• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • jonadav

Här är en till... :)
    Jag kommer att ta provera för att få min mens (har pcos så utan det kommer ingen mens) och om jag räknat rätt kommer jag att börja med letrozol ca 3-4 november. Detta upptar alla mina tankar just nu, längtar längtar...

• Sofiatn
    jonadav skrev 2016-10-16 10:44:37 följande:

Här är en till... :)

Jag kommer att ta provera för att få min mens (har pcos så utan det kommer ingen mens) och om jag räknat rätt kommer jag att börja med letrozol ca 3-4 november. Detta upptar alla mina tankar just nu, längtar längtar...

Hej! Vad kul att vi kan följas åt, det känns som att man behöver lite stöd imellan åt. Jag kommer att börja med letrozol den 24-25 ungefär! Hur länge har ni försökt?

Tänker också hela dagarna!
  • villblifler88

Känner mig gravid men i så fall måste befruktning skett 3 okt och den dagen va jag hos Gyn och gjorde vul. Borde hon inte sett ägget som släppt då?

• jonadav
    Sofiatn skrev 2016-10-16 19:30:53 följande:
    Hej! Vad kul att vi kan följas åt, det känns som att man behöver lite stöd imellan åt. Jag kommer att börja med letrozol den 24-25 ungefär! Hur länge har ni försökt?

Tänker också hela dagarna!
    Jag försöker få barn som ensamstående och det blir första försöket.
  • Sofiatn
    villblifler88 skrev 2016-10-16 20:55:20 följande:

Känner mig gravid men i så fall måste befruktning skett 3 okt och den dagen va jag hos Gyn och gjorde vul. Borde hon inte sett ägget som släppt då?

Hej!

Om hon inte tagit blodprov som kan bevisa din ägglossning så kan man egentligen inte veta helt säkert bara genom vul. Och det låter ju märkligt att du inte fått mensen än. Jag brukar alltid få på sista pillret eller dagen efter.

Hoppas det är så att hon missat och att det växer något där inne. Prova ta ett test!
  • Sofiatn
    Orkide skrev 2016-10-14 23:23:37 följande:

Håller alla tummar jag har för din skull. Hoppas det här är en medicin som ger bra resultat. Sprutan jag fick var ovitrelle. Vet du vilken spruta du får eller det kanske bara finns denna..

Åh! Tusen tack! Jag håller mina för dig med!

Okej, nej vi har inte planerat att jag ska ta någon spruta utan förhoppningsvis ska äggen släppa av sig själv när de vuxit till sig.. och gör dem inte det får vi gå vidare igen därifrån..

Har du tagit något äl-test denna månad?
  • Sofiatn
    jonadav skrev 2016-10-16 21:39:04 följande:

Jag försöker få barn som ensamstående och det blir första försöket.

Vad starkt av dig! Men hit kan du dyka upp med alla tankar och funderingar. Man är aldrig ensam! Jag hoppas allt går vägen för dig!
  • Sofiatn
    villblifler88 skrev 2016-10-17 13:28:50 följande:

Idag kom mensen så nu ska jag börja med Letrozole på fredag ??

Jaså? Båda skönt och lite trist förstås. Men nu kör vi på med letrozol och skaffar fram fina ägg ;) men på vilken dag ska du börja? Jag skulle ta på dag 3!
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera