• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Lillan)

Har sovit fram tills nu min ork har helt försvunnit. . Minnen som jag har som jag önskat jag sluppit ha men också minnen som jag är så otroligt tacksam jag fick med mamma. Nu har allting förändrats så jag förstår pappas besvikelse.

Tom Araya skrev 2017-01-19 00:51:10 följande:

Jag tycker det låter som dålig förståelse, empati och själviskt att uttrycka sig så över någon som mår så dåligt att den försöker ta sitt liv. Din mamma behöver antagligen uppbåda all sin energi och kraft samt anhörigas stöd bara för att orka stiga upp ur sängen och leva en dag till. Vem mer tror er pappa att energin ska räcka för och som behöver den lika mycket eller mer?

Anklaga henne för det, den som gått i hennes skor.

• Anonym (?)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-19 11:59:49 följande:

Har sovit fram tills nu min ork har helt försvunnit. . Minnen som jag har som jag önskat jag sluppit ha men också minnen som jag är så otroligt tacksam jag fick med mamma. Nu har allting förändrats så jag förstår pappas besvikelse.

Jag, jag, jag, jag... sluta tänka bara på dig själv!
  • Anonym (Lillan)

Jag är den som minst tänker på mig själv det är det som är problemet säger mina föräldrar också. Jag skrev att jag saknade henne fick bara ett hjärta tillbaka

Anonym (?) skrev 2017-01-19 14:41:09 följande:

Jag, jag, jag, jag... sluta tänka bara på dig själv!

• Anonym (?)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-19 15:11:39 följande:

Jag är den som minst tänker på mig själv det är det som är problemet säger mina föräldrar också. Jag skrev att jag saknade henne fick bara ett hjärta tillbaka

Men vad kräver du?! Din mamma har försökt ta sitt eget liv, var glad att hon ens orkar skicka ett hjärta!
  • Anonym (Lillan)

Jag kräver ingenting har bråkat med min syster för hur hon beter sig. Jag mår inte heller bra, även om mamma mår allra sämst. Jag vill träffa min mamma, jag saknar henne och hatar att hon inte vill leva längre. Hon som räddat folk från självmord tagit ner folk stöttat familjer allting. Jag blir ledsen när alla får hälsa på men inte vi.

Anonym (?) skrev 2017-01-19 15:17:07 följande:

Men vad kräver du?! Din mamma har försökt ta sitt eget liv, var glad att hon ens orkar skicka ett hjärta!

• Anonym (?)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-19 15:22:57 följande:

Jag kräver ingenting har bråkat med min syster för hur hon beter sig. Jag mår inte heller bra, även om mamma mår allra sämst. Jag vill träffa min mamma, jag saknar henne och hatar att hon inte vill leva längre. Hon som räddat folk från självmord tagit ner folk stöttat familjer allting. Jag blir ledsen när alla får hälsa på men inte vi.

Du kräver ju visst saker, även om du inte säger de rätt ut. Hon ska svara på mail med mer än ett hjärta och hon ska orka låta er hälsa på. Som förälder vill man inte visa sig svag inför sina barn och hon orkar väl helt enkelt inte sätta på en mask av att må ok inför er just nu.
  • Tom Araya
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-19 11:59:49 följande:

Jag förstår också hans besvikelse, men det är inte samma sak som att han kan ställa de kraven på någon som mår så dåligt att hon inte ens vill leva.
  • Anonym (Lillan)

Min lillasyster nämner mamma hela tiden, "pappa ja åka mamma" då sa min syster din mamma är sjuk i huvudet. Hon träffade mamma idag med.

Tom Araya skrev 2017-01-19 18:31:32 följande:

Jag förstår också hans besvikelse, men det är inte samma sak som att han kan ställa de kraven på någon som mår så dåligt att hon inte ens vill leva.

• Anonym (Lillan)

Min syster slog min mamma så hon blev blå

• Anonym (Lillan)

Min syster slog min mamma så hon blev blå

Svar på tråden Lesbisk mamma