• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • orzia1
    pimpim78 skrev 2017-01-31 20:31:07 följande:

Vi går nu över från letrozol och insemination till IVF.

Om det är någon som ska köra igång letrozolbehandling kan jag skänka mina tabletter så slipper du hämta ut nya. Har nästan ett helt paket. Känns ju synd att slänga.

Hör av er i så fall,

Ni ska inte köra med tabletter under sommaren? El ni ska påbörja ivf snart? Hoppas det funkar bättre med ivf. Kram
  • pimpim78
    orzia1 skrev 2017-01-31 21:19:01 följande:
    Ni ska inte köra med tabletter under sommaren? El ni ska påbörja ivf snart? Hoppas det funkar bättre med ivf. Kram
    Vi ska köra igång snart, har tid den 21 feb förkonsultation men all aprover osv ä rklara så gissar att vi kör korta protokollet med start nästa mens efter vår läkartid.
    Hoppas så i alla fall.......

tack för lyckönskningar och stort lycka till åt er med !!!
  • EmmaB1988
    pimpim78 skrev 2017-01-31 23:06:04 följande:

Vi ska köra igång snart, har tid den 21 feb förkonsultation men all aprover osv ä rklara så gissar att vi kör korta protokollet med start nästa mens efter vår läkartid.

Stort lycka till!!!!
  • orzia1
    pimpim78 skrev 2017-01-31 23:06:04 följande:

Hoppas de startar igång efter nästa mens. Och att ni får ut många och fina ägg och att det tar sig direkt.
  • pimpim78

Tack för alla fina lyckönskningar. Önskr er prcis lika mycket kärlek tillbaka.
    Hörrni, snart e det sommar, sol, man blir lite brun o känner sig lite fräschare, det blir roligare att komma ut o röra på sig, o sen vips, tror jag vi alla får ett härligt plus lagom till sommaren.

Stor kram på er o kämpa på, och är det någon som behöver letrozol kan jag skicka mina, synd att slänga en hel förpackning.......

• Nykär15
    pimpim78 skrev 2017-02-01 21:06:33 följande:

Hörrni, snart e det sommar, sol, man blir lite brun o känner sig lite fräschare, det blir roligare att komma ut o röra på sig, o sen vips, tror jag vi alla får ett härligt plus lagom till sommaren.

Stor kram på er o kämpa på, och är det någon som behöver letrozol kan jag skicka mina, synd att slänga en hel förpackning.......

Jag tar dem hemskt gärna! Hon vill att vi går över på sprutor, men jag tycker ju Letrozol verkar funka på mig då jag hade fina blåsor och bra slemhinna. Har även tagit ut Gonal-F för tre omgångar som jag ju kommer använda ihop med Letrozol som innan...om du vill? Och om jag inte använder dem så kan jag skänka dem vidare :)
  • Mila
    pimpim78 skrev 2017-02-01 21:06:33 följande:

Nykär15 skrev 2017-02-02 08:41:11 följande:

Jag tar dem hemskt gärna! Hon vill att vi går över på sprutor, men jag tycker ju Letrozol verkar funka på mig då jag hade fina blåsor och bra slemhinna. Har även tagit ut Gonal-F för tre omgångar som jag ju kommer använda ihop med Letrozol som innan...om du vill? Och om jag inte använder dem så kan jag skänka dem vidare :)

Nykär. Om du inte skulle använda dom så står jag gärna i kö. Har försökt hittat just letrozole i väntan på utredning. Jag har problem med bland annat tunn slemhinna så en privat gyn trodde just letrozole skulle hjälpa :)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Orkide

Vi valde att köra på denna månad också.
    Tog några dagars paus härifrån för att tänka lite.
    Hur mår ni då?

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-02-03 10:51:29 följande:

Vi valde att köra på denna månad också.
    Tog några dagars paus härifrån för att tänka lite.
    Hur mår ni då?

Mår ok, hade några tuffa dagar...BF för vår lilla var 31/1 så det var tungt...men igår kände jag nån slags ro och glädje, men det pendlar verkligen från dag till dag. Började med Lutinus idag, det brukar inte vara det bästa för mitt humör...

ÄL+6...den långa väntan.

• Ariellan

Alltså hur förvirrande är inte detta....

Den 18 jan var jag på vul, inga synliga äggblåsor men tjock slemhinna. En vecka senare fanns en äggblåsa på 14 mm och jag skulle ta ovitrelle igår vilket jag gjorde på förmiddagen. Igår eftermiddag fick jag en blödning och jag blöder fortfarande, som mens liksom.

Vad är detta? Mensen? Missade läkaren äggblåsorna? Är på dag 27 idag så det är ju rätt tid för mensen egentligen...

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera