• ttcmommy

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej,
    Har är lite om mig.

Har försökt med  3 misslyckades insemination.
    mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.

Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
    Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.

• Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-
  • Life02

Resultatet av gårdagens ÄP, 10 av 12 befruktade så det känns fantastiskt. De väntar nu 5 dagar för återsättning!

• Längtan1988
    Life02 skrev 2017-01-26 12:18:39 följande:

Resultatet av gårdagens ÄP, 10 av 12 befruktade så det känns fantastiskt. De väntar nu 5 dagar för återsättning!

Vilket underbart besked! Lycka till :)
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-21 11:25:49 följande:

Tyvärr så slutade vår resa här för denna gången..

Tog väldigt hårt på oss just nu.

Följer gärna er fortfarande men inte lika aktiv..

Önskar er alla lycka till...

Belive88 det blir att söka privat för vår del också.. tror vi kommer ta nordic ivf, gjorde vår utredning där och fick ett väldigt positivt och proffsigt intryck. Undrar bara hur lång tid man kan räkna till att man får köra igång igen,ä samt hur rmc gör med överlämning osv.. många frågor som snurrar nu.
  • believe 88
    Niaa skrev 2017-01-27 10:07:51 följande:

Belive88 det blir att söka privat för vår del också.. tror vi kommer ta nordic ivf, gjorde vår utredning där och fick ett väldigt positivt och proffsigt intryck. Undrar bara hur lång tid man kan räkna till att man får köra igång igen,ä samt hur rmc gör med överlämning osv.. många frågor som snurrar nu.

Nejjj så tråkigt att höra att det inte gick denna gången heller...

Jag blev ganska dåligt efter äggplock som vi gjorde..

Vi har bestämt oss för nordic och vi fick en tid rätt snabbt och måste man begära hem jornalerna. Så vi får hoppas att vi får våra innan vi ska dit nästa e kan annars så får ta och ändra tiden..
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-27 13:08:25 följande:

Nejjj så tråkigt att höra att det inte gick denna gången heller...

Jag blev ganska dåligt efter äggplock som vi gjorde..

Vi har bestämt oss för nordic och vi fick en tid rätt snabbt och måste man begära hem jornalerna. Så vi får hoppas att vi får våra innan vi ska dit nästa e kan annars så får ta och ändra tiden..

Man undrar ju vad problemet är när man får tillbaka toppblactocyster men det inte tar sig ändå.. Ibland känns det som man lever någon annans liv och fattar liksom inte att detta händer oss. Trodde verkligen att vi skulle lyckas på våra tre landstingsförsök.

Skönt att ni fick tid snabbt. Hoppas att vi också får det och kanske även att jag får prova korta protokollet.. hoppas att nordic kanske kan göra något annorlunda jämfört med rmc.. sen kan dom klart inte påverka om äggen fäster eller inte men ja... Nu sätter vi vårt sista hopp till dom. Har också bokat tid hos Sarah de Jallad i Malmö, hon pysslar lite med förberedande behandlingar och örter inför ivf. Är något skeptisk och det kostar ju lite men ska man ändå punga ut 60 000 så kan några tusenlappar mer eller mindre kvitta.
  • Regnbågsdröm
    Niaa skrev 2017-01-27 14:27:23 följande:
    Man undrar ju vad problemet är när man får tillbaka toppblactocyster men det inte tar sig ändå.. Ibland känns det som man lever någon annans liv och fattar liksom inte att detta händer oss. Trodde verkligen att vi skulle lyckas på våra tre landstingsförsök.

Skönt att ni fick tid snabbt. Hoppas att vi också får det och kanske även att jag får prova korta protokollet.. hoppas att nordic kanske kan göra något annorlunda jämfört med rmc.. sen kan dom klart inte påverka om äggen fäster eller inte men ja... Nu sätter vi vårt sista hopp till dom. Har också bokat tid hos Sarah de Jallad i Malmö, hon pysslar lite med förberedande behandlingar och örter inför ivf. Är något skeptisk och det kostar ju lite men ska man ändå punga ut 60 000 så kan några tusenlappar mer eller mindre kvitta.
    Ledsen för er skull Niia! Kanske ses på Nordic framöver. Ska förmodligen testa där med sambon framöver någon gång. Insemination alltså om det går.
  • Niaa
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-27 15:03:22 följande:

Ledsen för er skull Niia! Kanske ses på Nordic framöver. Ska förmodligen testa där med sambon framöver någon gång. Insemination alltså om det går.

Tack vännen! Ibland känns det som det aldrig kommer gå men någongång ska det väl ta sig. Läste någonstans att det är som att slå en tärning. Vissa slår en sexa varje gång medan andra får slå några gånger, det tänker jag på ibland och det är en liten tröst att mycket i denna karusellen beror på ren tur.

Får ni inte gå på rmc längre nu när ni försöker med partnern? Kanske ingen större förlust iofs :)
  • Regnbågsdröm
    Niaa skrev 2017-01-27 15:19:57 följande:
    Tack vännen! Ibland känns det som det aldrig kommer gå men någongång ska det väl ta sig. Läste någonstans att det är som att slå en tärning. Vissa slår en sexa varje gång medan andra får slå några gånger, det tänker jag på ibland och det är en liten tröst att mycket i denna karusellen beror på ren tur.

Får ni inte gå på rmc längre nu när ni försöker med partnern? Kanske ingen större förlust iofs :)
    Precis. Så är det. Du får försöka tänka på det när hoppet försvinner. Du slår snart din sexa!

Jo. Vi hade nog kunnat gå där. Men vi vill inte det. Eftersom vi ändå betalar och nu kan gå privat om hon kan göra insemination (det gick ju inte med mig eftersom jag behövde ivf.. var ju RMC det enda alternativet då))
  • Pdl

Nu har vår kallelse kommit! Hur långt tid tar det innan man kan komma igång med behandling om man inte behöver nedreglera sig tror ni? :) 

• Regnbågsdröm
    Pdl skrev 2017-01-28 20:31:34 följande:

Nu har vår kallelse kommit! Hur långt tid tar det innan man kan komma igång med behandling om man inte behöver nedreglera sig tror ni? :) 

Det är väldigt olika beroende på köer. Men kör du korta protokollet så är det också större risk att ni blir nekade behandling fler gånger, när ni väl blivit "godkända" att börja, så att säga. Nekad kan man bli två gånger, sedan blir man prioriterad månad tre när man ringer in. Gör man långt protokoll är ju framförhållningen en helt annan, så inte lika vanligt att bli fast i kön då, säger dem. Men jag har själv blivit nekad i två behandlingar trots långt, så är nästan omöjligt att säga. Man vet ju aldrig hur köerna ser ut riktigt. Men efter första mötet som vi var där så började vi nog efter ett par månader tror jag.
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-