• ttcmommy

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej,
    Har är lite om mig.

Har försökt med  3 misslyckades insemination.
    mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.

Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
    Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.

• Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-16 18:50:08 följande:

Äggplock på onsdag..

Såg det bra ut på ultraljudet? Inga tendenser till överstimulering?
  • Niaa
    Wilja87 skrev 2017-01-16 15:26:15 följande:

Åh håller mina tummar för dig!!

Ja asså väntan är det jobbigaste!

Nej dom har inte sagt något mer än att jag blir kontaktad moron mellan 15-16 så får jag berättat hur många ägg som blev befruktade och hur många av dom som har en fin celldelning och att jag får då veta när och om det blir ett ET. Blir det et sker det på dag 2, 3 eller 5 beroende på hur celldelningen ser ut?

Håller tummarna lite extra för er mellan 15 och 16 då!

Det verkar vara väldigt olika när det blir ET. Jag har inte haft så jättemånga ägg om man jämför med många andra på familjeliv men våra har dom alltid velat odla till blactocyster innan ET. Men i regel har jag fattat det som att det beror på antal ägg och sedan hur celldelningen ser ut men det verkar nästan vara vanligare med ET på dag 2 eller 3 om man läser runt härinne.
  • believe 88
    Niaa skrev 2017-01-17 07:38:00 följande:

Såg det bra ut på ultraljudet? Inga tendenser till överstimulering?

Det såg nog bara ut dom var stora och risken för överstimmulering finns denna gången oxå.. läkaren jag hade igår frågade han hela tiden om jag verkligen mådde bra..
  • anina
    believe 88 skrev 2017-01-16 18:50:08 följande:

Äggplock på onsdag..

Lycka till. =) jag ska dit kl 10 och ta blodprov. Vi kanske ses. =)
  • Life02

Imorgon ska vi dit på VUL. Gonal-F sedan i fredags. Lite nervös är man allt!!

• Wilja87
    believe 88 skrev 2017-01-17 08:45:51 följande:
    Det såg nog bara ut dom var stora och risken för överstimmulering finns denna gången oxå.. läkaren jag hade igår frågade han hela tiden om jag verkligen mådde bra..

AH ! =) Fick precis samtal från RMC. Av mina 11 ägg så var 7 mogna. Alla 7 blev befruktade. Har fått bokad insättning på torsdag kl 13.30!

Hoppas nu alla eller ialla fall en får en bra celldelning så inte allt måste slängas som förra gången. Får veta imorgon om det är så att de har dålig celldelning..

• Niaa

Okej.. hoppas verkligen du slipper :/

Och lycka till imorgon!
  • Niaa
    Wilja87 skrev 2017-01-17 15:55:16 följande:

AH ! =) Fick precis samtal från RMC. Av mina 11 ägg så var 7 mogna. Alla 7 blev befruktade. Har fått bokad insättning på torsdag kl 13.30!

Hoppas nu alla eller ialla fall en får en bra celldelning så inte allt måste slängas som förra gången. Får veta imorgon om det är så att de har dålig celldelning..

Låter ju jättepositivt!! Ja man får lita på att dom har koll på äggen, men det tror jag att dom har. Embryologen att verkar jättebra i Malmö tycker jag:)
  • Wilja87
    Åh hoppas det blir bra och du slipper krångel. <3
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-