• ttcmommy

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej,
    Har är lite om mig.

Har försökt med  3 misslyckades insemination.
    mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.

Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
    Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.

• Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-
  • Life02
    Längtan1988 skrev 2017-02-14 15:37:19 följande:

Hej!

Är de någon av er som gjort FET? Jag var ju överstimulerad så vi fick vänta till mars. Om 2 veckor ska jag har mens och då ska vi höra av oss till RMC. Inför återföringen senast (den som inte blev av) skulle jag ta Lutinus 3ggr/dag de stod inget om de nu. Varför skulle de inte behövas nu? Någon som har erfarenhet av detta?

Ha en fin hjärtedag!

Också nyfiken på det! Ca en månad till FET för oss. RMC sätter inte in 2 ägg väl?
  • Längtan1988
    Life02 skrev 2017-02-14 20:36:29 följande:

Också nyfiken på det! Ca en månad till FET för oss. RMC sätter inte in 2 ägg väl?

Då blir de nog insättning samtidigt för oss. Läkaren sa till oss att dom bara sätter in ett ägg iallafall första gången. Sen kunde man diskuterar den saken sa han. Då ska du också ringa in första mensdagen? Vi fick hem papper idag och skulle skriva under på att de var okej att rinna upp. De jag reagerade på var att de står i plural i brevet, att äggen ska tinnas upp. Man tinnar väl bara ett om man ska sätta in ett? Blir lite förvirrad av all info!
  • anina

Hej. 

Det har varit tyst här ett tag. Hur är det med alla?

• Längtan1988
    Life02 skrev 2017-03-28 21:59:18 följande:

Nej inte mycket aktivitet här

Vi har gjort FET idag... 5 dagars

Hej!

Vi gjorde FET den 27/3 också med ett 5/6 dagars. Har du gjort i ostimuletad cykel? De gjorde jag.
  • FiaLisa81

Hej på er.

Jag och min sambo (tjej) försöker skaffa barn. O ju längre in i processen vi kommer desto jobbigare är det, för längtan efter barn blir starkare i takt med processen.

Vi har gjort 4 inseminationer på RMC Malmö. Ingen av dem lyckades, varför vet ingen. Denna sista gång är konstig då jag ännu inte fått mens, trots negativt graviditetstest. Skulle ha fått mens för 2 veckor sen om man utgår från att ägglossning skedde i samband med inseminationen. O det utgår dom från. Tog Ovitrelle dagen innan o hade en follikel på typ 18mm. Nån som vet varför det blev såhär? Den enda förklaringen jag fick när jag ringde dit var typ "hormoner eller slemhinnan". Att det är därför mensen inte kommit än. Jag skulle avvakta 3 v till. Suck.

Nästa steg för oss blir iallafall IVF. Som jag förstår så får vi (som behöver donerad sperma pga tjejpar) ett IVF-försök av landstinget. Stämmer det?

Såg att "Regnbågsdröm" skrev om att hon gjort flera o betalat. Får man göra det? Isåfall blir ingen gladare än jag! Då släpper ju lite av pressen på det 1a försöket.

Jag är så rädd för att det inte ska fungera.. Vet inte vad vi gör då. Lägger oss under en filt o aldrig kliver upp? Fler inseminationer, fast privata? IVF i Danmark?

All lycka o heder till er som är inne i IVF karusellen redan!

Mvh Anna

• FiaLisa81
    Regnbågsdröm skrev 2016-12-29 18:30:33 följande:
    Så första gången blev det ingen ET, men andra gången en blasto? Ja det bevisar då verkligen att alla gånger är unika. Hur många befruktade har ni haft varje gång?
    Nej frysen har jag helt räknat bort. Har alltid haft tre befruktade ägg, men olika antal ut. Har dålig kvalitet, så även om jag fått 12 ägg ut så har få varit mogna eller bra. Första gången dog alla tre innan insättning. Men har ruvat tre gånger, men aldrig blivit gravid. Får alltid tillbaka tvådagars.
    Går också på RMC i Malmö. Vi är samkönade, så därför vi går kvar där även fast våra tre "gratisförsök" är klara. Är bara universitetssjukhusen som utför IVF om man ska ha donerade spermier, vilket vi ju har.
    Har bara förändrat behandlingen från första försöket. Började med gonal-f. Sedan har jag kört menopur hela tiden. Maxdos från dag ett. Plus långt protokoll med synarela. Men verkar som att vi ska köra lutinus nu istället för Crinone. Verkar som att RMC kanske bara bytt läkemedel? Kör ni också det? Kram och all lycka!
    Vad menar du med 3 gratisförsök? Får man fler än 1 IVF? Och kan man göra flera sen fast betala själv till RMC? Hur är det med Inseminationer, vet du det? Kan man betala för flera såna också?
  • Regnbågsdröm
    FiaLisa81 skrev 2017-04-03 15:53:36 följande:
    Vad menar du med 3 gratisförsök? Får man fler än 1 IVF? Och kan man göra flera sen fast betala själv till RMC? Hur är det med Inseminationer, vet du det? Kan man betala för flera såna också?
    Inom landstinget har varje par tre gratisförsök (såvida man inte har barn sedan tidigare eller är över en viss ålder)
    Efter de tre försöken tror jag att de som inte är samkönade hänvisas vidare till privata kliniker. Samkönade som behöver göra ivf kan dock bara få hjälp via landstinget. I de fallen får man fortsätta på RMC men mot betalning. Mellan 30-45000 per försök (priserna ändras lite ibland)
    Insemination har jag inte koll på hur det funkar med.
  • Regnbågsdröm

FiaLisa. Såg nu att ni gjort inseminationer innan. Då har ni i så fall inte tre ivf-försök också. Vi var tvungna att gå direkt på ivf. Därför fick vi tre försök. Sedan gjorde vi två som vi betalade för.
    Blev tvungna att ge upp med mig så ska så småningom testa med sambon istället. Hoppas på insemination då. Men då får vi ju betala oavsett vad det blir, eftersom vi förbrukat våra försök som par.

• Längtan1988
    Regnbågsdröm skrev 2017-04-03 22:26:58 följande:

Inom landstinget har varje par tre gratisförsök (såvida man inte har barn sedan tidigare eller är över en viss ålder)

Efter de tre försöken tror jag att de som inte är samkönade hänvisas vidare till privata kliniker. Samkönade som behöver göra ivf kan dock bara få hjälp via landstinget. I de fallen får man fortsätta på RMC men mot betalning. Mellan 30-45000 per försök (priserna ändras lite ibland)

Insemination har jag inte koll på hur det funkar med.

Vad räknas som ett försök?. Jag och min kille har gjort ett äggplock och de blev frysen. Gjorde ett FET som blev mens idag. Är de tre äggplock som är tre gånger?
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-