej tänkt börja med de förrän efter nyår. Vill gärna följa och se hur dessa nya tabletter hjälper och om ni som tagit pergotime också upplever ngn skillnad.

Jag tog 3 tabletter per dag av pergotime för att få äl så jag hoppas kanske detta nya ger starkare ägglossning.

Kan man ta dubbeldos av Letrozol?

Jag har tagit dubbeldos med pergotime, och nu kört dubbeldos av Letrozol men nu verkar det som det är dunderkur för jag fick 3 äggblåsor så nästa cykel blir det bara 1 enkeldos..
    nouw.com/denöppnakampen
  • orzia1
    Marie357 skrev 2016-11-14 15:20:15 följande:

Jag har tagit dubbeldos med pergotime, och nu kört dubbeldos av Letrozol men nu verkar det som det är dunderkur för jag fick 3 äggblåsor så nästa cykel blir det bara 1 enkeldos..

Okej. Tack för svar. Vet ju att allt är olika. Har du haft biverkningar av pergo? Och upplever du i så fall även biverkningar av Letrozol också?

Jag ringde gyn och "min ord" dr är givetvis iväg ngr v men hon jag prata med skulle lägga en lapp och även prata med ngn annan, hon hade inte hört att pergotime skulle sluta säljas, nu för en halvtimme sen så skulle jag beställa annan medicin från apoteket, och då ser jag en annan dr har skrivit ut en omgång med 3 kartor pergotime till mig. Klicka hem de direkt så de ej säljs slut
  • zion
    Sofiatn skrev 2016-11-14 14:25:19 följande:

Hej! Hur har det gått för dig?

Testade ett nytt äl test 2 dagar efter dom positiva och då hade det gått ner igen så antar att jag fick min äl dagen efter det positiva testet. Nu är det bara denna eviga väntan till bim som bör vara den 24-25 november.
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-14 20:39:56 följande:

Testade ett nytt äl test 2 dagar efter dom positiva och då hade det gått ner igen så antar att jag fick min äl dagen efter det positiva testet. Nu är det bara denna eviga väntan till bim som bör vara den 24-25 november.

Vi borde ju ha bim ungefär samtidigt då, för om ägglossning sker senare än förväntat skjuts väl mensen fram en aning? Jag trodde ju min äl. skulle vara tidigare, men ev så vart det ju kring 10/11.

Tänk om vi ändå kunde plussa!! Vilken lycka!
  • zion
    Sofiatn skrev 2016-11-14 23:21:03 följande:

Vi borde ju ha bim ungefär samtidigt då, för om ägglossning sker senare än förväntat skjuts väl mensen fram en aning? Jag trodde ju min äl. skulle vara tidigare, men ev så vart det ju kring 10/11.

Ja mensen bör bli fram skjuten också. Så roligt att vi har bim samtidigt. När ska du testa ?
  • zion
    Sofiatn skrev 2016-11-14 23:21:03 följande:

Blir detta den första omgången för er med letrozol?
  • zion
    Marie357 skrev 2016-11-15 22:07:27 följande:

Hur långa cyklar har ni? kommer mensen 2 veckor efter äl?

Den bör komma ca 14 dagar efter äl. Om det blir så här så har jag bim på dag 31 eller 32, om jag inte minns fel.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera