• ttcmommy

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej,
    Har är lite om mig.

Har försökt med  3 misslyckades insemination.
    mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.

Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
    Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.

• Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-
  • Niaa
    Kezza skrev 2017-01-14 15:36:47 följande:

Vill de att embryon ska utvecklas till blastocyster innan återföring?

Jag håller mina tummar!! :)

Ja, dom vill ju gärna det. Själv hade jag nog gärna satt in på dag 2 eller 3 men förstår ju deras tanke såklart. Nåja, ska försöka att tänka på annat fram tills dess..

Hoppas det går bra på ditt ultraljud på måndag:) sa dom vilken dag som trodde det kunde bli äggplock?
  • Niaa
    Wilja87 skrev 2017-01-15 08:31:10 följande:

Äggutplock imorgon kl 7.30! =)

Åh jättestort lycka till!!
  • Kezza

Spännande! :)

Lycka till!
  • Kezza
    Niaa skrev 2017-01-15 00:18:15 följande:

Ja, dom vill ju gärna det. Själv hade jag nog gärna satt in på dag 2 eller 3 men förstår ju deras tanke såklart. Nåja, ska försöka att tänka på annat fram tills dess..

Hoppas det går bra på ditt ultraljud på måndag:) sa dom vilken dag som trodde det kunde bli äggplock?

Tack så mycket! :)

Det gör lite ont i äggstockarna så jag hoppas att det är ett bra tecken på att äggblåsorna har växt till sig!

Läkaren har inte sagt något om äggplock. I planeringen står det vecka 3 så vi får se vad de säger imorgon.
  • Längtan1988

Jag har varit på vul idag. Fick reda på att jag har nästan för många äggblåsor, de var 15st. Dom är små så ska fortsätta med puregon och orgalutran 2 dagar till. På onsdag nytt vul och blodprov. Är de bra då så kan de bli äggplock på fredag. Läkaren pratade om att frysa ner äggen om de var överstimulrade. Någon av er som varit med om detta? Jag förstod inte riktigt vad han menade. Mycket information som snurrar i huvudet.

• anina

Hoppas det gick bra. =)
  • anina

Varför tar man orgalutran?
    Jag har bara fått Puregon utskrivet. Borde jag fråga om 
    orgalutran?

• Wilja87
    anina skrev 2017-01-16 10:29:54 följande:
    Hoppas det gick bra. =)
    Det gick bra! Fick ut 11 ägg. S imorgon mellan 15-16 får jag veta hur befruktningen gått. =)
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-