• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • mariama
    Madfih072 skrev 2016-12-09 07:05:02 följande:

miXxi ditt test ser väldigt positivt ut! Vågar mig på ett stort grattis!

En fråga till er testomaner, fick positivt äl-test nu på Bim-3, men visst är det så att ägglossningstester kan visa positivt på mens också och inte vara äl eller graviditet? Har fått för mig det och känner inga gravsymtom så tar för givet att de kan ge utslag på det med..

Jag har testat innan jag visste att jag var gravid och då blev det superstarkt positivt, som när det är positivt vid äl. Lika starkt eller starkare liksom.

Har fått svagare positivt innan mens också, men då var det svagare än kontrollstrecket. Var stor skillnad! Hur positivt var ditt? :)
  • Livetsgång
    mixXi skrev 2016-12-09 07:00:35 följande:
    Här kommer en till förvirrad person.

Äl+11. Kan det stämma? Det är ju nåt där. Försökt ett år och aldrig fått nåt liknande. Vågat inte hoppas. Blir ett digitalt typ söndag (imorgon ska jag jobba hela dagen så tror inte jag klarat av att fokusera om jag tar testet innan =p)
    Solklart plus :D Vissa kan få positivt tidigt efter ÄL :D

Man ser ju både färgen, rätt bredd och attdet sitter på rättplats så för min ögon är det ett solklart plus.

Grattis :D
  • Livetsgång
    Morgonens test gav inget bättre resultat mer än skuggor knappt synliga..Men vad vet man om sig själv. Min oplanerade graviditet när jag va 15 trots skydd fick jag positivt först vecka 9-10 
    Enligt kalender NC och FF har jag BIM imorgon
    Men känner inga typiska menssymptom. Brukar ha mensvärk dagarna innan mens i övrigt
    Så nu är jag på ÄL+14
    BIM- 1
    Vaknade mer upp med:
    Huvudvärk
    Sur smak i nedre delen av munhalsen som inte vill försvinna
    Vaknat av att behöva kissa
    Fortfarande rikliga vita tjocka flytningar
    Lite molvärk/stick i mittendelen av magen
    ilande bröstvårtor
    Tempen sänktes ytterst lite men inte alls mycket.
    Pratade med NC support ang tempen igår som jag tog i sömnen. Dom trodde jag nyss börjat och att det berodde på ÄL men när jag förklarade så ska jag hålla mig till den som jag tog i sömnen :) den som tog 6:30 iomed det inte diffade mer än +- 2 timmar som ramen för morgontemp.
    Så min kurva ligger väldigt jämn iallafall och med högre temp ännu

• mariama
    Livetsgång skrev 2016-12-09 11:03:57 följande:
    Morgonens test gav inget bättre resultat mer än skuggor knappt synliga..Men vad vet man om sig själv. Min oplanerade graviditet när jag va 15 trots skydd fick jag positivt först vecka 9-10 
    Enligt kalender NC och FF har jag BIM imorgon
    Men känner inga typiska menssymptom. Brukar ha mensvärk dagarna innan mens i övrigt
    Så nu är jag på ÄL+14
    BIM- 1
    Vaknade mer upp med:
    Huvudvärk
    Sur smak i nedre delen av munhalsen som inte vill försvinna
    Vaknat av att behöva kissa
    Fortfarande rikliga vita tjocka flytningar
    Lite molvärk/stick i mittendelen av magen
    ilande bröstvårtor
    Tempen sänktes ytterst lite men inte alls mycket.
    Pratade med NC support ang tempen igår som jag tog i sömnen. Dom trodde jag nyss börjat och att det berodde på ÄL men när jag förklarade så ska jag hålla mig till den som jag tog i sömnen :) den som tog 6:30 iomed det inte diffade mer än +- 2 timmar som ramen för morgontemp.
    Så min kurva ligger väldigt jämn iallafall och med högre temp ännu

Hoppas på att hormonerna bara är lite sega i starten eller hur man ska säga :) Finns ju en chans! Har du bild på testen?

Det är ju kanon att tempa i det läget i alla fall, är du gravid så kommer ju tempen hålla sig hög troligtvis, men sjunka om det blir mens. Ännu ett verktyg för att hålla lite koll menar jag :)

• Livetsgång
    mariama skrev 2016-12-09 11:28:26 följande:

Hoppas på att hormonerna bara är lite sega i starten eller hur man ska säga :) Finns ju en chans! Har du bild på testen?

Det är ju kanon att tempa i det läget i alla fall, är du gravid så kommer ju tempen hålla sig hög troligtvis, men sjunka om det blir mens. Ännu ett verktyg för att hålla lite koll menar jag :)

Jag ska ju enligt kalenderna ha BIM imorgon men har inga som helst menssymptom som jag brukar ha så lite förvirrad är jag.

Ja tempa fortsätter jag med :) Har ju ännu ingen markant dipp som signalerar att mensen är på antågande. 
    Min basala kroppstemp normalt ligger på 36,05 - 36,10 nämligen

Skuggorna tas inte ens upp på kameran så det syns inget på bilden
  • Livetsgång
    Diana V skrev 2016-12-09 11:36:35 följande:

Idag plussade jag :) är så glad försökt i 10 månader :)

Åhhhh Grattis :D
  • Karin Marie

Åh grattis alla som har plussat!!!! Fantastiskt!!!

Här testas det för ÄL .. mycket starkare idag, så bara hoppas att jag får ÄL denna helg!!

• FrökenE1985

Bim idag. Ingen mens än så länge och tempen är fortsatt hög. Inväntar test som bör komma med posten idag. Hållt mig i 6 timmar nu för att kunna testa. Haha

• crx

VÄ - CB early i onsdags

HÖ - CB early i morse

BIM ca -5

Nyfiken i en strut... enligt gyn skulle jag ju även ha en ÄL till nu på fred/lörd... så kanske kan bli nåt då om inte annat.

Svar på tråden BIM December 2016