• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Nykär15
    efg skrev 2017-02-21 12:48:33 följande:
    Ja men då hänger jag med! :) jag känner mig dock inte orolig för ex trisomi i förhand då vi egentligen inte har några anlag för det (men fick hyfsat dåliga siffror när sonen va i magen) utan tänker att de känns iaf bättre att åtminstone ha försökt bli gravid varje äl än att skippa för att risken att eventuellt något skulle ske finns, vill inte tänka negativt från början liksom :)

Det är so. Sagt första gången jag fått göra vul inför äl i samband med letrozol och har fått gå helt på känsla, äl test osv tidigare cykler så min gyn verkar inte heller varit så orolig. Men eftersom det ändå verkar bli en lång cykel trots dubbelkur så känner ja mig lite besviken på att ja inte fått testa ovitrelle. Har börjat fundera på att söka mig till någon annan klinik för att kanske få bättre uppföljning på behandlingen än ja fått hittills

Ja kan ju vara värt byta om man inte känner man får bra uppföljing. Här ger de inte Ovitrelle om man har mer än två stora blåsor just för att inte ta några risker. När man ska lossa själv är risken mindre att fler lossar.

Klart man ska vara positiv!

• efg
    Nykär15 skrev 2017-02-21 16:24:11 följande:

Ja kan ju vara värt byta om man inte känner man får bra uppföljing. Här ger de inte Ovitrelle om man har mer än två stora blåsor just för att inte ta några risker. När man ska lossa själv är risken mindre att fler lossar.

Klart man ska vara positiv!

Ja jag får känna efter lite ifall jag vill söka mig vidare eller om ja ska köra på detta ett tag till. Gick ju så bra när jag skulle bli gravid första gången så är lite besviken över att behandlingen inte är lika effektiv denna gång.

Idag har jag inte tagit några äl test eftersom de är slut och de nya inte hann komma i posten. Känns både skönt att inte testa samtidigt som de känns lite frustrerande att inte se ifall ja skulle fått positivt utslag idag
  • Malin 845

Hejsan!
    Har varit lite halvt närvarande i denna tråden. Men har iallafall goda nyheter! Efter 3 letrozolkurer så lyckades jag bli gravid på min letrozolfria cykel!
    Två år tog det, men äntligen var det vår tur!
    Önskar er alla stort lycka till!

• orzia1
    Malin 845 skrev 2017-02-21 20:35:35 följande:

Hejsan!

Har varit lite halvt närvarande i denna tråden. Men har iallafall goda nyheter! Efter 3 letrozolkurer så lyckades jag bli gravid på min letrozolfria cykel!

Åhhh grattis. Lycka till framöver
  • Orkide

Hejsan!

Grattis! Lycka till nu.

Imorse tog jag min sista letrozol tablett (omgång sex!!!). På fredag ska jag kolla äggblåsor. Gyn hade ingen tid mån eller tis så det blir lite tidigt att kolla men men. Har ju frikort till augusti i alla fall
  • orzia1
    Orkide skrev 2017-02-22 08:24:07 följande:

Grattis! Lycka till nu.

Imorse tog jag min sista letrozol tablett (omgång sex!!!). På fredag ska jag kolla äggblåsor. Gyn hade ingen tid mån eller tis så det blir lite tidigt att kolla men men. Har ju frikort till augusti i alla fall

Håller tummarna att det är sista gången för dig denna gången o att du får ett fint plus i mars
  • Nykär15

Hejsan!

Åh grattis! Nu är det er tur!
    Grattis! Lycka till nu.

Hoppas på fina blåsor och att ni får plus denna gången!
  • Malin 845
    orzia1 skrev 2017-02-22 07:40:14 följande:
    Åhhh grattis. Lycka till framöver
    Tusen tack! Detsamma :)
  • Malin 845
    Grattis! Lycka till nu.

Tack, och lycka till du med :)
  • Malin 845
    Nykär15 skrev 2017-02-22 10:18:46 följande:
    Åh grattis! Nu är det er tur!
    Orkide skrev 2017-02-22 08:24:07 följande:Grattis! Lycka till nu.

Hoppas på fina blåsor och att ni får plus denna gången!
    Tack så mycket! Hoppas den vill stanna kvar :)
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera