• ttcmommy

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej,
    Har är lite om mig.

Har försökt med  3 misslyckades insemination.
    mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.

Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
    Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.

• Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-
  • Regnbågsdröm
    Life02 skrev 2017-01-24 12:50:13 följande:
    Härliga nyheter!! Då sätter de tillbaka dag 5?
    Vilket är egentligen vanligast?
    Dag 2 är vanligast. Det är de som har många ägg med bra kvalitet som de kan odla vidare för att se vilket som är bäst. Det är det enda syftet med att långtidsodla - att man låter de som är sämre falla bort och ser vilket/vilka som blir kvar och alltså har bäst chans att bli något. Men det är alltså inte så att ett dag 5 ägg behöver vara bättre än ett dag 2 ägg. Det är bara i förhållande till de äggen man jämfört dem med, så att säga.
  • anina
    Första ultraljudet klart. =) 
    På högersidan hade jag 5 äggblåsor, 2 på 10 mm och 3 mindre.
    På vänstersidan hade jag 13 äggblåsor, så jag är lite överstimulerad sa hon. 1 var 15 mm, 1 på 13 och 1 på 12, och så nedåt. 
    Hon hittade även en muskelknuta på livmodern men det var inget som behövde åtgärdas sa hon.
  • Life02
    anina skrev 2017-01-25 10:13:43 följande:

Första ultraljudet klart. =) 
    På högersidan hade jag 5 äggblåsor, 2 på 10 mm och 3 mindre.
    På vänstersidan hade jag 13 äggblåsor, så jag är lite överstimulerad sa hon. 1 var 15 mm, 1 på 13 och 1 på 12, och så nedåt. 
    Hon hittade även en muskelknuta på livmodern men det var inget som behövde åtgärdas sa hon.

Kan undra om vi var i väntrummet samtidigt då lycka till på den fortsatta resan. Gör de UL igen snart då?

Jag har precis gjort äggplock. 12 ägg fick man ut. Personalen är verkligen super gulliga och jag kände mig så omhändertagen. Absolut att det gjorde ont men med hjälp av fikan nu efteråt glömmer man snabbt!!
  • anina
    Life02 skrev 2017-01-25 11:51:33 följande:
    Kan undra om vi var i väntrummet samtidigt då lycka till på den fortsatta resan. Gör de UL igen snart då?

Jag har precis gjort äggplock. 12 ägg fick man ut. Personalen är verkligen super gulliga och jag kände mig så omhändertagen. Absolut att det gjorde ont men med hjälp av fikan nu efteråt glömmer man snabbt!!
    Jag fick göra mitt VUL på hemort idag. =) Så det gjordes i Karlskrona. 
    Imorgon blir det ner till Malmö. 
    Vad skönt att ha det över. =) Gör det så ont så man knappt klarar det? Skönt med personal som tar hand om en iaf, det underlättar lite.
  • Regnbågsdröm
    anina skrev 2017-01-25 13:14:53 följande:
    Jag fick göra mitt VUL på hemort idag. =) Så det gjordes i Karlskrona. 
    Imorgon blir det ner till Malmö. 
    Vad skönt att ha det över. =) Gör det så ont så man knappt klarar det? Skönt med personal som tar hand om en iaf, det underlättar lite.
    Går inte att jämföra plock. Vi har alla olika smärtgräns. Har insett att mina lugnande ord inte funkat förut i alla fall. Jag har gjort fem plock och tycker verkligen inte att det gör ont. Du får ju bedövning. Men en tjej som jag pratade med tyckte det var det värsta hon varit med om. Vet inte hur hon tänkt att hon ska klämma ut en unge i framtiden riktigt, men det brukar ju alltid ordna sig Det gör inte ont! Be om mer morfin om du behöver! Jag gjorde det en gång när det kändes lite
  • anina
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-25 13:42:59 följande:
    Går inte att jämföra plock. Vi har alla olika smärtgräns. Har insett att mina lugnande ord inte funkat förut i alla fall. Jag har gjort fem plock och tycker verkligen inte att det gör ont. Du får ju bedövning. Men en tjej som jag pratade med tyckte det var det värsta hon varit med om. Vet inte hur hon tänkt att hon ska klämma ut en unge i framtiden riktigt, men det brukar ju alltid ordna sig Det gör inte ont! Be om mer morfin om du behöver! Jag gjorde det en gång när det kändes lite
    Tack. =) Jag tyckte spolningen av ägglederna var fruktansvärt, så därför är jag lite orolig.
    Du gjorde det lite bättre. =)
  • Regnbågsdröm
    anina skrev 2017-01-25 13:53:16 följande:
    Tack. =) Jag tyckte spolningen av ägglederna var fruktansvärt, så därför är jag lite orolig.
    Du gjorde det lite bättre. =)
    Spolningen får du ingen bedömning för. Tänk så.
    Jag tyckte visserligen inte att den heller gjorde ont, förutom när se "spände fast" någon grej innan de började spola. Det var ju inte superskönt kanske, men bara att bita ihop. Spolningen tyckte jag inte kändes något. Men jag jag väl en helt annan smärtgräns än folk antar jag. Synd att man aldrig kommer få föda barn då
  • anina
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-25 14:06:24 följande:
    Spolningen får du ingen bedömning för. Tänk så.
    Jag tyckte visserligen inte att den heller gjorde ont, förutom när se "spände fast" någon grej innan de började spola. Det var ju inte superskönt kanske, men bara att bita ihop. Spolningen tyckte jag inte kändes något. Men jag jag väl en helt annan smärtgräns än folk antar jag. Synd att man aldrig kommer få föda barn då
    Jag skrev som en stucken gris. Skrattande Jag är väl kanske nåt mellanting i smärtgräns. Har en kompis som tycker cellprovet gör hemskt ont.

Finns det inga fler chanser för dig? Finns det nåt annat land som har andra erfarenheter? Har läst att många åker till Aten. Tänker på dig. Kram Hjärta
  • Regnbågsdröm
    anina skrev 2017-01-25 14:22:40 följande:
    Jag skrev som en stucken gris. Skrattande Jag är väl kanske nåt mellanting i smärtgräns. Har en kompis som tycker cellprovet gör hemskt ont.

Finns det inga fler chanser för dig? Finns det nåt annat land som har andra erfarenheter? Har läst att många åker till Aten. Tänker på dig. Kram Hjärta
    Hahaha, cellprovet?! Ursäkta att jag skrattar åt din vän, men då har man väldigt konstig smärtgräns. Haha!

Nej. Tyvärr finns inga chanser för mig. Eller alltså. Vi skulle kunna åka till Island och göra embryoadoption. Mina ägg är av för dålig kvalitet, så de går tyvärr inte att använda. Och i och med att vi behöver göra spermadonation också, så finns det liksom i princip inga alternativ för oss. Men vi ska gå över till att försöka med min sambo istället. Förhoppningsvis kan hon bli gravid via insemination bara.
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-