• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Egoist) skrev 2016-11-20 21:25:25 följande:
    Jag tycker att din mamma är en stor egoist. Hon borde ha väntat med att skaffa flickvän tills alla hennes barn var vuxna och ordentligt stadgade i sina egna liv, så att ni inte längre var beroende av henne och behövde ha så mycket med hennes flickvän att göra. 

Och JA detta hade jag tyckt även om hon hade skaffat en ny man, som ni av någon anledning inte hade kunnat acceptera. För att han hade en väldigt annorlunda livsstil eller religion eller sätt att uppföra sig, eller vad som helst. Har man skaffat barn så måste man sätta dom först.
    Är du gift? Borde du inte väntat tills dina föräldrar är döda och inte längre behöver dig? EGOIST!!!

Man lever bara en gång. Man kan inte sitta och vänta på att stjärntecknen ska bli rätt, att barnen ska bli vuxna, att det blir en helgfri söndag och att alla omen står rätt. Väntar man på det så hinner man dö, olycklig och otillfredställd.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (Lillan)

Inte så kul att få detta kastat i ansikten. Har inget val, valde att pga att vissa blir äcklade och har fått så jobbiga kommentarer att inte sova hos henne.

stackarets skrev 2016-11-20 22:52:13 följande:

Stackars alla som har lesbiska föräldrar. Hoppas hon blir av med vårdnaden.

• Anonym (Du är på rätt väg!)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-20 23:17:55 följande:

Inte så kul att få detta kastat i ansikten. Har inget val, valde att pga att vissa blir äcklade och har fått så jobbiga kommentarer att inte sova hos henne.

Nej, det är inte kul, att det finns så korkade människor är tragiskt. Det som däremot är glädjande är att du ser din mamma som den människa hon är. Var stolt över dig själv och det kommer inte dröja länge innan du skiter i dumma kommentarer och sover över hos henne.

Det som är tufft för dig är att din syster mår dåligt och är så hatisk. Som så många har skrivit så ska du inte ta ansvar för någon annan än dig själv. Du tycker om din mamma, pappa och dina systrar. Din syster behöver hjälp men den hjälpen kan du inte ge henne. Tyvärr tror jag att det är ett av de stora problemen nu.

Träffa din mamma så mycket du vill, bowla med henne det kan vara kul.. När din pappa vill att ni ska göra något kul tillsammans så gör det. Du ska inte välja en av dina föräldrar, du är lycklig nog att ha två Glad.

Nu är det långt till jul, men jag hoppas att du firar den med båda dina föräldrar. Jag tycker att det är jättebra att du skrev här på FL och jag hoppas faktiskt att du uppdaterar oss (om du har lust). Denna tråden tycker jag är viktig på så många sätt, den behandlar olika saker som händer i livet som vi kanske inte alltid pratar om. Så jag hoppas verkligen att du skriver igen för som du märkt har en del verkliga erfarenheter av just det du beskriver.
  • Anonym (Egoist)
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-20 22:20:14 följande:
    Är du gift? Borde du inte väntat tills dina föräldrar är döda och inte längre behöver dig? EGOIST!!!

Man lever bara en gång. Man kan inte sitta och vänta på att stjärntecknen ska bli rätt, att barnen ska bli vuxna, att det blir en helgfri söndag och att alla omen står rätt. Väntar man på det så hinner man dö, olycklig och otillfredställd.
    Fast att barn blir vuxna, frigör sig och gifter sig är ju naturens ordning. Att föräldrar gifter om sig med olämpliga personer (oavsett anledning) medan barnen fortfarande bor hemma, utan att ta hänsyn till deras mående, är något HELT annat. Själv skulle jag inte kunna vara lycklig om mina barn var olyckliga, hur tjusig karl jag än skulle ha i sängen.
  • Anonym (?)
    Anonym (Egoist) skrev 2016-11-21 07:46:37 följande:

Fast att barn blir vuxna, frigör sig och gifter sig är ju naturens ordning. Att föräldrar gifter om sig med olämpliga personer (oavsett anledning) medan barnen fortfarande bor hemma, utan att ta hänsyn till deras mående, är något HELT annat. Själv skulle jag inte kunna vara lycklig om mina barn var olyckliga, hur tjusig karl jag än skulle ha i sängen.

Men vad säger att mamma träffat en olämplig person i detta fallet??? Många, antagligen de flesta, barn är negativa till att deras föräldrar träffar någon ny alldeles oavsett vem denna är. Men när de fått vänja sig vid tanken så känns det inte längre så farligt och många kommer efterhand även att älska förälders nya partner.
  • Minåsikt

Ursäkta mig. Men hur kan vissa utav er uppmana ts att sova hos mamman, tänk så skulle mamman börja ta på ts under sömnen. Nej fy detta är helt oacceptabelt. Man är rätt dum och man väljer att leva med någon man inte vill vara med, men "upptäcker" det efter flera år. Hur fan går det till? "Ojdå jag upptäckte nyss att jag aldrig gillat dig"

Ännu ett tecken på att även fullvuxna kvinnor har underutvecklade hjärnor. Nånting stannar i huvet på er när ni är i puberteten.

• Anonym (Håller med)

Håller med dig till fullo. Snart hittar ts säkert mamman i sängen med flickvännen också. Tur det finns smarta människor här som tänker som mig.

Anonym (Egoist) skrev 2016-11-21 07:46:37 följande:

• Anonym (?)
    Minåsikt skrev 2016-11-21 12:10:13 följande:

Ursäkta mig. Men hur kan vissa utav er uppmana ts att sova hos mamman, tänk så skulle mamman börja ta på ts under sömnen.

Jag hoppas att du skämtar. Om inte, varför gäller inte samma logik om hon sover hos sin pappa som ju också gillar kvinnor?
  • Anonym (Bikille)
    Minåsikt skrev 2016-11-21 12:10:13 följande:

Ursäkta mig. Men hur kan vissa utav er uppmana ts att sova hos mamman, tänk så skulle mamman börja ta på ts under sömnen. Nej fy detta är helt oacceptabelt. Man är rätt dum och man väljer att leva med någon man inte vill vara med, men "upptäcker" det efter flera år. Hur fan går det till? "Ojdå jag upptäckte nyss att jag aldrig gillat dig"

Ännu ett tecken på att även fullvuxna kvinnor har underutvecklade hjärnor. Nånting stannar i huvet på er när ni är i puberteten.

1) att mamman ska ta på ts i sömnen, är väl ungefär lika stor (eller liten) sannolikhet som att pappan skulle ta på ts i sömnen. Bara för att man är bi/homo har man inte okontrollerbara lustar. Herregud vilka sjuka fördomar du har.

2) är du medveten om hur många äktenskap som slutar med skilsmässa? Känslor är inte statiska, man utvecklas under livets gång. Det innebär inte att man är dum. Det kanske var helt rätt när man gifte sig.

3) att kvinnor har underutvecklade hjärnor. Det är så grundlösa o dumt att jag inte ens tänker bemöta det.
Svar på tråden Lesbisk mamma