• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Ariellan

Idag är det 16 dagar sen sprutan. Ingen mens men neg test. Visst borde jag fått plus om jag blev gravid? Suck bara att invänta mensen...

• orzia1
    Ariellan skrev 2017-02-18 13:28:00 följande:

Idag är det 16 dagar sen sprutan. Ingen mens men neg test. Visst borde jag fått plus om jag blev gravid? Suck bara att invänta mensen...

Ge inte upp förrän mensen har kommit
  • Ariellan
    orzia1 skrev 2017-02-18 19:01:27 följande:

Ge inte upp förrän mensen har kommit

Det är sant! Hoppas den håller sig borta.
  • Marie357
    Anonym (Petra) skrev 2017-02-17 09:27:49 följande:
    Hur många ggr per cykel gör du UL? Är inne på 3e försöket och tycker jag springer på gyn heeeela tiden ;) Hur stora var de 5 du hade? vilken CD såg man dom, och fick ni försöka fastän det var så många? Vet att man ibland rek avhållsamhet om det är allt för många mogna blåsor ...
    Jag gör bara VUL en gång på dag 11 - 12, men det har mest infallit på dag12. Då var det 2 som var 20 mm, 2 som var 18mm och någon under där.. Och de rekommenderade avhållsamhet... 
    nouw.com/denöppnakampen
  • Anonym (Petra)
    Marie357 skrev 2017-02-19 15:00:47 följande:
    Jag gör bara VUL en gång på dag 11 - 12, men det har mest infallit på dag12. Då var det 2 som var 20 mm, 2 som var 18mm och någon under där.. Och de rekommenderade avhållsamhet... 
    Oj! nästan 4 st mogna då... hur gjorde ni ? 
  • Marie357
    Anonym (Petra) skrev 2017-02-19 15:07:04 följande:
    Oj! nästan 4 st mogna då... hur gjorde ni ? 
    Gyn rekommenderade avhållsamhet men vi testade ändå. Men blev inget..
    nouw.com/denöppnakampen
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-19 16:09:58 följande:

Ska kolla mina ägg i morgon...livrädd det är för många mogna :/

Lycka till idag
  • efg

Jag var på vul i fredags CD15 och hade massa äggblåsor Beräknad äl inom ett par dagar sa gyn men de verkar inte skett ännu enligt äl test eller temperatur...

Är det någon som föresten vet hur bra det glidmedel de använder vid vul är för spermiernas framkomst?

• Orkide
    Nykär15 skrev 2017-02-19 16:09:58 följande:

Ska kolla mina ägg i morgon...livrädd det är för många mogna :/

Lycka till!
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera