• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • zion
    Marie357 skrev 2016-11-15 22:07:27 följande:

Hur långa cyklar har ni? kommer mensen 2 veckor efter äl?

När jag åt pergotime för att dottern skulle bli till så hade jag mens cykler på 34, 34 och 28 dagar och sen plussade jag på dag 27 äl +10. Men vill minnas att förutom den månaden jag blev gravid så kom mensen cirka 14 dagar efter äl/misstänkt äl.

Hur det blir denna gången får vi vänta och se eftersom detta är första försöket. Men hade äl på dag 16-17.
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-15 22:08:12 följande:

Blir detta den första omgången för er med letrozol?

Ja detta blir första omgången för mig:)
  • sommarflicka

Hej här hoppar jag in :)

Jag o sambon började med letrozol i augusti föra året och jag blev gravid på 1:a försöket. 10 maj föddes vår underbara son.

Vi ville ha syskon tätt så vi började försöka ganska snart efter förlossningen och jag blev gravid åter igen på 1:a försöket, tyvärr fick jag missfall den 16 september i v. 8 :(

Nu har jag haft en vanlig mens sen missfallet så denna månad börja vi försöka igen, fick min mens den 24 oktober och testade med ägglossningstester utan resultat denna månad så vet inte om jag haft någon.

Men sista dagarna nu har jag haft känningar i brösten och hugg i nedre delen av magen samt både äggstockarna så nu vet jag inte riktigt vad som händer.. om cykeln är som den ska o jag hade ägglossning ändå fast testen inte visade det så borde jag ha bim till helgen så tänkte testa på söndag om det blivit nån bebis :)

• orzia1
    sommarflicka skrev 2016-11-15 23:57:11 följande:

Hej här hoppar jag in :)

Jag o sambon började med letrozol i augusti föra året och jag blev gravid på 1:a försöket. 10 maj föddes vår underbara son.

Vi ville ha syskon tätt så vi började försöka ganska snart efter förlossningen och jag blev gravid åter igen på 1:a försöket, tyvärr fick jag missfall den 16 september i v. 8 :(

Nu har jag haft en vanlig mens sen missfallet så denna månad börja vi försöka igen, fick min mens den 24 oktober och testade med ägglossningstester utan resultat denna månad så vet inte om jag haft någon.

Men sista dagarna nu har jag haft känningar i brösten och hugg i nedre delen av magen samt både äggstockarna så nu vet jag inte riktigt vad som händer.. om cykeln är som den ska o jag hade ägglossning ändå fast testen inte visade det så borde jag ha bim till helgen så tänkte testa på söndag om det blivit nån bebis :)

Amma du när du tog tabletterna? Och om du gjorde det, upplevde du att mjölken minska?
  • Marie357

Här är jag ju idag på dag 33, hade älvärk dag 15 men allt är negativt här. Blir så förbannad och fattar ingenting... Bara att vänta och se..

nouw.com/denöppnakampen
  • Malin 845

Hej igen :)

Är på dag 14 idag och var hos barnmorskan idag, och jag hade en äggblåsa som var 22 mm stor! :). Jag fick pergyl för att ägget skulle släppa, och nu blir det en evig väntan om mensen kommer eller inte :).
    Då pergyl innehåller graviditetshormon ska man vänta tills 11 dagar efter sprutan innan man tar graviditetstest. Men jag har jättemånga graviditetsstickor så av ren nyfikenhet tog jag en nu :).

• sommarflicka
    orzia1 skrev 2016-11-16 07:16:52 följande:

Amma du när du tog tabletterna? Och om du gjorde det, upplevde du att mjölken minska?

Nej jag ammade bara i 7 veckor sen var inte sonen nöjd riktigt så gav upp.
  • orzia1
    sommarflicka skrev 2016-11-16 17:43:45 följande:

Nej jag ammade bara i 7 veckor sen var inte sonen nöjd riktigt så gav upp.

Okej.. Jag har fått ok att amma på pergotime men har ej hört om dessa andra är okej
  • Marie357

Mensen kom idag... Så 34 dagen blir dag 1.. Så min cykel på 33 och så hade jag som sagt vad äl dag 15/16 så ja...

nouw.com/denöppnakampen
  • pimpim78

Åhhh denna eviga väntan. Dag 8 i dag efter ovitrelle. HAr testat med gravtest sista två dagarna och är nästan nere på noll nu. Har haft ökat illamående på morgonen igår och i dag men jag gissar att det är symtom från sprutan och inget annat.
    Det enda som är märkligt är att jag inte haft några symtom direkt innan av sprutan men igår och i dag haft illamående på morgonen. Har ni andra haft så, att symtomen liksom kommit sista två dagarna ev dens effekt ?
    Vore oavsett alldeles för tidigt för grav illamående.......
    Nu bara is i magen och testa varje morgon för att se om det ökar.....
    Hoppas nu vi blir många som plussar.......

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera