• mariama

BIM 17-24 november?

Hej! Är det någon mer som har BIM någon gång mellan 17 och 24 november? Kul att följas åt tills dess, själv har jag BIM runt 20 november. Vi kan väl skriva här och peppa varann? 

Vet att det finns BIM november-tråd men det vore kul att skapa lite sammanhållning i en mindregrupp där vi har BIM inom ganska liknande dagar :) Hör av er! :)

• Svar på tråden BIM 17-24 november?
  • Familyhearts

Hej! Hoppar gärna med här :) har inte exakt koll på BIM men borde vara ungefär runt 20:e. Så ja då är det bara att återigen vänta och se...:)

• Diana V

Hej.. kul att följas åt hoppar med in. Har BIM 18/11. Har varit utan minipiller sen förra året för att få bort hormonerna ur kroppen.så tänkte vi börjar i maj juni i.Men inget händer så har nu köpt CB fått blickande gubbe. Så nu har vi gjort allt vi kan håller tummarna nu att den inte kommer.. och för er också!

• ostbollan

Blinkande gubbe idag också. Undrar lite hur ni tänker, har läst att man ska gosa sig varannan dag dag för att öka mängden spermier. Andra kör på varje dag under fertila dagar. Tips? :) 

• mariama
    ostbollan skrev 2016-11-08 07:56:10 följande:

Blinkande gubbe idag också. Undrar lite hur ni tänker, har läst att man ska gosa sig varannan dag dag för att öka mängden spermier. Andra kör på varje dag under fertila dagar. Tips? :) 

Två första försöken nu körde vi varje dag, men den här gången testar vi varannan istället! Svårt att säga vad som är bäst! Senaste graviditeten blev efter sex varje dag. Men jag tror det är viktigt att man isf har sex mycket över huvud taget resten av cyklerna också så att det inte blir en chock för simmarna och att dom "tar slut" (det gör dom ju inte men det blir ju annan kvalitet) lagom till ÄL :)
  • Liiaa

Lite off topic men, Någon som vet hur man ändrar i sin profil via telefonen? Står att jag är 46 år gammal men är bara 27 haha..

Iallafall, jag hade blinkande smiley i 8 dagar, i torsdags förra veckan fick jag en fast smiley.. trodde aldrig dem skulle komma, men jag har alltid varit hormonkänslig så kanske är pga det.. Jag har bim den 19/11, känns som en evighet och är lika rädd att bli besviken denna gång, har inbillat mig att jag varit gravid mellan äl och bim i flera månader nu, man vill ju så gärna :(

När kan man räkna med symtom tror ni, pm de är riktiga symtom de vill säga :D

• mariama
    Liiaa skrev 2016-11-08 11:42:01 följande:

Lite off topic men, Någon som vet hur man ändrar i sin profil via telefonen? Står att jag är 46 år gammal men är bara 27 haha..

Iallafall, jag hade blinkande smiley i 8 dagar, i torsdags förra veckan fick jag en fast smiley.. trodde aldrig dem skulle komma, men jag har alltid varit hormonkänslig så kanske är pga det.. Jag har bim den 19/11, känns som en evighet och är lika rädd att bli besviken denna gång, har inbillat mig att jag varit gravid mellan äl och bim i flera månader nu, man vill ju så gärna :(

När kan man räkna med symtom tror ni, pm de är riktiga symtom de vill säga :D

I min senaste graviditet fick jag molvärk runt en vecka efter äl, svagt som sedan blev starkare från dag till dag! Och det brukar jag inte ha så långt innan mens, plus att det kändes inte riktigt som mensvärk heller exakt. Så jag kände det ganska tidigt men kunde ju inte veta riktigt säkert förrän jag fick plusset :)
  • KCEG

Äl i dagarna... enligt min mens app på lördag, enligt min familjeliv imorgon och enligt uträknare igår.... och enligt min fertilitetsmonitor så är jag på hög nu men inte max. Så vi sexade igår och tänker varannan dag är rätt. så paus idag och hoppas på att det blir max imorgon.. Jag hoppas innerligt på plus. Denna väntan gör mig gaaaaalen!

• Liiaa

Jag va gravid och fick mkn dotter i september 2009, så minns inte alls vad jag kände innan, om jag märkte det efter bim eller före, hade ingen koll alls då.. drabbades utav hyperemesis gravidarum sen och det är minnet jag har av att få veta om min dåvarande graviditet.. hoppas jag slipper det om jag blir gravid denna månad.. har väldigt mkt molvärk och stick i livmodern men det har jag alltid mellan äl och mens, vilket är jätte jobbigt då man hela tiden inbillar sig att man är gravid :/

• jjuulliiaas

hoppar in här också! Har min Bim 20/11 så vi har legat i nu under tiden det har varit ägglossnings-period. Har försökt bli gravid sedan Augusti utan något plus tyvärr, har blivit skendräktig och sedan har mensen kommit. 
    Detta blir första barnet för mig och min fästman och vi längtar så efter en liten, även fast vi inte vet hur vi ska lösa det med mina studier. Men vi vill så gärna få det att fungera och det tror jag stenhårt på. Har några i min klass med nyfödda men även lite äldre och det har gått bra för dem. 
    Nu återstår det bara och vänta och det läskiga blir nog att jag kommer vara i England utan min partner när det är BIM så får se vad detta kan bli för upplevelse :) 

Svar på tråden BIM 17-24 november?