• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Marie357

Dag 11...

I fredags och igår söndags hade vi sex. Mitt underliv har väl inte mått jättebra, får ibland lite känningar som "skav" eller som ja svamp liknanade. Ibland är det infektion eller så är det bara efter mens. Och detta hade jag i helgen, men det blev bättre. Så tror ej att det är en infektion.

Men som sagt vad igår hade vi sex, och sambons snopp slaknade efter att jag hade kommit så vi fick jobba upp den igen så att säga..

Så när han sedan var redo var väl inte jag direkt redo. Men ändå fuktig. När jag torkade mig igår efter jag varit på toaletten efter vi hade sex var det lite LJUSROSA flytningar. Tänkte jag kör binda. I morse hade det kommit som typ 1 enkrona storlek med blod i trosorna innan jag kissade, efter att jag hade kissat så var det "mängder" på pappret (ja det var ju spermarester och skit liksom" går och småskvätter nu, men det är mest LJUSRÖTT/Ljusrosa..

Ringde ju till gyn även fast vi ska dit imorgon på samtal och då trodde Bm att det kan vara sköra slemhinnor eller kanske t o m en blödning för äl, men då kommer den ju efter ägglossning. Men nja tror nog mer på sköra slemhinnor. Men hoppas nu inte att kroppen ballar ur för vi räknar ju med att äl ska vara inom någon dag...

Ursäkta denna detaljfulla informationen...

Imorgon vid 9 får vi veta mer..

nouw.com/denöppnakampen
  • orzia1
    Marie357 skrev 2017-01-30 12:42:03 följande:

Dag 11...

I fredags och igår söndags hade vi sex. Mitt underliv har väl inte mått jättebra, får ibland lite känningar som "skav" eller som ja svamp liknanade. Ibland är det infektion eller så är det bara efter mens. Och detta hade jag i helgen, men det blev bättre. Så tror ej att det är en infektion.

Men som sagt vad igår hade vi sex, och sambons snopp slaknade efter att jag hade kommit så vi fick jobba upp den igen så att säga..

Så när han sedan var redo var väl inte jag direkt redo. Men ändå fuktig. När jag torkade mig igår efter jag varit på toaletten efter vi hade sex var det lite LJUSROSA flytningar. Tänkte jag kör binda. I morse hade det kommit som typ 1 enkrona storlek med blod i trosorna innan jag kissade, efter att jag hade kissat så var det "mängder" på pappret (ja det var ju spermarester och skit liksom" går och småskvätter nu, men det är mest LJUSRÖTT/Ljusrosa..

Ringde ju till gyn även fast vi ska dit imorgon på samtal och då trodde Bm att det kan vara sköra slemhinnor eller kanske t o m en blödning för äl, men då kommer den ju efter ägglossning. Men nja tror nog mer på sköra slemhinnor. Men hoppas nu inte att kroppen ballar ur för vi räknar ju med att äl ska vara inom någon dag...

Jag tror också på sköra slemhinnor, har haft liknande men då kom det inget dagen efter. Lycka till imorgon
  • orzia1

Igår tog jag första pergotimetabletterna för syskonförsök, vi har vänt och vridit på när vi skulle påbörja vårt nästa försök. Men nu kör vi utan och tänka efter så mycket.

• Orkide

Var hos gyn idag och det var inga jättefina blåsor som sist då jag hade en på 28mm. Nu var de 16 och 19 mm på samma dag i månaden. Lite trist. Ingen älspruta heller då det finns risk att båda släpper. Får se om vi hoppar denna månad eller om vi kör på ändå.

• Orkide
    Marie357 skrev 2017-01-30 12:42:03 följande:

Dag 11...

nouw.com/denöppnakampen
    Hmm ja det låter som sköra slemhinnor. Får se vad de säger om de kan se.
  • Marie357
    orzia1 skrev 2017-01-30 16:41:19 följande:
    Jag tror också på sköra slemhinnor, har haft liknande men då kom det inget dagen efter. Lycka till imorgon
    Orkide skrev 2017-01-30 17:58:13 följande:
    Hmm ja det låter som sköra slemhinnor. Får se vad de säger om de kan se.
    Hoppas att ni har rätt båda 2...
    Ska vara där imorgon vid 9. 
    Så håll alla tummarna nu!

nouw.com/denöppnakampen
  • orzia1
    Orkide skrev 2017-01-30 17:56:07 följande:

Var hos gyn idag och det var inga jättefina blåsor som sist då jag hade en på 28mm. Nu var de 16 och 19 mm på samma dag i månaden. Lite trist. Ingen älspruta heller då det finns risk att båda släpper. Får se om vi hoppar denna månad eller om vi kör på ändå.

Ibland har min ägglossning och hela cykeln blivit förskjuten med några dagar... Hoppas på ägglossning snart för dig
  • EmmaB1988

Just varit å spolat äggledarna. Såg bra ut, bra passage i båda. Dock inget ägg på g eftersom jag skulle hoppa över Letrozolen denna månad. Så jag fick Provera som jag ska äta i 10 dagar. Fick även Metformin som ska hjälpa mej att få bort några extra kilon. Hon sa att om man har PCO så har man svårare att gå ner i vikt. Hoppas på att dom funkar.

Hon frågade även om jag ville gå över på IVF på engång men hon tyckte att vi skulle fortsätta med Letrozol över sommaren och köra IVF till hösten. De sa först IVF till våren men vi skulle inte hinna komma igång med sprutor och spray innan de stänger för sommaren.

Hon menade även på att försöken vi gjort innan vi sökte hjälp inte varit rättvisa för oss eftersom jag kanske bara haft äl 1-3 gånger/år. Så vi skulle ge det lite mer chans än dessa 3 mån eftersom allt ser så bra ut och att jag svarar så bra på Letrozol.

Kram på er alla!

• Nykär15
    EmmaB1988 skrev 2017-01-31 12:24:26 följande:

Just varit å spolat äggledarna. Såg bra ut, bra passage i båda. Dock inget ägg på g eftersom jag skulle hoppa över Letrozolen denna månad. Så jag fick Provera som jag ska äta i 10 dagar. Fick även Metformin som ska hjälpa mej att få bort några extra kilon. Hon sa att om man har PCO så har man svårare att gå ner i vikt. Hoppas på att dom funkar.

Hon frågade även om jag ville gå över på IVF på engång men hon tyckte att vi skulle fortsätta med Letrozol över sommaren och köra IVF till hösten. De sa först IVF till våren men vi skulle inte hinna komma igång med sprutor och spray innan de stänger för sommaren.

Hon menade även på att försöken vi gjort innan vi sökte hjälp inte varit rättvisa för oss eftersom jag kanske bara haft äl 1-3 gånger/år. Så vi skulle ge det lite mer chans än dessa 3 mån eftersom allt ser så bra ut och att jag svarar så bra på Letrozol.

Kram på er alla!

Skönt höra du svarar bra! Du är ju rätt ung, så jag hade nog gett det några chanser till över sommaren som hon säger. 

Vi står med i valet och kvalet om IVF..men jag behöver ha ner mitt TSH först så vi har bestämt att försöka kanske 3 gånger till på egen hand. 

• pimpim78

Vi går nu över från letrozol och insemination till IVF.
    Om det är någon som ska köra igång letrozolbehandling kan jag skänka mina tabletter så slipper du hämta ut nya. Har nästan ett helt paket. Känns ju synd att slänga.
    Hör av er i så fall,

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera