• mariama

BIM 17-24 november?

Hej! Är det någon mer som har BIM någon gång mellan 17 och 24 november? Kul att följas åt tills dess, själv har jag BIM runt 20 november. Vi kan väl skriva här och peppa varann? 

Vet att det finns BIM november-tråd men det vore kul att skapa lite sammanhållning i en mindregrupp där vi har BIM inom ganska liknande dagar :) Hör av er! :)

• Svar på tråden BIM 17-24 november?
  • DellaM

Hoppar in här med en fråga. Jag har bim någon gång mellan 11-13 nov.
    Men detta försök skulle bli försök nr 10, men vi myste bara till det den 24de oktober. Fick inget postivt äl test förrän den 29 oktober. Det var nästintill positivt den 28. 29 klart positivt, men också den 30de dock var det ett konstigt streck för det vad bara halvt, på vertikala tjockleken.
    Grejen är jag vet att det kan ta upp till 48h efter ett postivt ältest innan ägget släpper. Så om vi hade sex natten mellan den 24-25 och mina ältest blev sådana , missade vi vår chans helt? Vi blev sjuka därav blev det bara det försöket.. vill ju ha hopp men det känns ganska kört denna månaden :/

• KCEG
    AlexSthlm skrev 2016-11-10 08:23:12 följande:

Äl+7 idag, känns lite som en milstolpe! Halvvägs till bim liksom ;)

Yeeey, det gäller att hålla sig upptagen! =) Annars kan man lätt bli knäpp!
  • Anonym (Emma)

Äl+5 för mig idag. Känner mig som vanligt mellan äl och bim, har nog varit "skengravid" eller vad man ska kalla det åtminstone de senaste 4 månaderna.. man blir ju knäpp tillslut.. skillnaden denna gång är att jag fryser så fruktansvärt mycket, bara jag i hemmet som tycker att det känns som man ligger i en snödriva istället för på soffan. Gasig i magen, kan dock bero på alla clementiner jag har smällt i mig också ????.. haha.. fick iallafall en fast smiley efter 8 dagars blinkande i torsdags för 1 vecka sen så jag hade äl på lördagen ca.. vi fick till det på torsdagen, och ett par gånger under de blinkande dagarna.. (dock varken fre,lör eller sön), så är rädd att jag hoppas för mycket denna gång:/

• mariama

Närmar sig BIM för några av er nu :) Själv är jag på äl+3, segaste perioden av alla för mig. Men så fort det blir helg går ju några dagar i ett nafs då i alla fall :)

Vad har ni för känningar hittills, ni som har passerat äl?

• AlexSthlm
    mariama skrev 2016-11-10 12:29:10 följande:

Närmar sig BIM för några av er nu :) Själv är jag på äl+3, segaste perioden av alla för mig. Men så fort det blir helg går ju några dagar i ett nafs då i alla fall :)

Vad har ni för känningar hittills, ni som har passerat äl?

Den perioden är verkligen superseg, nu har börjat känna att tiden går snabbare.

Jag har typ inga känningar alls, vilket på sätt och vis är skönt för då kan jag inte lura i mig massor av graviditetssymtom som det egentligen är för tidigt för. Samtidigt så önskar jag att jag hade känt nånting :P Försöker ställa in mig på att det säkert inte blev nåt, är ju trots allt första försöket.
  • Anonym (Elli)

Hallå hallå! Jag hoppar in här också jag har bim den 19e. Detta är vårat andra försök. Jag har ett barn sedan innan med en annan pappa. Jag är 25 år och min sambo 27!

• Too tiki

Jag har BIM  runt den 21 om jag håller min vanliga intervall...Hade ÄL igår, fick utslag på den vanliga CB och dubbelmonitorn men tog också ett från billiga tester som visade fullt utslag igår, samt äggvitesekret. Vi fick till lite mys igår och hoppas vi får till det idag också för i morse när jag testade igen fick jag glad gubbe och fullt utslag på billiga tester. Har också kollat tempen och den gick ner igår och upp idag så möjligen hade jag ÄL redan inatt. Så sjukt spännande detta testande och tempande Glad Ska testa om stickorna ger utslag senare idag också för när jag inte får mer utslag ska jag stötta med progesterallkräm.

Jag testade ÄL med stickor redan förra månaden men insåg sen att vi prickade fel dag för ÄL stickorna gav inte fullt utslag. Nu går jag ALL IN och kör både med tempning, kollar sekret, livmodertapp och olika ÄL tester och hoppas slippa bli besviken igen när det är dags för gravtestning. Har försökt få barn i drygt 1 år så detta blir vårt 14:e försök så jag känner väl inte så mkt hopp men jag/vi har gjort allt vi kan på egen hand, lyckas det inte nu blir det till att ta kontakt med vården.

Önskar er alla stort LYCKA TILL och hoppas och håller tummarna för att det blir vår tur att plussa denna månad!! 

• Diana V

Hallå..:) jag hat BIM nu på torsdag om en vecka. Har säker inbilningar men känner mig hungrig hel tiden och har flytningar. Jag hoppas verkligen inte denn kommer denna månad. Tar så mycket på en. Har alltid 26 dagar emellan och förra va de 28 trodde verkligen då att jag va de tog ett gravtest på lördag efter middag men Ice då kom den senare på kvällen. Så nu håller vi tummarna för oss alla. Har fått maximalt på testerna vid ägglossning nu så hoppas. Har försökt sen mars men dom senare 2 månaderna har vi gjort äg tester

• ostbollan

ÄL+1, Är sjukt rastlös och nervös. Min sambo ringer nog snart psyk för tvångsintagning.. Har redan köpt två gravidtröjor på tradera..  Lagen om attraktion pratar dem om.. Då är det positivt att agera som om man är gravid fast man inte vet.. Hahaha känner mig sjukt knäpp, har inte haft mens på 9 år.. Tog ut min hormonspiral 23/10. Alla dessa ÄL-hormoner gör mig knasig och lipig.. Hur mår ni?

Svar på tråden BIM 17-24 november?