• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Lillan)

Min syster avblockerade hennes numer endast för att skriva massa elakt. Hon visade vad hon skrev mamma svarade jag älskar dig och vill att våran relation ska bli som förut. Hon skällde inte ens ut henne skulle jag skrivit så hemska saker hade jag fått skäll. Det var efter allt min syster skrev som hon fick nog.

• Anonym (Lillan)

Vi fick veta det igår försökte vara stark men orkar inte. Tänk vad fruktansvärt vis hon gjorde det på. Frågade morfar jag vill följa med då sa han att hon inte vill att jag följer. Men min lillasyster fick följa. För hon grät efter henne.

Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 13:30:32 följande:

Min syster avblockerade hennes numer endast för att skriva massa elakt. Hon visade vad hon skrev mamma svarade jag älskar dig och vill att våran relation ska bli som förut. Hon skällde inte ens ut henne skulle jag skrivit så hemska saker hade jag fått skäll. Det var efter allt min syster skrev som hon fick nog.

Anonym (e) skrev 2017-01-18 13:26:47 följande:

Som sagt, hon kanske skäms, det är väl dig hon känner att hon svikit mest, så det kanske är därför hon tycker det är jobbigt att se dig just nu, det går över.

Hände det idag? I så fall är det väl inte så konstigt att saker och ting är som de är just nu, jag skulle inte heller ha velat prata med alla om jag just försökt ta självmord.

• Anonym (Lillan)

Bad mormor vara ärlig hon frågade inte ens efter mig, vilket hon alltid gjorde förut.

Anonym (e) skrev 2017-01-18 13:26:47 följande:

Som sagt, hon kanske skäms, det är väl dig hon känner att hon svikit mest, så det kanske är därför hon tycker det är jobbigt att se dig just nu, det går över.

Hände det idag? I så fall är det väl inte så konstigt att saker och ting är som de är just nu, jag skulle inte heller ha velat prata med alla om jag just försökt ta självmord.

• Anonym (e)

Jag hade nog sjukanmält mig från skolan den här veckan om jag vore du, vet dock inte om man "får" göra det nu för tiden, men anledningen verkar ju stark nog, tycker jag.

• Anonym (Lillan)

Berättade för min mentor idag för gick till skolan men orkade inte. Så vi pratade lite. Mamma blir sur om jag är hemma hon är mån om skolan.

Anonym (e) skrev 2017-01-18 13:40:44 följande:

Jag hade nog sjukanmält mig från skolan den här veckan om jag vore du, vet dock inte om man "får" göra det nu för tiden, men anledningen verkar ju stark nog, tycker jag.

• Anonym (Lillan)

Inget svar ännu

• Anonym (Undrar)

Jag tycker du har varit modig och klok igenom detta, TS. (Till skillnad från din syster och pappa.)

Just nu tror jag att det är viktigt att inte pressa din mamma. Visa att du finns där och älskar henne, men tjata/uppmana/tvinga inte henne att svara eller höra av sig.
    Det måste hon få vänta med tills hon orkar.
    Om jag hade varit du hade jag EN gång dagligen skickat ett kort kravlöst sms, typ "jag tänker på dig" eller "jag hoppas du mår bättre" utan att be om svar eller på nåt sätt pressa henne. Så vet hon att hon inte är bortglömd och inte ovälkommen, utan kan höra av sig när hon känner att hon klarar det.

Detta betyder INTE att din mamma gillar dig mindre. Hon är nog mest besviken på sig själv, och vet inte vad hon ska säga till dig. Hon har nog svårt att förlåta sig själv, och tror säkert att du kommer ha ännu svårare att förlåta henne, därför drar hon sig undan.

• Anonym (Lillan)

Jag förstår henne det gör jag, men det är ändå hennes ansvar säger pappa att höra av sig till oss. Min syster kastade massa skit på henne ändå skrev hon jag älskar dig. Pappa sa att hade det varit jag hade hon blivit tokig. Och frågar man om hennes mående säger hon bra.

Anonym (Undrar) skrev 2017-01-18 19:28:24 följande:

Jag tycker du har varit modig och klok igenom detta, TS. (Till skillnad från din syster och pappa.)

Just nu tror jag att det är viktigt att inte pressa din mamma. Visa att du finns där och älskar henne, men tjata/uppmana/tvinga inte henne att svara eller höra av sig.

Om jag hade varit du hade jag EN gång dagligen skickat ett kort kravlöst sms, typ "jag tänker på dig" eller "jag hoppas du mår bättre" utan att be om svar eller på nåt sätt pressa henne. Så vet hon att hon inte är bortglömd och inte ovälkommen, utan kan höra av sig när hon känner att hon klarar det.

Detta betyder INTE att din mamma gillar dig mindre. Hon är nog mest besviken på sig själv, och vet inte vad hon ska säga till dig. Hon har nog svårt att förlåta sig själv, och tror säkert att du kommer ha ännu svårare att förlåta henne, därför drar hon sig undan.

• Anonym (Lillan)

Men hur orkar hon träffa sin flickvän men inte mig. Hon nämnde inte ens mig idag hon frågade inte om mig. Du är så stark fina tjejen skrev hennes flickvän till mig.

Anonym (Undrar) skrev 2017-01-18 19:28:24 följande:

• Tom Araya
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 13:23:48 följande:

Pappa tar hand om allting själv nu. Hon svarar inte ens honom. Mig svarar hon trots allt oftast. Pappa är besviken för hon endast tänker på sig själv.

Jag tycker det låter som dålig förståelse, empati och själviskt att uttrycka sig så över någon som mår så dåligt att den försöker ta sitt liv. Din mamma behöver antagligen uppbåda all sin energi och kraft samt anhörigas stöd bara för att orka stiga upp ur sängen och leva en dag till. Vem mer tror er pappa att energin ska räcka för och som behöver den lika mycket eller mer?
    Anklaga henne för det, den som gått i hennes skor.
Svar på tråden Lesbisk mamma