• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Bikille)
    Anonym (Håller med) skrev 2016-11-21 12:17:17 följande:

Håller med dig till fullo. Snart hittar ts säkert mamman i sängen med flickvännen också. Tur det finns smarta människor här som tänker som mig.

Det är klart att det finns nån chans att det inträffar, om man oannonserat dyker upp, öppnar med nyckel utan att knacka och kastar sig in i sovrummet. Låter det sannolikt? Inte speciellt...

Precis som att samma kan hända om pappan hittar en ny kvinna. Det är nog minst lika traumatiskt att råka se heterosexuella föräldrar i sängen som homosexuella föräldrar i sängen.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Egoist) skrev 2016-11-21 07:46:37 följande:
    Fast att barn blir vuxna, frigör sig och gifter sig är ju naturens ordning. Att föräldrar gifter om sig med olämpliga personer (oavsett anledning) medan barnen fortfarande bor hemma, utan att ta hänsyn till deras mående, är något HELT annat. Själv skulle jag inte kunna vara lycklig om mina barn var olyckliga, hur tjusig karl jag än skulle ha i sängen.

Nej det är inte "naturens ordning". Naturens ordning är att vi lever i flockar, har sex när vi har lust med vem vi har lust, och stannar med den flock vi föddes i eller vandrar till en annan, efter tycke och smak.

Inte heller är det historiens ordning - äktenskap varade sällan särskilt länge före modern tid, då folk dog som flugor. Var inte ovanligt att en person fick gifta sig två-tre gånger eller mer. "Tills döden skiljer oss åt" var liksom mycket mer bokstavligt på den tiden.

Det är en väldigt modern norm, kärnfamiljen.

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Minåsikt skrev 2016-11-21 12:10:13 följande:
    Ursäkta mig. Men hur kan vissa utav er uppmana ts att sova hos mamman, tänk så skulle mamman börja ta på ts under sömnen. Nej fy detta är helt oacceptabelt. Man är rätt dum och man väljer att leva med någon man inte vill vara med, men "upptäcker" det efter flera år. Hur fan går det till? "Ojdå jag upptäckte nyss att jag aldrig gillat dig"
    Ännu ett tecken på att även fullvuxna kvinnor har underutvecklade hjärnor. Nånting stannar i huvet på er när ni är i puberteten.
    Trollar du?? TS mamma är LESBISK, inte incestuös hebefil. Eller skulle du tafsa på din son/dotter?
  • Anonym (Undrar)
    Minåsikt skrev 2016-11-21 12:10:13 följande:

Ursäkta mig. Men hur kan vissa utav er uppmana ts att sova hos mamman, tänk så skulle mamman börja ta på ts under sömnen. Nej fy detta är helt oacceptabelt. Man är rätt dum och man väljer att leva med någon man inte vill vara med, men "upptäcker" det efter flera år. Hur fan går det till? "Ojdå jag upptäckte nyss att jag aldrig gillat dig"

Ännu ett tecken på att även fullvuxna kvinnor har underutvecklade hjärnor. Nånting stannar i huvet på er när ni är i puberteten.

Är det någon som är underutvecklad och obildad så är det du.
  • Anonym (Lillan)

Har pluggat hela dagen och varit i skolan så har inte ens hunnit vara inne. Det är jobbigt att höra att ens mamma kanske börjar ta på en. Det gör så jag blir så osäker över att ens sova hos min mamma.

• Anonym (Bikille)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-21 23:11:44 följande:

Har pluggat hela dagen och varit i skolan så har inte ens hunnit vara inne. Det är jobbigt att höra att ens mamma kanske börjar ta på en. Det gör så jag blir så osäker över att ens sova hos min mamma.

Seriöst, ring RFSLs jourtelefon o ventilera dina funderingar med nån som inte är fylld av bisarra fördomar. Din mamma är ingen incestuös hebefil. Klart du kan sova där, precis som att du känner dig trygg att din far inte förgriper sig på dig. Hon är lesbisk, hon är inget monster.
  • Anonym (Lillan)

Skrev till mamma precis hur jag kände. Hon svarade att hon var så fruktansvärt ledsen över att vissa kunde påverka mig så mycket. Hon har aldrig tagit så illa upp som nu skrev hon. Nu började jag faktiskt grina. Har alltid varit pappas flicka, min syster mammas mamma betydde allting för henne. Hon var hennes allt. Och efter detta så lämnade hon bara henne.

Anonym (Bikille) skrev 2016-11-21 23:23:56 följande:

Seriöst, ring RFSLs jourtelefon o ventilera dina funderingar med nån som inte är fylld av bisarra fördomar. Din mamma är ingen incestuös hebefil. Klart du kan sova där, precis som att du känner dig trygg att din far inte förgriper sig på dig. Hon är lesbisk, hon är inget monster.

• Dorian Ertymexx
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-22 00:01:56 följande:
    Skrev till mamma precis hur jag kände. Hon svarade att hon var så fruktansvärt ledsen över att vissa kunde påverka mig så mycket. Hon har aldrig tagit så illa upp som nu skrev hon. Nu började jag faktiskt grina. Har alltid varit pappas flicka, min syster mammas mamma betydde allting för henne. Hon var hennes allt. Och efter detta så lämnade hon bara henne.
    Alltså, hade din mor velat tafsa på dig har hon ju haft lång tid på sig att göra det. Har hon inte gjort det hittills lär hon inte göra det framöver heller. Som sagt, hon är lesbisk, inte incestuös. En del älskar att sprida fördomar, hat och osäkerhet omkring sig, försök att inte lyssna på dem. De tar bara energi och sprider dåliga vibbar omkring sig.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-22 00:01:56 följande:

Din mamma kommer givetvis inte ta på dig på ett opassande sätt nu helt plötsligt!
    Hon har med största sannolikhet vetat om att hon är homosexuell ett bra tag innan hon lämnade din pappa. Så varför skulle hennes beteende förändras mot dig för att hon kommit ut?

Att din mamma skulle ofreda dig är lika (o)sannolikt som att någon man i din släkt skulle göra det. Dina manliga bekanta/släktingar dras ju också åt kvinnor. Inte förgriper de sig på folk för det.
    Det är ett STORT steg mellan att vara attraherad av personer med ett särskilt kön, och mellan att vara en lagöverträdare som inte kan styra sina handlingar. Och märk väl: bara för att du gillar killar så betyder ju inte det att du gillar ALLA killar. Detsamma gäller för alla andra människor. Man blir inte attraherad av exakt varenda en inom det kön man dras till.

Så, TS, lyssna inte på sånt struntprat. Din mamma verkar vara en ärlig och modig kvinna med ett stort hjärta och välvilja som behövde fatta ett extremt svårt beslut i livet. Straffa henne inte dubbelt för en sexualitet hon inte kan rå för. Försök se hur mycket sorg och oro som hon måste uppleva när hon tvingas välja mellan kärleken till hennes partner och att få fortsätta ha sina barn i sitt liv. Hon BEHÖVER inte utsättas för det. Hon kan mycket väl ha båda, om ni bara kan se henne som den person hon är bakom sin sexualitet.

Snälla TS, tänk på att det hon gjort inte är något ont mot DIG. Hon älskar garanterat er, och är förtvivlad över att bli så ensam när hon följer sitt hjärta för att må bra i livet.
    Hon, och du, har bara ett liv. Slösa det inte på att ha en stor avgrund mellan er helt i onödan.
  • Anonym (Lillan)

Min mamma har alltid hållt ihop alla, hon är så stark och snäll som person. Hon förtjänar inte denna fruktansvärd tragedin. Min syster har slagit henne, skriker hur äcklig hon är. Jag har tagit avstånd trots att jag är den enda som faktiskt bryr mig av pappa och min ena syster. Hon sover inte ens på kvällarna och det jag sa igår gjorde ont i henne. Att inte ens få krama sina barn för utom den lilla är nog fruktansvärt. Jag skrev till mamma att jag älskade henne.

Anonym (Undrar) skrev 2016-11-22 02:15:23 följande:

Din mamma kommer givetvis inte ta på dig på ett opassande sätt nu helt plötsligt!

Hon har med största sannolikhet vetat om att hon är homosexuell ett bra tag innan hon lämnade din pappa. Så varför skulle hennes beteende förändras mot dig för att hon kommit ut?

Att din mamma skulle ofreda dig är lika (o)sannolikt som att någon man i din släkt skulle göra det. Dina manliga bekanta/släktingar dras ju också åt kvinnor. Inte förgriper de sig på folk för det.

Det är ett STORT steg mellan att vara attraherad av personer med ett särskilt kön, och mellan att vara en lagöverträdare som inte kan styra sina handlingar. Och märk väl: bara för att du gillar killar så betyder ju inte det att du gillar ALLA killar. Detsamma gäller för alla andra människor. Man blir inte attraherad av exakt varenda en inom det kön man dras till.

Så, TS, lyssna inte på sånt struntprat. Din mamma verkar vara en ärlig och modig kvinna med ett stort hjärta och välvilja som behövde fatta ett extremt svårt beslut i livet. Straffa henne inte dubbelt för en sexualitet hon inte kan rå för. Försök se hur mycket sorg och oro som hon måste uppleva när hon tvingas välja mellan kärleken till hennes partner och att få fortsätta ha sina barn i sitt liv. Hon BEHÖVER inte utsättas för det. Hon kan mycket väl ha båda, om ni bara kan se henne som den person hon är bakom sin sexualitet.

Snälla TS, tänk på att det hon gjort inte är något ont mot DIG. Hon älskar garanterat er, och är förtvivlad över att bli så ensam när hon följer sitt hjärta för att må bra i livet.

Hon, och du, har bara ett liv. Slösa det inte på att ha en stor avgrund mellan er helt i onödan.

Svar på tråden Lesbisk mamma