• ttcmommy

IVF 2017 - Malmö RMC-

Hej,
    Har är lite om mig.

Har försökt med  3 misslyckades insemination.
    mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.

Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
    Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.

• Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-
  • believe 88
    Niaa skrev 2017-01-13 17:23:44 följande:

Hur gick det för dig idag, du var på VUL väl?

Jo det gick bra.. Ska ner igen på måndag. Känns som om dom verkligen vill ha koll på mig denna gången..
  • Kezza
    Regnbågsdröm skrev 2017-01-13 09:04:51 följande:

Blev ingen insättning. Båda dog. Så nu bryter jag ihop. Var min sista chans.

Försvinner från familjeliv.

Kram och lycka till till er andra.

Åh, jag lider verkligen med er!

Många styrkekramar
  • Kezza
    Niaa skrev 2017-01-13 14:49:44 följande:

Rmc ringde för en stund sedan och av våra 8 ägg var 7 mogna och sex befruktades och ser fina ut idag.

Vi är inbokade på återföring av 2 st embryo imorgon MEN det kan vara så att embryologen som arbetar imorgon tycker att alla är så fina att vi väntar med återföring ytterligare någon dag för att kunna se vilka som har bäst chans att fortsätta utvecklas. Så ja vi får se, men känner mig lite försiktigt optimistisk :)

Vad roligt att det blev så måbga befruktade ägg?

Gör RMC återföring på söndagar också?
  • Niaa
    believe 88 skrev 2017-01-13 19:06:59 följande:

Jo det gick bra.. Ska ner igen på måndag. Känns som om dom verkligen vill ha koll på mig denna gången..

Det känns bra att du är i trygga händer <3
  • Niaa
    Kezza skrev 2017-01-13 19:15:23 följande:

Vad roligt att det blev så måbga befruktade ägg?

Gör RMC återföring på söndagar också?

Ja, jag trodde inte att dom gjorde det men det gör dom visst:) Hur går det för dig?
  • Kezza
    Niaa skrev 2017-01-13 19:20:36 följande:

Ja, jag trodde inte att dom gjorde det men det gör dom visst:) Hur går det för dig?

Det är ju bra att veta :)

Jag ska på mitt andra vul på måndag och hoppas då att dosen med Menopour har fått fart på äggblåsorna. Jag räknar ju inte med några mängder med det hade varit skönt om de hade ökat i antal och storlek :)
  • Längtan1988

Hej

Jag ska också genomföra ivf nu. Jag har kort protokoll och började med puroegon i onsdags. På måndag ska vi på ultraljud.

• Niaa

Blev inget ET idag. 4 av 6 hade delat sig fint sedan igår och dom insisterade på att vänta och se hur dom fortsätter utveckla sig. Tisdag efm är prelbokat för ET men känns sjukt nervigt att vänta så länge... dom lovade dock att dom har översikt över embryona och att om dom slutar dela sig så ringer embryologen och vi får komma in för ET innsn tisdag. Man vill så gärna lita på att dom har rätt men det gnager ändå lite inom en. Håll tummarna för oss nu <3

• Wilja87
    Niaa skrev 2017-01-14 09:35:30 följande:

Blev inget ET idag. 4 av 6 hade delat sig fint sedan igår och dom insisterade på att vänta och se hur dom fortsätter utveckla sig. Tisdag efm är prelbokat för ET men känns sjukt nervigt att vänta så länge... dom lovade dock att dom har översikt över embryona och att om dom slutar dela sig så ringer embryologen och vi får komma in för ET innsn tisdag. Man vill så gärna lita på att dom har rätt men det gnager ändå lite inom en. Håll tummarna för oss nu <3

ÅÅÅÅH Håller alla mina tummar, fingrar och tår. =) Spännande!
  • Kezza
    Niaa skrev 2017-01-14 09:35:30 följande:

Vill de att embryon ska utvecklas till blastocyster innan återföring?

Jag håller mina tummar!! :)
Svar på tråden IVF 2017 - Malmö RMC-