IVF 2017 - Malmö RMC-
Hej,
Har är lite om mig.
Har försökt med 3 misslyckades insemination.
mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.
Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.
Hej,
Har är lite om mig.
Har försökt med 3 misslyckades insemination.
mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.
Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.
Ååå så roligt att höra att du får börja med sprutorna fast inte blödningen har kommit.. håller alla tummar och tår att denna gången ska gå bra för er..
Skönt att det ordnade sig med nedregleringen. Och bra att du frågade om två. Ger det dig inte större chanser utan snarare finns större risk för komplikationer för dig, då är det ju inte värt det. Men kan det öka chanserna så. Som sagt, jag hoppas vi får två den här gången. Men huvudsaken är ju att det lyckas. Såklart. Det ska det fan göra för oss båda nu!
Har du också dålig äggkvalitet? Hur många behandlingar hade ni gjort? Kram och lycka till!
Tack vännen, jag hoppas så för oss alla. Framförallt er som fått pendla mellan hopp och förtvivlan några gånger nu <3
Niaa hur går det för er?
Det rullar på bra här, VUL på torsdag :)
Hur går det för er? Fått klartecken att börja?
Ok va kul.. hoppas att det har hänt lite då...
Nästa inte ännu måste invänta mensen först.. sen får vi se
Den skulle komma när som väl? :)
Har du koll på om dom gör vul på söndagar eller om det är helt stängt då? Tidigare har jag haft sånt flyt att jag har gjort vul 1 på onsdagen och vul 2 på lördagen. Därför hoppas jag lite på söndagen och inte måndag..
Niaa. De kan öppna på söndagar. Behöver de göra VUL då så fixar dem det. Jag har haft insättning på en söndag. Sedan tror jag inte att de brukar ha öppet egentligen, men ibland "måste" de ju. Så behöver de göra ett VUL på dig då så gör dem det! Lycka till!
Jag skrev lite längre till dig här ovan också som du inte svarat på, men det gör du som du vill med
Så första gången blev det ingen ET, men andra gången en blasto? Ja det bevisar då verkligen att alla gånger är unika. Hur många befruktade har ni haft varje gång?
Nej frysen har jag helt räknat bort. Har alltid haft tre befruktade ägg, men olika antal ut. Har dålig kvalitet, så även om jag fått 12 ägg ut så har få varit mogna eller bra. Första gången dog alla tre innan insättning. Men har ruvat tre gånger, men aldrig blivit gravid. Får alltid tillbaka tvådagars.
Går också på RMC i Malmö. Vi är samkönade, så därför vi går kvar där även fast våra tre "gratisförsök" är klara. Är bara universitetssjukhusen som utför IVF om man ska ha donerade spermier, vilket vi ju har.
Har bara förändrat behandlingen från första försöket. Började med gonal-f. Sedan har jag kört menopur hela tiden. Maxdos från dag ett. Plus långt protokoll med synarela. Men verkar som att vi ska köra lutinus nu istället för Crinone. Verkar som att RMC kanske bara bytt läkemedel? Kör ni också det? Kram och all lycka!