• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • gemson

Tänk på att din mamma måste vara sann mot sina känslor också. Ingenting blir bättre av att stanna kvar i ett förhållande som man inte trivs i. Att hon tog det här beslutet måste varit otroligt svårt för henne. Hoppas ni kan försonas med henne nån dag.

• Anonym (Fyy)

Fy vad ni utsätter eran mamma för! Skäms!

Det är väl insidan som räknas? Skit i om personen har en kuk eller snippa.

Det viktigaste är.väl att din mamma är lycklig? Ta ett steg i taget.

Du kanske ska börja vara hos din mamma mer då din pappa och tvillingsyster verkar påverka dig väldigt mycket..

• Anonym (Lillan)

Ja absolut men känns så konstigt. Jag trodde pappa skämtade när

han berättade. Har hon levt ett helt liv med en lögn.

gemson skrev 2016-11-22 10:47:43 följande:

Tänk på att din mamma måste vara sann mot sina känslor också. Ingenting blir bättre av att stanna kvar i ett förhållande som man inte trivs i. Att hon tog det här beslutet måste varit otroligt svårt för henne. Hoppas ni kan försonas med henne nån dag.

• Mallaan
    Det är en av de stora anledningarna till självmord i Sverige. Paren skiljer sig och tänker endast på sig själva. Barnen i sin tur växer upp upp utan en fadersfigur (oftast) och det leder till att de blir äckliga, feminina jävla fjollor. Pappan verkar vettig medans mamman "Nej nu är jag trött på detta, jag saknar att knulla runt med främlingar och dricka alkohol hela dagarna, nu blir det skillsmässa." Sverige uppmuntrar ju individualism och egoismtänkande. Man ska tänka på sig själv först, då är det rätt logiskt att man skiter i andras behov även barnens! Jag ser ner på illojala kvinnor, oavsett svensk eller utländsk. Jag själv är helsvensk men dettaär sanningen.
  • Anonym (jobb?)

Har din mamma ens något jobb eller skiter hon i det också?

• sextiotalist
    Mallaan skrev 2016-11-22 14:44:57 följande:
    Det är en av de stora anledningarna till självmord i Sverige. Paren skiljer sig och tänker endast på sig själva. Barnen i sin tur växer upp upp utan en fadersfigur (oftast) och det leder till att de blir äckliga, feminina jävla fjollor. Pappan verkar vettig medans mamman "Nej nu är jag trött på detta, jag saknar att knulla runt med främlingar och dricka alkohol hela dagarna, nu blir det skillsmässa." Sverige uppmuntrar ju individualism och egoismtänkande. Man ska tänka på sig själv först, då är det rätt logiskt att man skiter i andras behov även barnens! Jag ser ner på illojala kvinnor, oavsett svensk eller utländsk. Jag själv är helsvensk men dettaär sanningen.
    Hallå, vilket århundrande lever du i. Ja, folk separerar, det är mest kvinnor som tar ut separationer, men inte för att knulla runt och dricka alkohol (det är, man generaliserar, männen som brukar stå för det beteende)
    Numera är, i de allra flesta separationer, båda föräldrarna lika närvarande.
    Ser du ner även på illojala män?
  • Anonym (Lillan)

Gud vad elaka människor det finns. Klart hon har ett jobb. Hon är ambulans sjuksköterska om du ville veta.

Anonym (jobb?) skrev 2016-11-22 14:56:23 följande:

Har din mamma ens något jobb eller skiter hon i det också?

• Hjälpasigsjälv

Då kan din mamma börja att hjälpa sig själv med sin psykiska läggning som inte är normal. Spelar ingen roll vad du tycker, homosexualitet är inte normalt och om alla skulle tänka som vissa här så skulle mänskligheten gå under. 

• Anonym (stöttardigts)
    Jag tycker att du ska bryta kontakten. Att bryta kontakten kommer få dig att växa. Gör det för din egen värdighet för hela familjen förtjänar bättre, låt inte henne få någon makt över dig. Detta kommer att göra ont men också göra så att du inte behöver lida mera. Efter ett tag kommer det att kännas bättre och du kommer att känna att du har gjort rätt val. 
  • Anonym (Kvinna)

Har vissa här slått skallen eller?

Hon kommer inte att tafsa på ts/sin dotter för att hon är lesbisk.

Homosexualitet är inte onormalt.

Svar på tråden Lesbisk mamma