• ttcmommy

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej,
    Har är lite om mig.

Har försökt med  3 misslyckades insemination.
    mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.

Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
    Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.

• Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-
  • Regnbågsdröm
    AnnaSKY skrev 2017-05-22 19:54:04 följande:

Måste vara många som ska göra IVF på RMC nu. Först har vi fått vänta 3 månader på parmottagningen (som ägde rum i april) och nu ska vi vänta ytterligare 3 månader för att komma på IVF-samtal (vad det nu är?). Min nära vän gjorde IVF på RMC för exakt ett år sedan och då var det inte några sådana här väntetider. Blir så less...  och snart håller de väl sommarstängt. Hade varit så skönt att ha ett datum när allt ska sätta igång så att man har något att förvänta sig åtminstone...

Sorry för att jag sprider negativ anda med det här inlägget men jag är så trött på att inte få en direkt plan från RMC. Det är mest en kö än så länge...

.. och efter sommaren är det alltid kö igen, med tanke på att det varit stängt.
    Men ni blir bara nekade start högst tre gånger när no väl fått godkänt att börja
  • anina
    Längtan1988 skrev 2017-08-30 18:53:28 följande:

Hej! Hur har de gått för er alla?

Själv är jag inne på ivf nr 2 just nu.

Hej. 

Här går det skit. Efter mitt försök i februari så försvann mensen. Den kom tillbaka under sommaren så vi ville göra ett försök i augusti efter semestern. Men då berättar de att vi inte får försöka på 6 månader eftersom jag har varit i Afrika och jobbat i sommar. Tydligen finns det risk för zika-virus där. Så det är ju förstås bra att inte riskera det, men jag önskar jag hade vetat det innan. Det blev en smäll som tryckte ner mig. Så det innebär 1 helt år mellan försöken, 2,5 år sen vi började försöka.

Och förhållandet har sakta blivit sämre och sämre, så jag vet inte om det håller. Började parterapi igår.
    Tänk, för 2 år sedan trodde man att man skulle sitta här med en typ 1-åring och ha det bra, så blev det inte riktigt. Men nu ska jag inte klaga mer, det löser sig.

Hoppas verkligen detta försöket funkar för er nu, det är ni värda. =)
    kram
  • XAHHA92

Hej alla!

Ser att det skrevs senast i september men känner att jag gör ett försök ändå!

Jag och min sambo har nu aktivt försökt få barn i 18 månader utan resultat. Går just nu under utredning. Har fått lämna blodprov - visade normalt, spermaproverna - visade normalt. Ska göra en spolning av äggledarna i december. Det lutar åt att vi blir ställda i kö till ivf efter detta, jag undrar hur lång väntetid det är till ivf RMC i Malmö?

Min utredning sker i Helsingborg och den är extremt utdragen..... Ansökte om utredning i maj & i december blir sista undersökningen, alltså 7, SJU!!!! månader för att göra enbart utredningen. Vet inte om jag orkar gå genom en sån här väntan igen.

Förlåt för långt inlägg, frågan var ju egentligen väldigt enkel och kort. Väntetiden till IVF RMC Malmö?

Försöker med första sen maj -16
  • Längtan1988
    XAHHA92 skrev 2017-10-25 01:42:09 följande:

Hej alla!

Jag och min sambo har nu aktivt försökt få barn i 18 månader utan resultat. Går just nu under utredning. Har fått lämna blodprov - visade normalt, spermaproverna - visade normalt. Ska göra en spolning av äggledarna i december. Det lutar åt att vi blir ställda i kö till ivf efter detta, jag undrar hur lång väntetid det är till ivf RMC i Malmö?

Min utredning sker i Helsingborg och den är extremt utdragen..... Ansökte om utredning i maj & i december blir sista undersökningen, alltså 7, SJU!!!! månader för att göra enbart utredningen. Vet inte om jag orkar gå genom en sån här väntan igen.

Förlåt för långt inlägg, frågan var ju egentligen väldigt enkel och kort. Väntetiden till IVF RMC Malmö?

Hej!

Vi fick vår första tid till besök i okt förra året och i januari fick vi börja med sprutor.
  • XAHHA92
    Längtan1988 skrev 2017-10-25 15:26:15 följande:

Hej!

Vi fick vår första tid till besök i okt förra året och i januari fick vi börja med sprutor.

Då är det ändå inom 3-4 månader, lugnar mina nerver lite.. Du skrev här i augusti att det var ivf nr 2, får man fråga hur det går för dig?
    Försöker med första sen maj -16
  • Ellifant

För oss tog det lite mer än 3 månader innan vi blev kallade på samtal! Rmc i Malmö har ett system där de tar in 40par i veckan för att starta behandling! Och man kan bli nekad 3 gånger och då får man förtid till att börja. Så det kan tyvärr ta 6 månader innan ni startar er först behandling. Jag blev nekad att starta på oktober mensen och håller tummarna att få börja i november! Vet hur tufft det är att vänta :( så var på dom att sätts upp er i kön! Lycka till <3

• anina
    XAHHA92 skrev 2017-10-25 01:42:09 följande:

Hej alla!

Hej.

Vi blev klara med vår utredning i September förra året och i December hade vi vårt första möte på RMC. Sedan satte vi igång med behandling i Januari, så det gick ganska fort. Sen skiljer det sig ju förstås.
    Lycka till. =) 
  • Längtan1988
    XAHHA92 skrev 2017-10-25 15:30:24 följande:

Då är det ändå inom 3-4 månader, lugnar mina nerver lite.. Du skrev här i augusti att det var ivf nr 2, får man fråga hur det går för dig?

De blev tyvärr misslyckat igen. Väntar på en ny FET, har 3 ägg i frysen så hoppas de går vägen denna gången. De är så krävande, både fysiskt och psykiskt.
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-