• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Sofiatn

Hej allihopa! Har läst alla era inlägg och det känns som att vi är många som väntar och hoppas nu!

jag själv är på äl +8 (om jag hade ägglossning då) och har faktiskt stickningar långt ner och även ömma bröst.. jag brukar aldrig ha ont i brösten faktiskt, så jag är lite fundersam!

Om en vecka borde jag ju ha svar, börjar kännas lite spännande när man känner något i kroppen..

• Sofiatn
    sommarflicka skrev 2016-11-15 23:57:11 följande:

Hej här hoppar jag in :)

Jag o sambon började med letrozol i augusti föra året och jag blev gravid på 1:a försöket. 10 maj föddes vår underbara son.

Vi ville ha syskon tätt så vi började försöka ganska snart efter förlossningen och jag blev gravid åter igen på 1:a försöket, tyvärr fick jag missfall den 16 september i v. 8 :(

Nu har jag haft en vanlig mens sen missfallet så denna månad börja vi försöka igen, fick min mens den 24 oktober och testade med ägglossningstester utan resultat denna månad så vet inte om jag haft någon.

Men sista dagarna nu har jag haft känningar i brösten och hugg i nedre delen av magen samt både äggstockarna så nu vet jag inte riktigt vad som händer.. om cykeln är som den ska o jag hade ägglossning ändå fast testen inte visade det så borde jag ha bim till helgen så tänkte testa på söndag om det blivit nån bebis :)

Hej!

Vad spännande att du känner att något är pågång, jag har faktiskt precis samma symtom som du och jag borde kunna testa mig nästa helg om det blivit något eller inte. Har liksom ont i brösten och det känns lite annorlunda... hoppas vi plussar!
  • pimpim78

I dag är det 9 dagar sedan jag tog ovitrelle sprutan och igår hade jag svagt svagt positivt på grav test men i dag helt neg. Så 9 dagar satt den i för mig. Nu fortsätter testandet och jag hoppas på ett plus de kommande dagarna. Lycka till alla ni andra !!

• sommarflicka
    Sofiatn skrev 2016-11-17 21:03:55 följande:

Hej!

Vad spännande att du känner att något är pågång, jag har faktiskt precis samma symtom som du och jag borde kunna testa mig nästa helg om det blivit något eller inte. Har liksom ont i brösten och det känns lite annorlunda... hoppas vi plussar!

Verkar som jag fått min mens nu, eller en brun flytning än så länge så mensen kommer nog igång nu. Och jag mår illa o har så ont i brösten så var väl nya symtom på mens och inte graviditet. Så hi går köra en ny kur med letrozol och hoppas det biter nästa gång :)
  • Ariellan

Hoppar in här också. Ätit Letrozol dag 3-7 och ska in på vul på måndag och se om någon äggblåsa vuxit till sig:)

• zion

Varför går tiden så sakta vill att det ska vara bim idag och inte på fredag om 6 dagar. Hade lovat mig själv att inte slösa på en massa grav test men "råkade" beställa hem ett clearblue early igår som kommer på tisdag. Så lär ju testa på onsdag. Men hur står man ut dom sista dagarna? Det enda jag tänker på är ju en graviditet, letar symtom hela tiden och ja magen har varit konstig i veckan och brösten är ömma sen ett par dagar tillbaka och flygningarna är inte som vanligt men min magkänsla säger att det inte blir något plus denna månaden. Så hur gör ni för att inte bli galna under denna galna väntan?

• zion
    Ariellan skrev 2016-11-19 17:37:12 följande:

Hoppar in här också. Ätit Letrozol dag 3-7 och ska in på vul på måndag och se om någon äggblåsa vuxit till sig:)

Håller tummarna att det ser bra ut på måndag:)
  • Orkide

Har inte skrivit på ganska länge. Är på omgång två med letrozol. Blev väldigt besviken när första omgången med letrozol + ovitelle sprutan misslyckades.

Har ni känt av någon biverkning av letrozol hittils? Tror jag känner samma biverkning som av pergotime som att det känns konstigt i magen en vecka innan beräknad mens.

• pimpim78
    Orkide skrev 2016-11-19 20:43:12 följande:

Har inte skrivit på ganska länge. Är på omgång två med letrozol. Blev väldigt besviken när första omgången med letrozol + ovitelle sprutan misslyckades.

Har ni känt av någon biverkning av letrozol hittils? Tror jag känner samma biverkning som av pergotime som att det känns konstigt i magen en vecka innan beräknad mens.

Tyckte inte jag hade så mkt biverkningar av letrozol men däremot av ovitrelle. Riktig huvudvärk och extremt trött. Nu 10 dagar efter är det som bortblåst och grav test är äntligen nere på noll så man vet att det är ute ur kroppen. Nu är rädslan att det inte tagit dig i stället ...., stort lycka till och hoppas vi går mot plus !!!
  • Orkide
    pimpim78 skrev 2016-11-19 22:20:46 följande:
    Tyckte inte jag hade så mkt biverkningar av letrozol men däremot av ovitrelle. Riktig huvudvärk och extremt trött. Nu 10 dagar efter är det som bortblåst och grav test är äntligen nere på noll så man vet att det är ute ur kroppen. Nu är rädslan att det inte tagit dig i stället ...., stort lycka till och hoppas vi går mot plus !!!
    Jag hade också många biverkningar av ovitrelle. Kändes verkligen som man var gravid ända tills sprutan gick ur kroppen.

Idag är jag på dag 24. Jag tror inte det tog sig denna månad heller. Vilken dag är du på?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera