• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Lillan)

Jag är osams med henne. Mormor och morfar sa att det absolut inte är mitt fel. Hon har ångest för att hon försökte göra det. Tänk så hade vi hittat henne.

Anonym (e) skrev 2017-01-18 12:42:08 följande:

Det var du som skrev "HUR KAN MAMMA SKADA OSS SÅHÄR? Tänk så överlever hon inte. Varför varför tänker inte hon på oss.", det var det jag syftade på. Jag hoppas att det var chocken som fick dig att se det ur ett sånt själviskt perspektiv och att du inte skäller ut din stackars mamma för att hon försökte ta sitt liv. 

Sen ja, din syster är ju inte mycket att ha. Vet som sagt inte hur gamla ni är, men om min syrra hade varit ett sånt svin så hade jag inte velat ha henne i mitt liv.

• Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 12:50:14 följande:
    Jag är osams med henne. Mormor och morfar sa att det absolut inte är mitt fel. Hon har ångest för att hon försökte göra det. Tänk så hade vi hittat henne.
    Vet inte riktigt hur du menar nu, men om du beter dig bra så är det såklart inte "ditt fel", din systers beteende kan däremot ha bidragit till din mors dåliga mående och hennes självmordsförsök. Det är inte lätt när ens barn tycker man är äcklig och vägrar kontakt, även om det bara är ett av barnen.
  • Anonym (Lillan)

Min syster sa bara att synd att hon inte lyckades. Jag känner bara varför varför? Min pappa började gråta.

Anonym (e) skrev 2017-01-18 12:56:08 följande:

Vet inte riktigt hur du menar nu, men om du beter dig bra så är det såklart inte "ditt fel", din systers beteende kan däremot ha bidragit till din mors dåliga mående och hennes självmordsförsök. Det är inte lätt när ens barn tycker man är äcklig och vägrar kontakt, även om det bara är ett av barnen.

• Anonym (Lillan)

Hon vill inte ens träffa oss, hon orkar inte prata. Hennes flickvän mormor och morfar vill hon träffa och min yngsta syster. Pappa sa att tur ingen av barnen hittade henne.

• Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 13:04:14 följande:
    Hon vill inte ens träffa oss, hon orkar inte prata. Hennes flickvän mormor och morfar vill hon träffa och min yngsta syster. Pappa sa att tur ingen av barnen hittade henne.
    Antar att det är hårt för henne just nu, hon känner väl viss skam skulle jag tro, det är nog inte så ovanligt när man försökt ta självmord. Ge henne lite tid men visa att du finns där, kanske räcker med ett sms om hon inte vill ses, eller om du orkar: ett fint handskrivet brev som din yngste syster eller mormor/morfar tar med.
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 13:01:00 följande:
    Min syster sa bara att synd att hon inte lyckades. Jag känner bara varför varför? Min pappa började gråta.
    Som jag sa, din syster är ett svin.
  • Anonym (Lillan)

Skrev ett sms jag älskar dig och du är den viktigaste i mitt liv och att jag behövde henne fick bara ett hjärta som svar. Sen skrev jag säg till när du orkar träffas då svarade hon inte alls.

Anonym (e) skrev 2017-01-18 13:08:46 följande:

Antar att det är hårt för henne just nu, hon känner väl viss skam skulle jag tro, det är nog inte så ovanligt när man försökt ta självmord. Ge henne lite tid men visa att du finns där, kanske räcker med ett sms om hon inte vill ses, eller om du orkar: ett fint handskrivet brev som din yngste syster eller mormor/morfar tar med.Som jag sa, din syster är ett svin.

• Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 13:13:07 följande:
    Skrev ett sms jag älskar dig och du är den viktigaste i mitt liv och att jag behövde henne fick bara ett hjärta som svar. Sen skrev jag säg till när du orkar träffas då svarade hon inte alls.
    Okej, då har du nog gjort det du kan just nu.
  • Anonym (Lillan)

Jag har aldrig gjort henne illa, varför får jag då bara ett hjärta som svar. Varför får hennes flickvän och hennes föräldrar vara där men inte jag?

Anonym (e) skrev 2017-01-18 13:14:25 följande:

Okej, då har du nog gjort det du kan just nu.

• Anonym (Lillan)

Pappa tar hand om allting själv nu. Hon svarar inte ens honom. Mig svarar hon trots allt oftast. Pappa är besviken för hon endast tänker på sig själv.

• Anonym (e)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-18 13:22:43 följande:
    Jag har aldrig gjort henne illa, varför får jag då bara ett hjärta som svar. Varför får hennes flickvän och hennes föräldrar vara där men inte jag?
    Som sagt, hon kanske skäms, det är väl dig hon känner att hon svikit mest, så det kanske är därför hon tycker det är jobbigt att se dig just nu, det går över.

Hände det idag? I så fall är det väl inte så konstigt att saker och ting är som de är just nu, jag skulle inte heller ha velat prata med alla om jag just försökt ta självmord.
Svar på tråden Lesbisk mamma