• ttcmommy

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej,
    Har är lite om mig.

Har försökt med  3 misslyckades insemination.
    mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.

Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
    Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.

• Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-
  • Regnbågsdröm
    believe 88 skrev 2017-01-19 15:25:18 följande:

Nu har dom ringt av 16 ägg så var 10 stycken mogna men bara 4 blev befruktade.. känns lite konstigt att det alltid är 4 som blir befruktade..

Jag hade tre varje gång utom vårt sista då det var två. Och vi har gjort fem försök. Olika antal ut hela tiden, men samma befruktning. Så det är som jag brukar säga - det där antalet ut har noll betydelse.
  • Pdl

Hej! Heja alla här inne! <3
    Vi är på väg in i karusellen. Hur långt innan ert första besök på RMC fick ni kallelsebrevet?

• Längtan1988
    Pdl skrev 2017-01-19 21:24:45 följande:

Hej! Heja alla här inne! <3

Vi är på väg in i karusellen. Hur långt innan ert första besök på RMC fick ni kallelsebrevet?

Hej! Vi fick besked på telefon ca 2 veckor innan.
  • Life02
    Längtan1988 skrev 2017-01-20 08:27:01 följande:
    Hej! Vi fick besked på telefon ca 2 veckor innan.
    Tror ca 3 veckor innan via brev!
  • Niaa

Så har man idag fått brev från rmc att inget av äggen som odlades vidare var i tillräckligt bra kvalité för att frysas. Ruvardag 3 idag och tiden går så långsamt.

• believe 88

Labbet ringde innan och meddelade att dom var tvungna att flytta fram återföreningen då den var lite långsam i utvecklingen och dom tre andra inte delade sig som dom skulle. Så imorgon får vi ringa och se..

• Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-20 13:30:10 följande:

Labbet ringde innan och meddelade att dom var tvungna att flytta fram återföreningen då den var lite långsam i utvecklingen och dom tre andra inte delade sig som dom skulle. Så imorgon får vi ringa och se..

Denna väntan alltså... tänker på dig och hoppas att allt ser fint ut imorgon! Kram!
  • believe 88
    Niaa skrev 2017-01-20 14:18:12 följande:

Denna väntan alltså... tänker på dig och hoppas att allt ser fint ut imorgon! Kram!

Tyvärr så slutade vår resa här för denna gången..

Tog väldigt hårt på oss just nu.

Följer gärna er fortfarande men inte lika aktiv..

Önskar er alla lycka till...
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-21 11:25:49 följande:

Tyvärr så slutade vår resa här för denna gången..

Tog väldigt hårt på oss just nu.

Följer gärna er fortfarande men inte lika aktiv..

Önskar er alla lycka till...

Amen.. finner inga ord vännen. Så otroligt tungt!! :(

Hoppas att detta blir sista gången för oss men är inte så optimistisk just nu. Vi kanske hörs igen fast i den privata vården istället framöver.. kram på dig <3
  • Längtan1988

Hej

Har haft äggplock idag och det gick bra. Känner mig lite snurrig och trött nu. Hur långt efteråt kände ni av de? Är på gränsen till överstimulerad. Nu ska jag dricka mycket vatten och äta salt.

Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-