• ttcmommy

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej,
    Har är lite om mig.

Har försökt med  3 misslyckades insemination.
    mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.

Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
    Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.

• Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-
  • FiaLisa81
    Regnbågsdröm skrev 2017-04-03 22:26:58 följande:
    Inom landstinget har varje par tre gratisförsök (såvida man inte har barn sedan tidigare eller är över en viss ålder)
    Efter de tre försöken tror jag att de som inte är samkönade hänvisas vidare till privata kliniker. Samkönade som behöver göra ivf kan dock bara få hjälp via landstinget. I de fallen får man fortsätta på RMC men mot betalning. Mellan 30-45000 per försök (priserna ändras lite ibland)
    Insemination har jag inte koll på hur det funkar med.
    Så om vi inte lyckas med vår landstingsfinansierade IVF kan vi få möjligheten att fortsätta att göra IVF på RMC, fast betala för själva? Om det stämmer blir jag lite mindre stressad o orolig. Tack för att du tar dig tid att svara! Kram
  • Regnbågsdröm
    Längtan1988 skrev 2017-04-04 06:52:11 följande:
    Vad räknas som ett försök?. Jag och min kille har gjort ett äggplock och de blev frysen. Gjorde ett FET som blev mens idag. Är de tre äggplock som är tre gånger?
    Tre äggplock är tre gånger ja. Oavsett om det går till insättning eller inte.
  • Regnbågsdröm
    FiaLisa81 skrev 2017-04-04 21:28:34 följande:
    Så om vi inte lyckas med vår landstingsfinansierade IVF kan vi få möjligheten att fortsätta att göra IVF på RMC, fast betala för själva? Om det stämmer blir jag lite mindre stressad o orolig. Tack för att du tar dig tid att svara! Kram
    Precis, så är det. Så oroa dig inte. Hjälp finns att få mot betalning så länge inte läkarna dömer ut er. Så visst kan ni göra fler försök efter att de "betalda" är förbrukade. Stor kram!
    Är ju lite annorlunda för oss samkönade då ivf inte går att göra på privata kliniker. Men via landstinget kan du göra även om du måste betala.
  • Längtan1988
    Regnbågsdröm skrev 2017-04-05 06:07:53 följande:

Tre äggplock är tre gånger ja. Oavsett om det går till insättning eller inte.

Tack för svaret. Har två ägg i frysen från första försöket så än så länge är vi på försök nr 1 då.
  • Regnbågsdröm
    Längtan1988 skrev 2017-04-05 09:18:07 följande:
    Tack för svaret. Har två ägg i frysen från första försöket så än så länge är vi på försök nr 1 då.
    Precis. Så är det.
    Lycka till!
  • FiaLisa81
    Regnbågsdröm skrev 2017-04-05 06:09:46 följande:
    Precis, så är det. Så oroa dig inte. Hjälp finns att få mot betalning så länge inte läkarna dömer ut er. Så visst kan ni göra fler försök efter att de "betalda" är förbrukade. Stor kram!
    Är ju lite annorlunda för oss samkönade då ivf inte går att göra på privata kliniker. Men via landstinget kan du göra även om du måste betala.
    Thank goood!! O tack så mycket för att du tog dig tid att svara! KRAM!!! Känns så skönt att prata med nån i liknande situation! O du verkar veta mycket!
  • Regnbågsdröm
    FiaLisa81 skrev 2017-04-06 16:18:11 följande:
    Thank goood!! O tack så mycket för att du tog dig tid att svara! KRAM!!! Känns så skönt att prata med nån i liknande situation! O du verkar veta mycket!
    Så lite så <3
    Jo, vet väl tyvärr en del med tanke på att jag gjort fem ivf
  • FiaLisa81
    Regnbågsdröm skrev 2017-04-06 22:26:20 följande:
    Så lite så <3
    Jo, vet väl tyvärr en del med tanke på att jag gjort fem ivf
    Hur kommer det sig att dina IVF:er inte fungerade? Finns det inget mer man kan göra? Testa insemination (privat)?
  • Regnbågsdröm
    FiaLisa81 skrev 2017-04-07 18:42:08 följande:
    Hur kommer det sig att dina IVF:er inte fungerade? Finns det inget mer man kan göra? Testa insemination (privat)?
    Jag har få ägg och dålig äggkvalitet. Jag är 30 år, men min kropp är som över 40 säger läkarna. Insemination kan jag inte göra, då läkarna sa direkt att det inte kommer gå med tanke på den äggproduktion jag har. Har tagit maxdos i maxdagar för att få äggen att växa. Av fem försök har jag fått insättning bara tre gånger. De andra två dör äggen redan innan dag två. Läkarna sa efter fjärde försöket att chanserna i princip är minimala, men att de kan hjälpa oss en gång till men att de sen måste ge upp. Så.. finns inget mer att göra. Femte försöket gick inte ens till ET. Så nej, det finns inga fler sätt för mig. Hade vi fått göra äggdonation (alltså då embryoadoption i vårt fall) i Sverige så hade vi gjort det. Men nu har vi insett att vi gjort vad vi kan för att jag ska bli gravid. Så nu får jag bearbeta sen sorgen och istället hoppas på att min sambo inte har samma problem <3
  • AnnaSKY

Måste vara många som ska göra IVF på RMC nu. Först har vi fått vänta 3 månader på parmottagningen (som ägde rum i april) och nu ska vi vänta ytterligare 3 månader för att komma på IVF-samtal (vad det nu är?). Min nära vän gjorde IVF på RMC för exakt ett år sedan och då var det inte några sådana här väntetider. Blir så less...  och snart håller de väl sommarstängt. Hade varit så skönt att ha ett datum när allt ska sätta igång så att man har något att förvänta sig åtminstone...

Sorry för att jag sprider negativ anda med det här inlägget men jag är så trött på att inte få en direkt plan från RMC. Det är mest en kö än så länge...

Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-