• Svar på tråden BF juli 2017
  • Niki87
    Newbie84 skrev 2016-11-04 08:39:52 följande:

Ja usch och har man inte upplevt det så är det svårt att förstå hur det tär på både psyket och kroppen. Jag ska skriva in mig på mvc på måndag och be om medicinering.

Om det fortsätter för dig så kan det vara "skönt" att känna till att det finns en diagnos som heter hyperemesis gravidarum (HG) som är extremt gravidillamående. Tyvärr är kännedomen inte så stor i Svensk sjukvård inom detta.

Jag ringde min hälsovårdare nu, hon skulle prata med läkaren där om dethär, min mamma låg inlagd på sjukhus när hon var gravid med mig i princip hela graviditeten.. Så vill jag inte ha det, har alltid tänkt att det liksom sitter i huvudet också dethär med illamåendet, men tusan. Det får jag nog äta upp nu.. !
  • GrönaDruvan

Hur mycket växtvärk har ni? Jag har ju inte så mycket symptom alls...bröstvårtorna börjar bli ordentligt ömma och känner en släng av illamående då och då (inget jobbigt illamående som tur är) men idag har jag rätt mycket molvärk.
    Har känt aktivitet i magen flera dagar, växer så det knakar känns det som, men tänk om det är början på missfall igen
    Så svårt att släppa tanken. Men inget blod på över en vecka nu, och det var ju bara pytte lite några dagar innan bim också förra veckan. 4+5 idag så har iaf passerat senaste missfallet... Längtar så till jag kan göra ultraljud och veta att allt är ok.

Tror jag fått bv också...någon som haft det i tidigt graviditet?

• Beebii
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-04 08:08:25 följande:

Här kommer en aningen yngre tant, haha, 35 år gammal, har även jag två barn. 7 respektive 5 år gamla. Har också precis plussat och är i vecka 5 (4+4).

Jag har haft en tufft år, först med ett relativt sent missfall i vecka 15 och efter det har jag haft två tidiga missfall i vecka 6-7. Jag hade en paus på 6 månader och nu i oktober försökte jag och sambon igen och det tog sig på första försöket! Dock ligger jag väldigt lågt med glädjen. Tar en dag i taget.

Håller tummarna för att våra frö stannar "där inne"!

Hälsningar Johanna

Ja usch jag är ju glad att våra mf var i v. 5-7 men nu måste det ju gå vägen för oss! Heja heja!
  • Trohoppkärlek91

Hej!

Hittade denna tråd.. jag har 4 dagar kvar till bim men har haft en så konstig känsla i kroppen denna månad med molande mensvärk ända sen äl, lätt illamående mm. /" började misstänka att jag var gravid. Tog ett test idag visade såhär, ser ni något streck eller är de bara jag som inbillar mig? Vi har inte försökt så aktivt med att pricka äl eller så men skulle vi vara gravida blir vi jätteglada. Vad tror ni? Vi har inga barn sen tidigare.

Kram på er och hoppas på lite hjälp från er i denna nya värld. Kanske ärver så att jag bara inbillar mig?

Hoppas bilden funkar.
  • Tatami
    Trohoppkärlek91 skrev 2016-11-04 09:57:26 följande:

Hej!

Hittade denna tråd.. jag har 4 dagar kvar till bim men har haft en så konstig känsla i kroppen denna månad med molande mensvärk ända sen äl, lätt illamående mm. /" började misstänka att jag var gravid. Tog ett test idag visade såhär, ser ni något streck eller är de bara jag som inbillar mig? Vi har inte försökt så aktivt med att pricka äl eller så men skulle vi vara gravida blir vi jätteglada. Vad tror ni? Vi har inga barn sen tidigare.

Kram på er och hoppas på lite hjälp från er i denna nya värld. Kanske ärver så att jag bara inbillar mig?

Hoppas bilden funkar.

Grattis du är gravid :) Det syns inte starkare än så i början!
  • Sani15

Hej! Plussade förra veckan..är i vecka 5+3 med andra barnet????

Någon annan som så här tidigt vill äta konstant???????

• Gameofthrones123
    Sani15 skrev 2016-11-04 10:28:50 följande:

Haha samma här är i 4+2 och det verkar redan ha börjat . Idag mår jag faktiskt lite illa också men jag är genomförkyld med hosta dessutom så det kan säkert bidra
  • Sabiinan

Jag håller på att tempa varje dag, nu imorse låg tempen på 36,54 och igår 36,75. Den har alltså gått ner och nu blir jag lite orolig då flera säger att det tyder pp missfall på g. Någon annan som vet något om tempen?

• FrökenMp
    Sani15 skrev 2016-11-04 10:28:50 följande:

Jag är hungrig nästan hela tiden!! Har köpt hem massor med frukt att mumsa på istället för mat för jag känner att fortsätter det i den här takten kommer jag bli överviktig redan innan V 12 haha
Svar på tråden BF juli 2017