IVF 2017 - Malmö RMC-
Hej,
Har är lite om mig.
Har försökt med 3 misslyckades insemination.
mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.
Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.
Hej,
Har är lite om mig.
Har försökt med 3 misslyckades insemination.
mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.
Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.
Hur har det gått för dig belive88?
Alla dessa fick också slängas. =( Så det blir inge mer försök få våran del. Orkar inte och ser ingen mening med att göra en tredje IVF när man aldrig fått tillbaka ett enda ägg.
Jag önskar er alla lycka till och hoppas ni plussar!
kram
Alla dessa fick också slängas. =( Så det blir inge mer försök få våran del. Orkar inte och ser ingen mening med att göra en tredje IVF när man aldrig fått tillbaka ett enda ägg.
Jag önskar er alla lycka till och hoppas ni plussar!
kram
Hur har det gått för dig belive88?
Nu har dom ringt av 16 ägg så var 10 stycken mogna men bara 4 blev befruktade.. känns lite konstigt att det alltid är 4 som blir befruktade..
Hänger på.
Visserligen. Men hade man då gett tillbaka dig ett embryo på dag 2 och sedan sett hur de andra utvecklades, då hade man ju kunnat frysa dem senare om de var bra. Eller som i det här fallet, kasta. Då hade du åtminstone fått ruva. Sen hade det kanske inte blivit ett barn av det embryot i alla fall, men miljön i livmodern är bättre och du hade som sagt fått testa på det. Jag om någon vet hur viktigt det är. Har aldrig varit närmare gravid än så och kommer aldrig vara heller. Så. Ibland är läkarna inte så mänskliga tycker jag. Dog dina ägg på dag två förra gången så kan ju vem som helst lista ut att de inte blir blastocyster gången efter, även om de är fler.
Vad har ni för problematik? Tänker eftersom de pratar om ägg- eller spermadonation? Vet de inte hos vem av er felet ligger?
Stor kram till er! Sörj först - res er sen! Men det behöver ni inte göra nu. Ta ett steg i taget!
Nu har dom ringt av 16 ägg så var 10 stycken mogna men bara 4 blev befruktade.. känns lite konstigt att det alltid är 4 som blir befruktade..