• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (?)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-14 14:58:36 följande:

Frågade mamma om hon någonsin älskat mig på riktigt? Och mormor sa att den frågan gjorde henne ledsen. Men jag vill veta. Snart är det jul och ser ut som det blir en jul med pappa och hans familj. La upp en bild på pappa och skrev vad han betydde för mig. Då kommenterade hennes vänner att din mamma är minst lika bra. Och mamma skrev till mig och sa jag då?

Men det är klart att hon blev ledsen av den frågan!!! Varför skulle hon inte ha älskat dig? Hon har ju inte gjort annat än att visa dig att hon gör det. Skärp dig!
  • Anonym (Lillan)

Hon sa till mormor efter gårdagens lucia att jag har förstört allting. Precis allting ingen vill ens hälsa på mig. Jag var den enda som gick fram till henne på min lillasysters lucia. Alla i pappas familj ignorerade henne. Slutade bara med att hon blev ledsen. Jag frågade hur hon mådde.

Anonym (?) skrev 2016-12-14 15:06:02 följande:

Men det är klart att hon blev ledsen av den frågan!!! Varför skulle hon inte ha älskat dig? Hon har ju inte gjort annat än att visa dig att hon gör det. Skärp dig!

• Påven Johanna II
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-14 14:45:31 följande:

Alltså är så förbannad, att mamma aldrig berättar saker för oss. Min syster gick in på en av familjens datorer där fanns hennes lösenord sparat vilket inte är så konstigt. Så hon kollade igenom meddelanden mellan henne och hennes flickvän. Och där ska dem träffa barnmorskan stod det. Varför, blev först rädd att någonting hänt min lillasyster.

Hon ska nog bara ta ett cellprov ska du se. Jag tvivlar på att hon planerar barn med sin flickvän (hur länge har de förresten varit tillsammans? Jag förstod det som om det var väldigt nytt?) samtidigt som hon är så psykiskt illa däran att hon ligger tvångsintagen och ömsom försöker krama din pappa och avvärja hans pussar samtidigt som han förefaller vara hatiskt mot henne men också besöka henne väldigt ofta.

Det är nog bara ett cellprov. Oroa dig inte.
  • Plupp73

Det här blir mitt sista inlägg i den här tråden - det är helt meningslöst att få dig att ta till dig andras situation uppenbarligen....samma sak och tankar ältas om och om igen på repet, utan någon som helst ljusning.

1) fruktansvärt respektlöst av din syster att gå in och läsa mail mellan din mamma och hennes sambo. Du verkar överhuvudtaget inte reagera på det, utan på vad som står i mailen - vilket inte var information som du skulle läsa. Du har alltså inte någon rätt att tycka något alls.

2) Någons besök hos gynekologen är en väldigt privat angelägenhet och inget som NI HAR MED ATT GÖRA. Skäms för att ni överhuvudtaget läst detta!!

3) Om de vill skaffa barn eller ej är deras ensak. Du är 16 år, och ingen har skyldighet att överlägga med dig om en sådan sak. Om ni hade uppfört er normalt mot er mamma och haft ett uns av empati och ödmjukhet så KANSKE hon hade berättat personliga saker för er. Ni har båda uppfört er förjävligt. Jag skulle vara i kris om mina barn hade behandlat mig så.

4) Er pappas uppförande både mot er och er mamma är under all kritik och på sandlådenivå.

Jag har förlorat hoppet om er båda, men hoppas att lillasystern hamnar hos mamman på heltid så att det blir något vettigt av henne åtminstone. Du och systern verkar ju ha spårat ur helt när det gäller självständigt tänkande.

• Plupp73

Och jag vet att du anser att du har gjort allt bättre än din syster, inte sagt hagga, inte tagit bort henne från facebook osv, att du inte var den som gick in på datorn och läsye mailen

Men du velar och ger henne inte sitt fulla stöd. Ibland måste man kunna skilja mellan rätt och fel - även när man är 16 år. Och man måste stå upp för de svaga och det man tycker är rätt. Kallas civilkurage - och är en ovanlig, stark egenskap som många tonåringar ändå besitter!!

• Plupp73

Och man frågar INTE sin ledsna, nedbrutna mamma som är inlagd på psyket om hon någonsin älskar sitt barn på riktigt..... Det är rent elakt.

• Plupp73

Och om ens syster gör något så jävlar omoget som att ägga någons hem så får man bli förbannad på riktigt. Civilkurage!!!!

• Anonym (Lillan)

Det är svårt att tänka självständigt när alla motarbetar en finns förklaringar till allt. Jag ska träffa min mamma imorgon precis som på lucian var jag den enda som brydde mig. Min syster mår inte bra psykiskt.

Plupp73 skrev 2016-12-14 17:49:18 följande:

Och om ens syster gör något så jävlar omoget som att ägga någons hem så får man bli förbannad på riktigt. Civilkurage!!!!

• Anonym (Både)

Asså, jag håller med Plupp73. Vid 16 år ska man fatta bättre. Ni behandlar från mamma som skit. Jag skiter om man får säga såhär eller inte. Men ni förtjänar inte eran mammas respekt och kärlek. Hon öser er med kärlek och respekt och får bara tillbaka hårda ord. Det är ingen idé att skriva till dig för du fortsätter ta din pappas och systers parti och sparkar på din mamma som ligger inne på tvång. Asså, skäms på er. Speciellt på eran pappa beter sig jätteilla mot kvinnan som är mor till hans barn. Stackara kvinna som familjemedlemar som er.

• Plupp73

Din mamma är inlagd på psykiatrisk avdelning. Hon mår psykiskt urdåligt.

Din pappa är den som borde sköta din systers mående. Han är vårdnadshavare. Din mamma är allvarligt sjuk just nu.

Svar på tråden Lesbisk mamma