• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (12)

Läste i tråden att du var rädd för att din mamma skulle tafsa på dig bara för att hon är lesbisk... Hur kan du ens få en sån tanke? Klart som fan hon inte skulle göra det. Tror du att din pappa skulle göra det bara för att han gillar kvinnor?

Sen din syster ska vi inte ens tala om... om jag var du skulle jag tagit avstånd från henne på en gång.

Din mamma skäms antagligen så du behöver inte ta det personligt att hon inte vill träffa dig. Hon älskar dig fortfarande och kommer träffa dig när hon känner sig redo.

• Anonym (Lillan)

Jag pratar inte med min syster jag tar det personligt för hon är inte alls lik sig själv längre. Hon är otrevlig och grinig mot mig. Har jag skrivit det isf har jag formulerat mig fel eller menade att min syster trodde det. Jag vill klargöra att jag inte är emot någon läggning.

Anonym (12) skrev 2017-01-20 22:52:51 följande:

Läste i tråden att du var rädd för att din mamma skulle tafsa på dig bara för att hon är lesbisk... Hur kan du ens få en sån tanke? Klart som fan hon inte skulle göra det. Tror du att din pappa skulle göra det bara för att han gillar kvinnor?

Sen din syster ska vi inte ens tala om... om jag var du skulle jag tagit avstånd från henne på en gång.

Din mamma skäms antagligen så du behöver inte ta det personligt att hon inte vill träffa dig. Hon älskar dig fortfarande och kommer träffa dig när hon känner sig redo.

• Anonym (Lillan)

Har pratat med mammas flickvän hon berättade lite saker. Dem ska förmodligen flytta ihop snart :( Min mamma hade sagt till mormor vilken smärta hon känner för min syster. Och att jag var hennes syre. Ska till skol kuratorn på måndag.

Anonym (Lillan) skrev 2017-01-20 23:01:08 följande:

Jag pratar inte med min syster jag tar det personligt för hon är inte alls lik sig själv längre. Hon är otrevlig och grinig mot mig. Har jag skrivit det isf har jag formulerat mig fel eller menade att min syster trodde det. Jag vill klargöra att jag inte är emot någon läggning.

• Anonym (12)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-21 14:38:46 följande:
    Har pratat med mammas flickvän hon berättade lite saker. Dem ska förmodligen flytta ihop snart :( Min mamma hade sagt till mormor vilken smärta hon känner för min syster. Och att jag var hennes syre. Ska till skol kuratorn på måndag.
    Vad är det som är så hemskt med att de ska flytta ihop? Vill du inte att din mamma ska må bra? 
  • Anonym (Lillan)

Självklart vill jag att min mamma ska vara lycklig. Men det är en stor omständighet. Min syster kommer inte vilja bo där, det kommer sluta med att vi bor hos pappa. Och knappt träffar mamma.

Anonym (12) skrev 2017-01-21 14:49:40 följande:

Vad är det som är så hemskt med att de ska flytta ihop? Vill du inte att din mamma ska må bra? 

• Anonym (Lillan)

Tycker fruktansvärt synd om henne hur det kunde bli såhär, hon är sjukskriven nu också. Hon som är så duktig på sitt jobb och som alltid var glad. Hon är arg på mig nu vill knappt umgås hon skriker på mig. Pappa fyllde år så hon skrev grattis min bästavän och pappan till mina tjejer. Han ignorerade henne vilket resulterade i att hon blev ledsen.

Anonym (12) skrev 2017-01-21 14:49:40 följande:

• Anonym (Lillan)

Frågade mamma om det stämde att dem skulle flytta ihop och varför hon inte sagt någonting. Min syster fick panik och allt blev betydligt mycket värre när hon fick veta det. Mamma skrev jätte surt, hon svänger verkligen ii humöret hela tiden. Hon sa också att jag borde bo hos henne precis som hos pappa. Hon sa att hon alltid har gjort precis allting för oss tre. Och det skulle va respektlöst utav mig att lämna henne och bara vara med pappa. Att hon vill att jag ska vara med både henne och pappa. Har aldrig sagt att jag ska lämna henne. Varför får hon det att framstå så. Varje gång jag skriver att jag älskar henne svarar hon bara med ett hjärta. Jag är verkligen trött på livet, trött på allting. Sov hos pappa inatt för kunde inte somna i mitt rum. Pappa är så stark försöker hjälpa honom så gott jag kan.

• Anonym (Både)

Jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag kag jag jag jag jag jag. Detta läser jag i dina senaste inlägg. Tänk på hur din mamma mår. Det kanske är så illa att hon behöver hjälp i vardagen. Ni kommer ju inte ställa för henne men det gör hennes flickvän. Kanske är därför som flyttar ihop. Va lycklig för hon hittat någon som har hand om henne och älskar henne. 16 år??? Snarare som en gnällig 8-åring. Pressa henne inte mer nu.

• Anonym (Lillan)

Nu är det såhär att min mamma är självständig så hon behöver ingen som tar hand om henne. Har absolut inte pressat henne, vill du veta vad jag skrev att jag är glad för deras skull och ett grattis. Men min pappa tror att det kommer göra så att vi får dålig kontakt. Skrev att jag hoppas hon vill umgås som förut.

Anonym (Både) skrev 2017-01-22 10:58:51 följande:

Jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag kag jag jag jag jag jag. Detta läser jag i dina senaste inlägg. Tänk på hur din mamma mår. Det kanske är så illa att hon behöver hjälp i vardagen. Ni kommer ju inte ställa för henne men det gör hennes flickvän. Kanske är därför som flyttar ihop. Va lycklig för hon hittat någon som har hand om henne och älskar henne. 16 år??? Snarare som en gnällig 8-åring. Pressa henne inte mer nu.

• Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-22 23:44:34 följande:

Nu är det såhär att min mamma är självständig så hon behöver ingen som tar hand om henne. Har absolut inte pressat henne, vill du veta vad jag skrev att jag är glad för deras skull och ett grattis. Men min pappa tror att det kommer göra så att vi får dålig kontakt. Skrev att jag hoppas hon vill umgås som förut.

Även den mest självständiga människan behöver hjälp i sina mest mörka stunder. Tror du verkligen att en människa som försöker ta sitt liv och ligger inne på psyket på tvång är självständig? Du har visst pressat henne. Du lägger skuld på henne när du mår dåligt och undrar hur hon kan göra så. Hur i helvete kan ni behandla eran mamma på de vidriga sättet? Ne, dags att växa upp och inse att man inte alltid får allt man bil i livet.

Eran pappa verkar också bete som som ett riktigt stolskott. Han är inte dirket stöttande utan säger saker som gör att eran kontakt med mamma blir sämre.
Svar på tråden Lesbisk mamma