• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • pimpim78
    Orkide skrev 2016-11-20 09:51:43 följande:
    Jag hade också många biverkningar av ovitrelle. Kändes verkligen som man var gravid ända tills sprutan gick ur kroppen.

Idag är jag på dag 24. Jag tror inte det tog sig denna månad heller. Vilken dag är du på?
    Jag är 11 dagar efter ovitrelle sprutan och 9 dagar efter insemination. Har dessvärre nån dum känsla i kroppen att det inte tagit sig. Jag testar varje morgon och än så länge är det tvärblankt. Hoppas fortfarande såklart men vill inte bli för besviken ....
  • Orkide
    pimpim78 skrev 2016-11-20 10:11:38 följande:
    Jag är 11 dagar efter ovitrelle sprutan och 9 dagar efter insemination. Har dessvärre nån dum känsla i kroppen att det inte tagit sig. Jag testar varje morgon och än så länge är det tvärblankt. Hoppas fortfarande såklart men vill inte bli för besviken ....
    Jag vet inte vad som är värst.. att testa innan beräknad mens o få blanka svar eller vänta till mensen själv dyker upp.. båda alternativ är hemska
  • pimpim78

Alltså jag håller på att bli knäpp. Denna eviga väntan. I morgon 12 dagar efter ovitrelle sprutan. Tycker när jag läser i trådar så plussar de flesta så här tidigt efter sprutan och deras tester blir bara starkare och starkare. Här är det bara klart neg, precis som jag. Fy vad dessa dagar är påfrestande. Känner mig tom o ledsen .....

• Sofiatn

Suttit senaste dagarna med huvudvärk, ömma bröst med synligare ådror och små men tydliga stickningar i livmodern..

Alla testerna har sett tvärnegativa ut, men min magkänsla sa att jag skulle ta clearblue digitala... Och vad som stod på den gör mig så varm och lycklig..

Gravid, 1-2 veckor sedan befruktning! Som jag hoppas att detta går vägen <3

Och att det går vägen för er allihopa! För ingenting verkar vara omöjligt med Letrozole!! Sluta aldrig hoppas och tro!

• Sofiatn
    Ariellan skrev 2016-11-19 17:37:12 följande:

Hoppar in här också. Ätit Letrozol dag 3-7 och ska in på vul på måndag och se om någon äggblåsa vuxit till sig:)

Spännande!! Jag plussade alldeles nyss på min allra första kur letrozole! Helt magiskt!!
  • Sofiatn
    pimpim78 skrev 2016-11-20 21:40:28 följande:

Alltså jag håller på att bli knäpp. Denna eviga väntan. I morgon 12 dagar efter ovitrelle sprutan. Tycker när jag läser i trådar så plussar de flesta så här tidigt efter sprutan och deras tester blir bara starkare och starkare. Här är det bara klart neg, precis som jag. Fy vad dessa dagar är påfrestande. Känner mig tom o ledsen .....

Jag vet hur tungt det är! Med alla tabletter, sprutor och all väntan, men ingenting är omöjligt och tappa aldrig hoppet.. för när det väl känns som att man inte orkar se fler negativa tester kommer det tillslut ett plus!
  • orzia1
    Sofiatn skrev 2016-11-21 07:35:45 följande:

Suttit senaste dagarna med huvudvärk, ömma bröst med synligare ådror och små men tydliga stickningar i livmodern..

Alla testerna har sett tvärnegativa ut, men min magkänsla sa att jag skulle ta clearblue digitala... Och vad som stod på den gör mig så varm och lycklig..

Och att det går vägen för er allihopa! För ingenting verkar vara omöjligt med Letrozole!! Sluta aldrig hoppas och tro!

Wow vad härligt att läsa, stort grattis
  • Orkide

Jättegrattis!!
  • Orkide
    pimpim78 skrev 2016-11-20 21:40:28 följande:

Vet hur det känns. Misslyckande på misslyckande hela tiden. För min del är det andra försöket med letrozol som verkar gått åt skogen
  • zion

Nej men wow grattis :D
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera