• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • zion

Hej. Jag börjar med första omgången med pergotime imorgon( inte samma namn på läkemedel men antar att det är samma verkan). Fick pergotime utskrivet efter som det funkade när dottern blev till (hon är 2 år). Nu håller vi tummarna och tår att det blir en till unge på pergotime.

• hanna8911
    Orkide skrev 2016-10-27 17:43:29 följande:
    Min läkare har semester och sjuksystern sa att alla läkare är fullbokade. Men jag tar tabletterna en omgång till så får jag spela "dum".. pausa en månad känns bittert när jag har tabletterna hemma.
    Jag hade oxå tagit dem en omgång till om jag hade tabletterna hemma!
  • villblifler88

Å så less att ägglossningtest visar negativt. Har ätit letrozole och ska på vul på måndag. Men hade vekat se lite tecken på ägglossningtest med ju ? Men det är bara att vänta in måndag och se vad hon säger

• Orkide
    zion skrev 2016-10-27 18:46:10 följande:

Hej. Jag börjar med första omgången med pergotime imorgon( inte samma namn på läkemedel men antar att det är samma verkan). Fick pergotime utskrivet efter som det funkade när dottern blev till (hon är 2 år). Nu håller vi tummarna och tår att det blir en till unge på pergotime.

Välkommen
  • Orkide
    hanna8911 skrev 2016-10-27 21:08:21 följande:
    Jag hade oxå tagit dem en omgång till om jag hade tabletterna hemma!
    Skönt att det inte bara är jag som tänker så
  • Orkide
    villblifler88 skrev 2016-10-29 18:11:16 följande:

Å så less att ägglossningtest visar negativt. Har ätit letrozole och ska på vul på måndag. Men hade vekat se lite tecken på ägglossningtest med ju ? Men det är bara att vänta in måndag och se vad hon säger

Vilken dag är du på? Mina test visar alltid nej tills typ en dag innan äl
  • villblifler88

[quote=77092080][quote-nick]Orkide skrev 2016-10-29 20:48:26 följande:[/quote-nick]Vilken dag är du på? Mina test visar alltid nej tills typ en dag innan

Beräknad äl imorgon

• villblifler88

Så besviken efter vul idag. Ingen ägglossning i sikte. Fastän jag har börjat få lite utslag på äl stickorna. Händer inget ska jag köra dubbel dos nästa månad.

• Orkide
    villblifler88 skrev 2016-10-31 15:09:57 följande:

Så besviken efter vul idag. Ingen ägglossning i sikte. Fastän jag har börjat få lite utslag på äl stickorna. Händer inget ska jag köra dubbel dos nästa månad.

Blä vad trist. Ingen stor blåsa alls?
  • zion

Första försöket med pergotime nu, fick inget vul denna omgången så har köpt hem ägglossningstest men vilken dag ska jag börja testa utan att missa en ev stegring

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera