• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Sofiatn
    villblifler88 skrev 2016-11-04 19:00:11 följande:

Ingen positiv äl test. Hon sa att jag bara ska testa 3 dagar efter vul. Men ska köpa mer test så jag kan testa mer nästa månad. Högg till så i äggstockarna igår så trodde nåt var på g men icke. Men jag är positiv ändå. Känns skönt att ha fått hjälp och övervakning

Man tror ju att minsta lilla högg eller molvärk ska föra något gott med sig.. man hoppas så mycket att man nästan inbillar sig att det känns annorlunda ibland! Det är väl inte försent för ägglossning än eller?

Det finns alltid en chans!
  • Sofiatn

Ingen positiv äl test. Hon sa att jag bara ska testa 3 dagar efter vul. Men ska köpa mer test så jag kan testa mer nästa månad. Högg till så i äggstockarna igår så trodde nåt var på g men icke. Men jag är positiv ändå. Känns skönt att ha fått hjälp och övervakning

Jag har testat 3 dagar nu efter senaste vul. Det är ett svagt streck men så har jag nästan hela månaden.. så negativa tester hittills, kl 14 ska jag på nytt vul.. denna gång känns det inte lika förhoppningsfullt, jag har haft ont i magen men testerna visar ingenting precis som du skriver.. om det finns någon där uppe kan den väl ge oss lite motvind nu!
  • Orkide
    Ja hjälp och kontroller är definitivt ett steg närmare målet!!
  • Orkide
    Sofiatn skrev 2016-11-07 12:25:03 följande:
    Jag har testat 3 dagar nu efter senaste vul. Det är ett svagt streck men så har jag nästan hela månaden.. så negativa tester hittills, kl 14 ska jag på nytt vul.. denna gång känns det inte lika förhoppningsfullt, jag har haft ont i magen men testerna visar ingenting precis som du skriver.. om det finns någon där uppe kan den väl ge oss lite motvind nu!
    Hur gick det på vul?
  • Sofiatn
    Orkide skrev 2016-11-07 20:09:17 följande:

Hur gick det på vul?

Det gick bra, äggblåsan hade växt till 20,8mm och hon trodde att den skulle släpps idag eller närmsta dagarna. Fortfarande negativt på äl-testen men jag hoppas så innerligt att den iallafall släpper som den ska så man får igång en ägglossning! Hur går det för dig?
  • Marie357

Hoppar in här..

Har pcos och har 3 barn tillsammans med min exmake som är 13, 11 och 9 år och blev till med hjälp av prgotime.

Nu är jag på andra Letrozolcykeln.

Första fick jag ett fint ägg, positivt på äl och så.. Dock blev mensen 1 vecka försenad och min gyn är helt säker på att jag var gravid men att det inte gick vägen.

2:a cykeln så frågade jag om jag fick komma in och kolla med vul, men det tyckte de ej var nödvändigt då det gick så bra förra månaden, men jag tvingade mig till en tid. Och då ser han 2 ägg på 15 mm, och ett på 17 mm och sedan ett 4:e som han inte ens mätte. Han rekommenderade oss att INTE Ha sex, men att vi fick välja bara vi var medvetna om riskerna.

Vi körde kan jag ju berätta och nu väntar jag på BIM i helgen eller senast på måndag. Sitter med med bubblig mage nu 3:e kvällen i rad, blåa ådror på brösten som har blivit mer framträdande och nu ikväll ont i brösten... Bara att vänta och se..

nouw.com/denöppnakampen
  • Sofiatn
    Marie357 skrev 2016-11-08 20:56:25 följande:

Hoppar in här..

Har pcos och har 3 barn tillsammans med min exmake som är 13, 11 och 9 år och blev till med hjälp av prgotime.

Nu är jag på andra Letrozolcykeln.

Första fick jag ett fint ägg, positivt på äl och så.. Dock blev mensen 1 vecka försenad och min gyn är helt säker på att jag var gravid men att det inte gick vägen.

2:a cykeln så frågade jag om jag fick komma in och kolla med vul, men det tyckte de ej var nödvändigt då det gick så bra förra månaden, men jag tvingade mig till en tid. Och då ser han 2 ägg på 15 mm, och ett på 17 mm och sedan ett 4:e som han inte ens mätte. Han rekommenderade oss att INTE Ha sex, men att vi fick välja bara vi var medvetna om riskerna.

Vi körde kan jag ju berätta och nu väntar jag på BIM i helgen eller senast på måndag. Sitter med med bubblig mage nu 3:e kvällen i rad, blåa ådror på brösten som har blivit mer framträdande och nu ikväll ont i brösten... Bara att vänta och se..

Välkommen!

Det låter ju hur spännande som helst, med de symtom du berättar får man känslan av att någon av äggen satt sig! Hoppas det är så!

Jag har tagit första kuren denna månad och var på vul i går 7/11 hade då ett ägg på 20,8mm dock inga positiva ältester än.. men jag hoppas att det blir det imorgon så det är inte växer sig till en cysta eller så.. sedan hoppas man ju såklart att det blir bebis om man har turen på sin sida!!

När kan du testa för ev. grav?
  • pimpim78

HJÄLP,
    Startade med letrozol på dag 4 och har i dag tagit sista tabletten av de 5 man skall ta. Ikväll när jag gick på toa upptckte jag att jag hade enormt mycket ägglossningssekret. Ska man ha det redan nu ? Känner mig livrädd att ägglossningen skall komma för tidigt innan ja ghinner ta sprutan ?
    Nån som ätit letrozol som vet hur det varit för er ?
    Ursäkta snusigt inlägg men det var så mycket så jag hade kunnat bygga broar till kina ??
    Nån med erfarenhet ?
    Har inte upplevt detta med pergo ??

• Orkide
    Sofiatn skrev 2016-11-08 14:02:16 följande:
    Det gick bra, äggblåsan hade växt till 20,8mm och hon trodde att den skulle släpps idag eller närmsta dagarna. Fortfarande negativt på äl-testen men jag hoppas så innerligt att den iallafall släpper som den ska så man får igång en ägglossning! Hur går det för dig?
    Jo jag har förhoppningsvis äl här i dagarna. Bara vänta o testa.
    Vad skönt att äggblåsan växt till sig!!
  • Orkide
    pimpim78 skrev 2016-11-08 22:51:26 följande:

HJÄLP,
    Startade med letrozol på dag 4 och har i dag tagit sista tabletten av de 5 man skall ta. Ikväll när jag gick på toa upptckte jag att jag hade enormt mycket ägglossningssekret. Ska man ha det redan nu ? Känner mig livrädd att ägglossningen skall komma för tidigt innan ja ghinner ta sprutan ?
    Nån som ätit letrozol som vet hur det varit för er ?
    Ursäkta snusigt inlägg men det var så mycket så jag hade kunnat bygga broar till kina ??
    Nån med erfarenhet ?
    Har inte upplevt detta med pergo ??

Har du ägglossningstest att använda? Jag fick ha sex om testet visade positivt även om jag inte tagit sprutan. Vad har du fått för info?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera