• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-09 14:03:58 följande:

Det förstår jag absolut. Men då får hon ta att jag inte heller vill dela med mig av mina privata saker till henne heller. För jag kan inte lita på henne heller längre. Förut berättade jag allting för henne.

Jag jag jag jag jag jag och jag läser jag från dina kommentarer. När kommer hon? När ska ni ställa upp för henne? En bruten själ kan inte fixa någon annans brutna själ. Och igen ställer ni krav på henne utan att själva anpassa er. Hon en hela tiden anpassa sig till era behov. Stackars kvinna
  • Anonym (Lillan)

Vi har en till syster som älskar mamma. Hon är snart 3. Hennes kollegor bryr sig också även vänner. Vi tänker på dig kram från ambulansen dem skickade blommor. Hon jobbar inom ambulansen så hon är väldigt noga med skolan. Allting är svart hon ville träffas imorgon.

Anonym (Både) skrev 2016-12-09 22:32:05 följande:

Ni kan ju börja med att sluta snacka skit bakom hennes rygg. Inga mogna farföräldrar du har som säger så. Speciellt inte framför barnen. Sedan att önska att någon inte skulle kunna få barn är fruktansvärt. Jag förstår varför din Mor tar avstånd, hon orkar inte mer. Ni mobbar henne så fruktansvärt illa och hon står bara och tar varje smäll ni ger henne. Varje elak kommentar och handling slår henne närmare golvet och till sist ligger hon ner utan att kunna resa sig utan hjälp. Tack gode gud attt hon verkar ha en bra flickvän, hon verkar vara den enda som bryr sig (och henne förändra förstås).

• Anonym (Lillan)

Jag älskar henne mest av allt på jorden skulle hon försvinna skulle mitt liv rasa.

Anonym (Både) skrev 2016-12-09 22:37:25 följande:

Jag jag jag jag jag jag och jag läser jag från dina kommentarer. När kommer hon? När ska ni ställa upp för henne? En bruten själ kan inte fixa någon annans brutna själ. Och igen ställer ni krav på henne utan att själva anpassa er. Hon en hela tiden anpassa sig till era behov. Stackars kvinna

• Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-09 22:39:44 följande:

Vi har en till syster som älskar mamma. Hon är snart 3. Hennes kollegor bryr sig också även vänner. Vi tänker på dig kram från ambulansen dem skickade blommor. Hon jobbar inom ambulansen så hon är väldigt noga med skolan. Allting är svart hon ville träffas imorgon.

Och den närmsta familjen kan inte ens sluta snacka skit när hon ligger inne. Jag förstår inte hur man kan behandla en människa så. Vadå, hennes 3-åring ärlskar henne, alla ska göra det trots hennes val av partner. Fullt förståeligt om de blir jobbigt och man inte vill träffa den nya. Men att kalla henne saker, frysa ut henne och rent av kränks henne är inte ok.
  • Anonym (Lillan)

Det är sant men jag försöker verkigen inte att frysa ut henne. Hon blev arg på mig också för henens flickvän blev hotad men jag skrev inte ens någonting.

Anonym (Både) skrev 2016-12-09 23:04:25 följande:

Och den närmsta familjen kan inte ens sluta snacka skit när hon ligger inne. Jag förstår inte hur man kan behandla en människa så. Vadå, hennes 3-åring ärlskar henne, alla ska göra det trots hennes val av partner. Fullt förståeligt om de blir jobbigt och man inte vill träffa den nya. Men att kalla henne saker, frysa ut henne och rent av kränks henne är inte ok.

• Anonym (Lillan)

Herregud haha. Ska jag skratta eller gråta. Sist jag träffade henne så både kramade och pussade hon mig. Det tyckte syrran var sjukt.

Anonym (Frågahenne) skrev 2016-12-09 18:57:32 följande:

Gud vad hemskt att ha sex med en kvinna, om ingen kuk finns så blir ju sexet tråkigt. Och vad hemskt att vara hennes dotter har hon försökt pussat på någon av er? Nu kommer hon

inte ens kunna få en orgasm, klart hon är deprimerad då. Fråga din mamma hur hon märkte att hon var lesbisk, var hon otrogen mot eran far?

• Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-10 00:31:19 följande:

Herregud haha. Ska jag skratta eller gråta. Sist jag träffade henne så både kramade och pussade hon mig. Det tyckte syrran var sjukt.

Jag kramar och pussar min pappa på kinden. Är de lika sjukt?
  • ciccijonhasson

Vilken jobbig situation du och hela din familj går igenom. Jag är själv utbildad inom psykiatri och tror verkligen att ni alla skulle ha stor hjälp av att prata med någon professionell. Du har uppenbarligen många frågor och funderingar och jag tror säkert att du skulle kunna få hjälp av ex. skolkurator, rfsl, bup eller liknande.

Sedan verkar du vara en intelligent tjej och jag hoppas att du förstår att de som skriver nedsättande saker om din mamma utifrån hennes sexualitet eller psykiska hälsa endast är ute efter att provocera i tråden och inte bryr sig ett dugg om dig.

Angående din mammas akutinläggning så förstår jag att detta är väldigt upprörande och att du vill ha svar på vad som hände. Det finns flera anledningar till att lägga in någon akut på psykiatrisk mottagning. Det behöver inte handla om depression eller självmordstankar. Det finns ett flertal psykiska sjukdomar som kan triggas igång av en livskris så som den din mamma befinner sig i på grund av familjesituationen just nu. Många psykiska sjukdomar som utlöses akut (som man aldrig känt av tidigare) sker på ett biologiskt plan och har att göra med hjärnkemi. Det är alltså inte någons fel och inget man kan styra över själv.

Mitt råd är att ta det lugnt, visa för din mamma att du finns där för henne just nu utan att ställa några krav på henne. Om du verkligen vill veta varför hon blev inlagd kan du be henne att förklara detta när hon mår bättre. Det bästa hade varit om ni hade någon med er för att hjälpa till, ex. en psykolog eller en sjuksköterska.

Ta hand om dig, ta en dag i taget. Det starkaste du kan göra är att stå vid din familjs sida, även om de för tillfället inte står vid varandras!

• Anonym (Fel)
    LillaTjockaBertil skrev 2016-11-22 20:33:52 följande:
    Du har all rätt att vara ledsen och besviken på din mamma för att hon har brutit upp din familj och att du har tappat den trygghet du haft i din familj. Jag hoppas och är säker på att du ändå, när det gått lite tid och du har vänt dig vid situationen, kommer att inse att din mamma är precis samma person som hon alltid har varit. Jag är övertygad om att din mamma är en bättre mamma om hon är lycklig i ett lesbiskt förhållande än om hon stannat kvar och förmodligen blivit olycklig tillsammans med din pappa.
    Vadå samma person som alltid, hon ligger med en annan kvinna! Hon är en fittslickare.
  • LillaTjockaBertil
    Anonym (Fel) skrev 2016-12-10 03:32:59 följande:

Vadå samma person som alltid, hon ligger med en annan kvinna! Hon är en fittslickare.

Ska jag tolka det som att du tycker det är vidrigt med fittslickande? Skulle du påstå att det i så fall även är vidrigt att jag som man gillar att slicka fitta? Hur vet du förresten att TS mamma är en fittslickare? Brukar du vara med när hon har sex med sin flickvän?
Svar på tråden Lesbisk mamma