IVF 2017 - Malmö RMC-
Hej,
Har är lite om mig.
Har försökt med 3 misslyckades insemination.
mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.
Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.
Hej,
Har är lite om mig.
Har försökt med 3 misslyckades insemination.
mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.
Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.
Jo till helgen ska den komma. Men man vet ju inte riktigt längre när den kommer.
Jag tror inte att dom har öppet på söndagar jag har alltid fått gjort VUL på torsdagar och måndagar..
Ingen fara. Men fint att du svarade nu
Du har verkligen haft olika alla gånger. Det kan ändå ge mig lite hopp, som sagt, för det behöver ju liksom inte betyda att jag alltid har dålig äggkvalitet vilket är mitt problem. Jag hoppas att vi båda ska lyckas nu. <3
Jag vill alltid ha ET på dag 2. Den gången de skulle ge mig på dag tre var ju första försöket. Och då hann ju alla dö. Så jag tänker likadant som du där. Samtidigt har du ju fått blastocyster, vilket ju är jättebra. Håller tummarna för er nu.
Knepigt det där med lutinus, men måste ju vara så att kliniken bara ändrat läkemedel. Men jag ska fråga dem varför.
Vi ligger lika i processen nu tror jag. Jag har första ultraljudet imorgon. Men jag får alltid spruta rätt länge innan plock, så väntar mig en vecka till nästan.
Tack! Jag hoppas du har rätt. Jag kör ju på akupunktur den här gången också, vilket jag hört mycket gott om. Plus att jag är sjukskriven helt från jobbet för att slippa stressen samtidigt. Så jag har i alla fall gjort precis allt jag kan för att öka förutsättningarna för den här gången. Men behövs verkligen ett mirakel för att det ska gå. Men sådana har ju skett förr, tänker jag
Ja. Känns som att lutinus är bättre. Vet inte varför jag tror det heller. Men Fler som tar det verkar det som i alla fall.
Tror Crinone är jobbigare rent kladdighetsmässigt? Har jag fått för mig? Eller vad har du hört skulle vara jobbigt med lutinus?
Tack! Jag hoppas du har rätt. Jag kör ju på akupunktur den här gången också, vilket jag hört mycket gott om. Plus att jag är sjukskriven helt från jobbet för att slippa stressen samtidigt. Så jag har i alla fall gjort precis allt jag kan för att öka förutsättningarna för den här gången. Men behövs verkligen ett mirakel för att det ska gå. Men sådana har ju skett förr, tänker jag
Ja. Känns som att lutinus är bättre. Vet inte varför jag tror det heller. Men Fler som tar det verkar det som i alla fall.
Tror Crinone är jobbigare rent kladdighetsmässigt? Har jag fått för mig? Eller vad har du hört skulle vara jobbigt med lutinus?
Hej. Jag hoppar också in här :)
Vi är inne på vårt andra ivf-försök på RMC. Jag kör långa protokollet och tog idag den första sprutan med Gonal-f (375 enheter). Jag ska ta ett blodprov på måndag och sedan blir det första vul på onsdag.
Är det någon som vet vad de kollar för nåt via blodprovet? (Förra gången tog de inget prov)
Jag hoppas att 2017 blir ett bra år för oss alla!! :)
Hej. Jag hoppar också in här :)
Vi är inne på vårt andra ivf-försök på RMC. Jag kör långa protokollet och tog idag den första sprutan med Gonal-f (375 enheter). Jag ska ta ett blodprov på måndag och sedan blir det första vul på onsdag.
Är det någon som vet vad de kollar för nåt via blodprovet? (Förra gången tog de inget prov)
Jag hoppas att 2017 blir ett bra år för oss alla!! :)
Jodå. Det gick som det brukar, ungefär. Så ska tillbaka på måndag igen. Brukar alltid få spruta i nästan två veckor.
Jaha okej. Vi får väl se då Jag får alltid ha trosskydd med Crinone, kommer massa kladd ju
Frågade idag om varför de bytt, men dr K är alltid så otrevlig tycker jag. Han svarade typ inte ordentligt. Sen tillslut sa han typ att "det kanske är en ekonomisk fråga" men han verkade mest irriterad på att jag frågade. Tycker frågan är helt relevant. Särskilt eftersom jag fått recept för det, men det fortfarande står Crinone på planeringen. Kan inte du också fråga när du är där? Se vad du får för svar? Vore ju intressant att veta om det bara är ekonomi eller om de typ fått veta att den är bättre eller något.
När ska du dit? Imorgon?