IVF 2017 - Malmö RMC-
Hej,
Har är lite om mig.
Har försökt med 3 misslyckades insemination.
mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.
Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.
Hej,
Har är lite om mig.
Har försökt med 3 misslyckades insemination.
mediciner : pergotime, gonal f och ovitrell.
Ska börja med IVF - Jan 2017 med kort protokoll.
Mediciner : Gonal F, Lutinus, Ovitrell, Orgalutran.
Oj då.
Så man måste få blödning mellan dag 8-14? Vad händer om den inte kommer? Får man inte börja då?
Jo jag väntar fortfarande. Mensen är beräknad till nästa helg så vi får se..
Det står i papperna att man inte får börja med hormonsprutorna om blödningen inte kommit och att man isåfall måste ringa rmc för vidare instruktioner. Blödningen ska bekräfta att man är nedreglerad som man ska så kanske att jag får åka in och ta ett blodprov om den inte kommer under dagen eller morgondagen. Så typiskt om det skulle strula nu.. men har inte haft några biverkningar av sprayen alls denna gången, inga humörsvängningar, värmevallningar eller någon huvudvärk som vid tidigare försök. Man blir så nojig och vill bara få det överstökat ännu en gång :)
Hur var det med menopuren? Var den svår att blanda? Har inte läst några instruktioner men tänkte läsa igenom allt ikväll också kanske blanda den då också så är det gjort.
Då hoppas jag att den kommer som den ska så att ni också kan få sätta igång igen :)
Hoppar också in. Ska få remiss i Januari till RMC. Jag är precis i början. Man har konstaterat att mina äggledare inte fungerar. Drabbades av invasiv mola 2015 och nu lider jag av ofrivillig barnlöshet pga det. Hoppas just nu på att jag slipper utredning och att det räcker med att min doktor skickar remiss.
Lycka till Alla!
Hoppar också in. Ska få remiss i Januari till RMC. Jag är precis i början. Man har konstaterat att mina äggledare inte fungerar. Drabbades av invasiv mola 2015 och nu lider jag av ofrivillig barnlöshet pga det. Hoppas just nu på att jag slipper utredning och att det räcker med att min doktor skickar remiss.
Lycka till Alla!
Hej. Hoppar in här för att svara dig. Tycker absolut att ni ska ta tillbaka två om möjligheten finns. Är väldigt ovanligt att inte ens komma till ET. Har själv varit där en gång, så vet hur hemskt det är. Vi har blivit beviljade att få tillbaka två både på tredje och fjärde försöket, men tyvärr aldrig haft två bra. Så har bara blivit en ändå.
Så mitt råd är - ta alla chanser du kan få. Kram!
Är nu hemkommen från rmc efter blodprov och ultraljud med tanke på att sprayblödningen uteblivit. Var nervös att vi skulle få avbryta och börja om igen men det visade sig att jag var nedreglerad ändå, puh... börjar med menopuren ikväll och nästa delmålet blir ultraljud om en vecka.
Frågade också om möjligheten att få två embryo tillbaka och läkaren sa att dom i Malmö vanligtvis är ganska frikostiga med den möjligheten men eftersom jag blivit opererad för cellförändringar så är man ofta mer restriktiv då det ökar risken för för tidig födsel, vilket i sig ju redan är en stor risk med tvillingar även utan operation. Han sa att det får bli upp till läkaren som är med under återföringen men att vi nog får ställa in oss på enbart ett. Så länge vi får ett tillbaka så är jag iaf glad :)
Är nu hemkommen från rmc efter blodprov och ultraljud med tanke på att sprayblödningen uteblivit. Var nervös att vi skulle få avbryta och börja om igen men det visade sig att jag var nedreglerad ändå, puh... börjar med menopuren ikväll och nästa delmålet blir ultraljud om en vecka.
Frågade också om möjligheten att få två embryo tillbaka och läkaren sa att dom i Malmö vanligtvis är ganska frikostiga med den möjligheten men eftersom jag blivit opererad för cellförändringar så är man ofta mer restriktiv då det ökar risken för för tidig födsel, vilket i sig ju redan är en stor risk med tvillingar även utan operation. Han sa att det får bli upp till läkaren som är med under återföringen men att vi nog får ställa in oss på enbart ett. Så länge vi får ett tillbaka så är jag iaf glad :)