• ttcmommy

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej,
    Har är lite om mig.

Har försökt med  3 misslyckades insemination.
    mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.

Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
    Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.

• Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-
  • Niaa
    Wilja87 skrev 2017-01-16 11:15:33 följande:

Det gick bra! Fick ut 11 ägg. S imorgon mellan 15-16 får jag veta hur befruktningen gått. =)

11 ägg det är ju jättebra! Hoppas nu på många befruktade och fin kvalite på äggen! :)
  • Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-16 11:53:39 följande:
    11 ägg det är ju jättebra! Hoppas nu på många befruktade och fin kvalite på äggen! :)
    Jaa det hoppas man verkligen på! Får veta imorgon ! )

Förra gången fick jag ut 15 ägg 5 blev befruktade, men ingen fick en bra clldelning. Det vad med gonal f. Har gått på menopur nu, så hoppas kvaliteten är bättre.
  • Längtan1988
    anina skrev 2017-01-16 10:30:22 följande:

Varför tar man orgalutran?

Jag har bara fått Puregon utskrivet. Borde jag fråga om orgalutran?

Orgalutran stimulerar äggstockarna. Om jag förstått rätt så hjälper den till att göra äggblåsorna större och mogna. De finns kanske olika mediciner beroende på vad just individen behöver.
  • Wilja87
    Längtan1988 skrev 2017-01-16 12:39:40 följande:
    Orgalutran stimulerar äggstockarna. Om jag förstått rätt så hjälper den till att göra äggblåsorna större och mogna. De finns kanske olika mediciner beroende på vad just individen behöver.
    Orgalutran sprutan förhindrar kroppen från att göra en ägglossning när äggen är mogna.=)
  • Längtan1988
    Wilja87 skrev 2017-01-16 12:46:28 följande:

Orgalutran sprutan förhindrar kroppen från att göra en ägglossning när äggen är mogna.=)

Den gör nog de också :) för mina ägg är inte mogna ännu.
  • Niaa
    Wilja87 skrev 2017-01-16 12:29:12 följande:

Jaa det hoppas man verkligen på! Får veta imorgon ! )

Förra gången fick jag ut 15 ägg 5 blev befruktade, men ingen fick en bra clldelning. Det vad med gonal f. Har gått på menopur nu, så hoppas kvaliteten är bättre.

Jag hoppas också på det! För flera av oss tror jag nof att menopur är något bättre om man har haft varierande kvalite på sina ägg tidigare..

Denna väntan är helt olidlig... imorgon är det äntligen dags för ET så länge dom inte slutar dela sig under dagen.. ännu har dom iaf inte ringt!

Har dom sagt vilken dag ni får göra ET med tanke på er historik?
  • Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-16 13:51:15 följande:
    Jag hoppas också på det! För flera av oss tror jag nof att menopur är något bättre om man har haft varierande kvalite på sina ägg tidigare..

Denna väntan är helt olidlig... imorgon är det äntligen dags för ET så länge dom inte slutar dela sig under dagen.. ännu har dom iaf inte ringt!

Har dom sagt vilken dag ni får göra ET med tanke på er historik?

Åh håller mina tummar för dig!!

Ja asså väntan är det jobbigaste!

Nej dom har inte sagt något mer än att jag blir kontaktad moron mellan 15-16 så får jag berättat hur många ägg som blev befruktade och hur många av dom som har en fin celldelning och att jag får då veta när och om det blir ett ET. Blir det et sker det på dag 2, 3 eller 5 beroende på hur celldelningen ser ut?

• Kezza

Äggplock är bokat till torsdag. Jag känner mig lite nervös inför resultatet av detta men ska försöka att tänka positivt!

• Niaa
    Kezza skrev 2017-01-16 18:02:09 följande:

Äggplock är bokat till torsdag. Jag känner mig lite nervös inför resultatet av detta men ska försöka att tänka positivt!

Kommer gå bra ska du se! :)
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-