• ttcmommy

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej,
    Har är lite om mig.

Har försökt med  3 misslyckades insemination.
    mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.

Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
    Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.

• Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-
  • Niaa
    believe 88 skrev 2016-12-29 12:47:37 följande:

Ååå så roligt att höra att du får börja med sprutorna fast inte blödningen har kommit.. håller alla tummar och tår att denna gången ska gå bra för er..

Tack vännen, jag hoppas så för oss alla. Framförallt er som fått pendla mellan hopp och förtvivlan några gånger nu <3
  • Niaa
    Regnbågsdröm skrev 2016-12-29 15:25:12 följande:

Skönt att det ordnade sig med nedregleringen. Och bra att du frågade om två. Ger det dig inte större chanser utan snarare finns större risk för komplikationer för dig, då är det ju inte värt det. Men kan det öka chanserna så. Som sagt, jag hoppas vi får två den här gången. Men huvudsaken är ju att det lyckas. Såklart. Det ska det fan göra för oss båda nu!

Har du också dålig äggkvalitet? Hur många behandlingar hade ni gjort? Kram och lycka till!

Verkligen! Håller med dig helt. Jag litar på E, tycker han är en fantastisk läkare och har ett väldigt fint och kompetent bemötande. Han verkar veta vad han pratar om :) han sa ungefär som du att två fina embryo inte nödvändigtvis behöver öka chanserna men har man däremot två halvbra embryo så är det all idé att försöka. Men jag hoppas ändå lite på två nu när man ställt in sig lite på det. Vid nästa vul skulle dom mäta livmoderhalsen för att se hur mycket som finns kvar. Har man inte avlägsnat all för stor del så kanske vi kan få två ändå om det skulle bli aktuellt med två halvbra ägg.

Detta blir vårt tredje försök. Har fått ET med blactis första gången men det fäste inte. Försök nummer två gav dålig skörd och då visade sig också att sambon hade kassa spermier. Ca 2.5 miljoner mot första gången när han hade runt 50 har jag för mig att dom sa. Ingen förklaring på varför men denna gången blir det menopur istället för purugon samt icsi ifall spermierna är få igen. Inga till frysen någon gång men har förstått att det är få förunnat...

Var går ni nu någonstans? Har dom gjort någon förändring i er behandling mot föregående gånger?

Ja, jag håller verkligen tummarna för er också. Någon gång kommer det gå! Kram på dig!
  • Regnbågsdröm
    Niaa skrev 2016-12-29 17:43:38 följande:
    Verkligen! Håller med dig helt. Jag litar på E, tycker han är en fantastisk läkare och har ett väldigt fint och kompetent bemötande. Han verkar veta vad han pratar om :) han sa ungefär som du att två fina embryo inte nödvändigtvis behöver öka chanserna men har man däremot två halvbra embryo så är det all idé att försöka. Men jag hoppas ändå lite på två nu när man ställt in sig lite på det. Vid nästa vul skulle dom mäta livmoderhalsen för att se hur mycket som finns kvar. Har man inte avlägsnat all för stor del så kanske vi kan få två ändå om det skulle bli aktuellt med två halvbra ägg.

Detta blir vårt tredje försök. Har fått ET med blactis första gången men det fäste inte. Försök nummer två gav dålig skörd och då visade sig också att sambon hade kassa spermier. Ca 2.5 miljoner mot första gången när han hade runt 50 har jag för mig att dom sa. Ingen förklaring på varför men denna gången blir det menopur istället för purugon samt icsi ifall spermierna är få igen. Inga till frysen någon gång men har förstått att det är få förunnat...

Var går ni nu någonstans? Har dom gjort någon förändring i er behandling mot föregående gånger?

Ja, jag håller verkligen tummarna för er också. Någon gång kommer det gå! Kram på dig!
    Så första gången blev det ingen ET, men andra gången en blasto? Ja det bevisar då verkligen att alla gånger är unika. Hur många befruktade har ni haft varje gång?
    Nej frysen har jag helt räknat bort. Har alltid haft tre befruktade ägg, men olika antal ut. Har dålig kvalitet, så även om jag fått 12 ägg ut så har få varit mogna eller bra. Första gången dog alla tre innan insättning. Men har ruvat tre gånger, men aldrig blivit gravid. Får alltid tillbaka tvådagars.
    Går också på RMC i Malmö. Vi är samkönade, så därför vi går kvar där även fast våra tre "gratisförsök" är klara. Är bara universitetssjukhusen som utför IVF om man ska ha donerade spermier, vilket vi ju har.
    Har bara förändrat behandlingen från första försöket. Började med gonal-f. Sedan har jag kört menopur hela tiden. Maxdos från dag ett. Plus långt protokoll med synarela. Men verkar som att vi ska köra lutinus nu istället för Crinone. Verkar som att RMC kanske bara bytt läkemedel? Kör ni också det? Kram och all lycka!
  • believe 88
    Niaa skrev 2016-12-29 17:30:24 följande:

Tack vännen, jag hoppas så för oss alla. Framförallt er som fått pendla mellan hopp och förtvivlan några gånger nu <3

Niaa hur går det för er?
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-03 06:42:42 följande:

Niaa hur går det för er?

Det rullar på bra här, VUL på torsdag :)

Hur går det för er? Fått klartecken att börja?
  • believe 88
    Niaa skrev 2017-01-03 08:28:50 följande:

Det rullar på bra här, VUL på torsdag :)

Hur går det för er? Fått klartecken att börja?

Ok va kul.. hoppas att det har hänt lite då...

Nästa inte ännu måste invänta mensen först.. sen får vi se
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-03 09:55:16 följande:

Ok va kul.. hoppas att det har hänt lite då...

Nästa inte ännu måste invänta mensen först.. sen får vi se

Den skulle komma när som väl? :)

Har du koll på om dom gör vul på söndagar eller om det är helt stängt då? Tidigare har jag haft sånt flyt att jag har gjort vul 1 på onsdagen och vul 2 på lördagen. Därför hoppas jag lite på söndagen och inte måndag..
  • believe 88
    Niaa skrev 2017-01-03 10:22:09 följande:

Den skulle komma när som väl? :)

Har du koll på om dom gör vul på söndagar eller om det är helt stängt då? Tidigare har jag haft sånt flyt att jag har gjort vul 1 på onsdagen och vul 2 på lördagen. Därför hoppas jag lite på söndagen och inte måndag..

Jo till helgen ska den komma. Men man vet ju inte riktigt längre när den kommer.

Jag tror inte att dom har öppet på söndagar jag har alltid fått gjort VUL på torsdagar och måndagar..
  • Regnbågsdröm

Niaa. De kan öppna på söndagar. Behöver de göra VUL då så fixar dem det. Jag har haft insättning på en söndag. Sedan tror jag inte att de brukar ha öppet egentligen, men ibland "måste" de ju. Så behöver de göra ett VUL på dig då så gör dem det! Lycka till!

Jag skrev lite längre till dig här ovan också som du inte svarat på, men det gör du som du vill med

• Niaa
    Regnbågsdröm skrev 2016-12-29 18:30:33 följande:

Så första gången blev det ingen ET, men andra gången en blasto? Ja det bevisar då verkligen att alla gånger är unika. Hur många befruktade har ni haft varje gång?

Nej frysen har jag helt räknat bort. Har alltid haft tre befruktade ägg, men olika antal ut. Har dålig kvalitet, så även om jag fått 12 ägg ut så har få varit mogna eller bra. Första gången dog alla tre innan insättning. Men har ruvat tre gånger, men aldrig blivit gravid. Får alltid tillbaka tvådagars.

Går också på RMC i Malmö. Vi är samkönade, så därför vi går kvar där även fast våra tre "gratisförsök" är klara. Är bara universitetssjukhusen som utför IVF om man ska ha donerade spermier, vilket vi ju har.

Har bara förändrat behandlingen från första försöket. Började med gonal-f. Sedan har jag kört menopur hela tiden. Maxdos från dag ett. Plus långt protokoll med synarela. Men verkar som att vi ska köra lutinus nu istället för Crinone. Verkar som att RMC kanske bara bytt läkemedel? Kör ni också det? Kram och all lycka!

Detta inlägget har jag missat! Inte meningen att ignorera dig :)

Första gången fick vi ut 11 ägg, 9 befruktades och läkarna var väldigt optimistiska. 4 stycken klarade sig till dag 4 sen dog dom. 1 blev blactocyst och den fick vi tillbaka men minus.

Andra gången fick vi ut 6 ägg men bara 3 befruktades. Inget av dem delade sig normalt.

Jag hoppas att vi kanske får tillbaka på dag 2 eller 3 denna gången med tanke på att det inte verkar vara många som klarar sig till blactocyster. Och det är hemskt att inte komma till ET.. känns som man inte får en ärlig chans då ens..

Ja okej då förstår jag! Var i processen är ni nu?

Vi har också fått ordinerat lutinus denna gången, innan har vi också fått crinone.
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-